برگزاری مسابقات قرآن خانواده کارکنان هوافضای سپاه
کد خبر: 4165338
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
حجت‌الاسلام علی نادری خبر داد:

برگزاری مسابقات قرآن خانواده کارکنان هوافضای سپاه

معاون فرهنگی و عملیات روانی نیروی هوافضای سپاه از برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآن همسران و فرزندان این نیرو طی روزهای گذشته در قم خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی نادری، معاون فرهنگی و عملیات روانی نیروی هوافضای سپاه

حجت‌الاسلام والمسلمین علی نادری، معاون فرهنگی و عملیات روانی نیروی هوافضای سپاه، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده کارکنان نیروی هوافضای سپاه،‌ گفت: مراسم اختتامیه این مسابقات روز پنجشنبه دوم شهریورماه در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی استان قم برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری مراحل مقدماتی این مسابقات در 18 استان کشور و با حضور نزدیک به 1300 نفر، افزود: مراحل مقدماتی این مسابقات در سه گروه فرزندان دختر، فرزندان پسر و همسران کارکنان در 11 رشته طی ماه‌های گذشته برگزار و 320 نفر از برگزیدگان به مرحله سراسری خانواده کارکنان هوافضای سپاه راه یافتند که رقابت‌های آنها در قم برگزار و نفرات برتر در بخش‌ها و رشته‌های مختلف به مرحله نهایی مسابقات قرآن کارکنان سپاه که آذرماه امسال در مشهد مقدس برگزار خواهد شد، راه یافته‌اند. 

نادری در ادامه از رشد هفتاد درصدی آمار شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات خبر داد و تصریح کرد: ‌از جمله رشته‌هایی که باعث امیدواری بیشتر ما برای برنامه‌ریزی‌های بیشتر شد رشته حفظ کل قرآن کریم بود که 43 حافظ کل قرآن در آن حضور یافته بودند.

معاون فرهنگی و عملیات روانی نیروی هوافضای سپاه در ادامه به هتک حرمت و اهانت به قرآن کریم در کشورهای غربی اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین هدف ما از برگزاری مسابقات در این دوره توانمندسازی خانواده‌های کارکنان نیروی هوافضای سپاه در مقابل هجمه‌های فرهنگی کشورهای بیگانه نسبت به قرآن کریم است، همچنین تلاش خواهیم کرد از این طریق معارف قرآن کریم را بین خانواده‌های کارکنان گسترش و ترویج دهیم.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد سایر فعالیت‌های قرآنی نیروی هوافضای سپاه، بیان کرد: بعد از تشکیل قرارگاه فرهنگی نیروی هوافضا به منظور تصویب و پشتیبانی از برنامه‌های قرآنی و با حمایت ویژه سردار «حاجی‌زاده» فرمانده محترم نیرو، هیئت رئیسه فرماندهی و رئیس و اعضای قرارگاه فرهنگی شاهد افزایش ۸۰ درصدی طرح‌های تشویقی و افزایش ۵۰ درصدی سهمیه شرکت کننده‌های رده‌ها نسبت به دو سال گذشته بودیم که این نویدبخش اتفاقات بزرگ و مبارکی در بحث خانواده‌های قرآنی است.

نادری همچنین افزود: علاوه بر مسابقات قرآن، در طول سال دوره‌های آموزشی در مباحثی همچون تجوید، صوت و لحن، حفظ و ... با حضور اساتید شناخته شده کشوری و به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی در پایان از برگزاری مسابقات قرآن کارکنان هوافضای سپاه طی روزهای آینده خبر داد و گفت: این مسابقات با حضور نفرات برگزیده رده‌های استانی طی روزهای هفتم تا نهم شهریورماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha