۱۱ موکب اردبیل در کربلا خدمت‌رسانی می‌کنند
کد خبر: 4165487
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

۱۱ موکب اردبیل در کربلا خدمت‌رسانی می‌کنند

دبیر ستاد اربعین استان اردبیل با بیان اینکه هم اکنون ۱۷ موکب دارای شناسنامه در استان اردبیل فعال هستند، گفت: از این تعداد ۱۱ موکب در کربلا به زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

موکب اردبیل در عراقبه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از دفاع‌پرس اردبیل، علی محبوبی‌پور، دبیر ستاد اربعین استان اردبیل، پنجم شهریورماه، در تشریح فعالیت‌های ستاد اربعین در استان اردبیل اظهار کرد: بعد از پایان پیاده‌روی اربعین سال گذشته، جلسات آسیب‌شناسی ادامه داشت و طی نشست‌هایی که با حضور اعضای ستاد به‌صورت ماهانه برگزار شد، آسیب‌های نقاط ضعف سال گذشته احصا شد تا در سال‌های پیشرو بتوانیم خدمات بهتری به زائران اربعین سیدالشهدا(ع) ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه کار و خدمت به زائران اربعین، کار برای‌خدا است، گفت: همه اعضای ستاد و خادمین امام حسین(ع) با جان‌ و دل تلاش می‌کنند تا بهترین خدمات را برای زائران اربعین ارائه کنند.

محبوبی‌پور به تاریخچه تشکیل ستاد اربعین در کشور و استان اردبیل اشاره کرد و افزود: از سال ۹۰ که مردم ولایی و عاشورایی ایران اسلامی با همایش پیاده‌روی اربعین آشنا شدند روزبه‌روز بر سیل مشتاقان زیارت اربعین افزوده شده به‌طوری در سال‌های اخیر خدمت‌رسانی به زائران حسینی به دلیل حجم زیاد تقاضا با کندی مواجه شده است.

وی به ساختار ستاد اربعین حسینی اشاره و تصریح کرد: بعد از سال ۹۴ ستاد اربعین با توجه‌ به حجم و گستردگی فعالیت‌ها و مردمی‌تر شدن امورات، پایبندی، دوام و قوام بیشتر با تصویب هیئت دولت از حج و زیارت خارج و به وزارت کشور منتقل شد.

دبیر ستاد اربعین استان اردبیل با اشاره به ساختار ستاد اربعین گفت: از سال ۹۴ تاکنون ستاد اربعین با تشکیل ۲۰ کمیته ازجمله کمیته‌های امنیتی، انتظامی، فرهنگی، زیرساختی، اسکان و خدمات به فعالیت‌های خود به‌صورت منسجم ادامه داد.

وی ادامه داد: هم اکنون ستاد اربعین استان اردبیل با ادغام برخی کمیته‌ها با ۱۷ کمیته در حال فعالیت است.

محبوبی‌پور به تعداد موکب‌های استان اردبیل ویژه اربعین اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۱۷ موکب دارای شناسنامه در استان اردبیل فعال هستند. از این تعداد ۱۱ موکب در کربلا به زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند. سایر موکب‌های استان اردبیل در مسیر‌های نجف، بلد، بصره و سید محمد مستقر هستند.

دبیر ستاد اربعین استان اردبیل با اشاره به موکب‌های ارتش، مرزبانی و سپاه و بسیج تصریح کرد: این موکب‌ها در مرز‌های کشور در نقاط مهران و تمرچین مستقر هستند تا به زائران حسینی هنگام ورود و خروج از مرز‌ها خدمت‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه توصیه می‌شود زائران حسینی استان‌های شمال غرب از سمت مرز تمرچین به کربلا اعزام شوند، اظهار کرد: در این صورت اجتماعات برای ورود به عراق کاهش‌یافته و زائران در حداقل‌ترین زمان ممکن به مقصد خواهند رسید.

محبوبی‌پور به امنیت مرز‌ها و داخل کشور عراق اشاره کرد و افزود: حشدالشعبی و شیعیان عراق عهده‌دار تأمین امنیت زائران اربعین حسینی شدند.

وی تصریح کرد: امسال با عنایت خداوند متعال از امروز مرز‌های مهران و شلمچه قفل شده و اجتماع زائران حسینی در این دو نقطه مرزی فراتر از تکمیل است و این امر منجر به کاهش خدمات به زائران حسینی شده است.

محبوبی‌پور به بُعد سیاسی و اجتماعی اربعین اشاره کرد و گفت: اربعین تجسم وحدت، ایثار و گذشت شیعیان است و در بُعد بین‌الملل نیز جهان را در بُهت و حیرت می‌برد.

انتهای پیام
captcha