حماس قصد پاپوآ گینه نو برای افتتاح سفارت در قدس را محکوم کرد
کد خبر: 4165628
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲

حماس قصد پاپوآ گینه نو برای افتتاح سفارت در قدس را محکوم کرد

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن قصد پاپوآ گینه نو برای افتتاح سفارت خود در قدس اشغالی، این اقدام را نقض آشکار حقوق ملت فلسطین دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از قدس پرس، جنبش مقاومت اسلامی حماس تصمیم پاپوآ گینه نو برای افتتاح سفارت خود در قدس اشغالی را به شدت محکوم و تأکید کرد که این اقدام نقض آشکار حقوق ملت فلسطین است و به اشغالگران هیچ گونه مشروعیتی بر سرزمین اشغالی فلسطین نمی دهد.

جهاد طاها، سخنگوی این جنبش امروز دوشنبه در بیانیه‌ای از مقامات پاپوآ گینه نو خواست تا فوراً این تصمیم را که مغایر با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل است، پس بگیرند. چرا که طبق این قوانین و قطعنامه‌ها قدس یک شهر فلسطینی و اشغال شده به حساب می‌آید.

وی همچنین از این کشور خواست تا روابط خود با رژیم اشغالگر صهیونیستی را که دست از جنایات خود علیه مردم، سرزمین و مقدسات فلسطینیان نمی‌کشد و صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند، تجدید نظر کند.

جنبش حماس در واکنش به بیانیه ریاست جمهوری سیرالئون مبنی بر آمادگی برای افتتاح سفارت در قدس اشغالی هم اعلام کرد: این موضع تأسف‌بار از سوی دولت سیرالئون در زمانی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی جنایت و تروریسم علیه مردم، سرزمین و مقدسات فلسطین را تشدید کرده است.

عبداللطیف القانوع، سخنگوی جنبش حماس از جمهوری سیرالئون خواست این موضع نادرست را کنار بگذارد و در کنار آرمان عادلانه مردم فلسطین بایستد.

وی تأکید کرد که این موضع تضییع حقوق مردم فلسطین و حمایت از اشغال فاشیستی سرزمین فلسطین است.

این اقدامات پس از آن صورت می‌گیرد که ایالات متحده در اواسط سال 2018 سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل کرد و پس از آن هم کشورهای گواتمالا، کوزوو و هندوراس دست به اقدام مشابه زند. این درحالی است که اکثریت قریب به اتفاق کشورها درخواست‌های اشغالگران برای اقدام مشابه را رد کردند.

انتهای پیام
captcha