بیانیه پایانی اجلاس بریکس با تأکید بر تشکیل کشور فلسطین
کد خبر: 4164742
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷

بیانیه پایانی اجلاس بریکس با تأکید بر تشکیل کشور فلسطین

کشورهای عضو بریکس در بیانیه پایانی اجلاس ژوهانسبورگ خواستار مذاکره برای ایجاد کشور مستقل فلسطین شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اسپوتنیک، بر اساس بیانیه نهایی منتشر شده پس از اجلاس سران در ژوهانسبورگ، سران کشورهای بریکس با ابراز نگرانی از وخامت اوضاع انسانی در منطقه، از جامعه جهانی خواستند از مذاکرات مستقیم منجر به ایجاد کشور مستقل فلسطین حمایت کنند.

در این بیانیه آمده است، ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که از مذاکرات مستقیم بر اساس قوانین بین‌الملل، از جمله قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل متحد و مجمع عمومی و همچنین ابتکار صلح عربی، با هدف اجرای راه‌حل دو کشوری که منجر به تأسیس یک کشور مستقل و پایدار فلسطین شود، حمایت کند.
در ادامه بیانیه، سران کشورهای بریکس نسبت به وخامت اوضاع بشردوستانه در فلسطین، ناشی از تشدید خشونت در چارچوب اشغال مداوم اسرائیل و گسترش شهرک‌های غیرقانونی، ابراز نگرانی کردند.
 
سران کشورها همچنین از فعالیت آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک قدردانی کردند و خواستار کمک‌های بین‌المللی بیشتر برای بهبود وضعیت انسانی مردم فلسطین شدند.
 
اجلاس بریکس با حضور سران کشورهای چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی از 22 تا 24 آگوست(31 مرداد تا دوم شهریور ) در ژوهانسبورگ برگزار شد.
 
همچنین رئیس جمهور آفریقای جنوبی در کنفرانس خبری مشترک با سران کشورهای روسیه، چین، برزیل و هند، موافقت سران «بریکس» با قبول عضویت رسمی ایران در این گروه را به شکل رسمی اعلام کرد.
 
انتهای پیام
captcha