ثبت‌نام 42 هزار زائر گیلانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 4165374
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶

ثبت‌نام 42 هزار زائر گیلانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین

دبیر ستاد اربعین گیلان از ثبت‌نام 42 هزار زائر گیلانی برای شرکت در پیاده‌روی بزرگ اربعین خبر داد و گفت: اعزام زائران به مرزهای عراق از روزهای گذشته آغاز شده و هم اکنون شاهد حضور پرشمار زوار در مرز مهران هستیم، توصیه می‌کنیم زائران به مرزهای خسروی، شلمچه و باشماق مراجعه کنند.

روح‌الله بخشی‌نژاد دبیر ستاد اربعین گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، روح‌الله بخشی‌نژاد، دبیر ستاد اربعین گیلان امروز، پنج شهریورماه در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و اربعین حسینی اظهار کرد: استقبال مردم ایران اسلامی از اربعین قابل پیش بینی بود و در گیلان هم 42 هزار نفر برای حضور در این اجتماع بزرگ ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: اعزام زائران به مرزهای عراق از روزهای گذشته آغاز شده و اکنون شاهد حضور پرشمار زائران در مرز مهران هستیم لذا درخواست داریم زوار به مرزهای خسروی، شلمچه و باشماق رفته و از آنجا عازم کشور عراق شوند.

دبیر ستاد اربعین گیلان با تأکید بر برگزاری جلسات متعدد در خصوص ساماندهی مواکب استان در کشور عراق و دو شهر نجف و کربلا گفت: از ابتدای سال‌جاری جلسات ستاد اربعین استان در راستای ساماندهی مواکب گیلان برگزار و هماهنگی‌های خوبی انجام شده و مشکلی در خصوص تأمین کالاهای مورد نیاز و ساماندهی مواکب گیلانی و زائران اربعین وجود ندارد.

بخشی‌نژاد یکی از مهمترین مشکلات حوزه حمل و نقل در ایام اربعین را نبود وسایل نقلیه و اتوبوس کافی دانست و گفت: حوزه حمل و نقل مهمترین دغدغه ستاد اربعین استان بود که با اتخاذ تصمیمات مناسب و تأمین وسایل حمل و نقل عمومی، هم‌اکنون مشکلی در اعزام زائران وجود ندارد.

وی با اشاره به افزایش دو برابری اعزام زوار اربعین از طریق فرودگاه سردار جنگل رشت گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، ظرفیت اعزام هوایی از فرودگاه سردار جنگل به نسبت سال گذشته، دو برابر افزایش داشته است.

دبیر ستاد اربعین گیلان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی از همه ظرفیت‌های خود برای تجهیز مواکب این استان در عراق استفاده کردند، افزود: در بحث پشتیبانی، موکب‌ها توسط مردم و خیرین تجهیز می‌شود و امسال اکثر مواکب به کشور عراق اعزام و در حال ارائه خدمات هستند و دستگاه‌های اجرایی آنچه می‌توانستند پای‌کار آورده و همدلی خوبی در این زمینه در استان وجود دارد.

بخشی‌نژاد، با تأکید بر فراهم آوری امکانات سرمایشی مناسب در مواکب گیلان در شهرهای نجف و کربلا بیان کرد: در گیلان مواکب خوب و با ظرفیت مناسبی هستند لذا امسال تأکید شد با توجه به گرمای هوا، فضای اسکان را در موکب‌های گیلانی ساماندهی مناسب و گسترش دهیم و تمامی شرایط در این خصوص فراهم است.

وی افزود: موقعیت موکب‌های گیلان در رسانه‌ها و سایت اربعین گیلان مشخص بوده و‌ زائران می‌توانند به آن مراجعه کنند؛ در شهرهای نجف و کربلا نگرانی در خصوص غذا و اسکان وجود ندارد زیرا تمامی شرایط برای اسکان زوار به طور کامل فراهم است.

دبیر ستاد اربعین گیلان افزود: هزینه گذرنامه 50 هزار تومان توسط فراجا در نظر گرفته شده، در سامانه سماح سه گزینه بیمه با سه قیمت مختلف وجود دارد و در زمینه خروج از کشور با خودروی شخصی هم زائران باید عوارض 45 هزار تومانی پرداخت کنند.

بخشی‌نژاد با اشاره به مستقر شدن موکب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از گیلان در مرز باشماق گفت: مرز مهران و خسروی دو مرز مورد استفاده گیلانی‌ها و مواکب هستند ولی امسال مرز باشماق در مریوان هم مورد استفاده قرار گرفت که موکب سردار حاج قاسم سلیمانی گیلان در آنجا مستقر و اعزام زائران با سهولت در آن در حال انجام است. در صورت داشتن مدارک لازم، زوار طی کمتر از 10 دقیقه از مرز خارج می‌شوند.

وی با تأکید بر لزوم ثبت‌نام در سامانه سماح برای خروج از کشور و همچنین دریافت ارز اربعین بیان کرد: پس از رفع اشکالات فنی، سامانه سماح باز شده و زائران برای خروج از کشور و دریافت ارز اربعین ابتدا باید در این سامانه ثبت‌نام کنند.

دبیر ستاد اربعین گیلان با درخواست از زوار در خصوص سفر به کشور عراق در تاریخ‌های 11 تا 14 شهریورماه، گفت: این تاریخ‌ها بهترین زمان برای ورود به کشور عراق است و توصیه می‌کنیم زوار، زمان برگشت را بعد از اربعین حسینی انتخاب کنند.

انتهای پیام
captcha