خدمت‌رسانی ۱۵ موکب خراسان‌شمالی به زائران اربعین
کد خبر: 4165896
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷

خدمت‌رسانی ۱۵ موکب خراسان‌شمالی به زائران اربعین

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌شمالی گفت: با توجه به استقرار ۱۵ موکب از استان برای ارائه خدمات به زائران اربعین، از این تعداد ۱۲ موکب در عراق و سه موکب نیز در مرز مهران مستقر و به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

حسن ناهیدی، معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌شمالیحسن ناهیدی، معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی با اشاره به خدمت‌رسانی  موکب‌های استان برای زائران اظهار کرد: حضور بسیج جامعه پزشکی، تهیه غذای گرم روزانه برای ۲۳ هزار نفر و پخت چندین هزار قرص نان در روز و تأمین خوراک عصرانه و ارائه کمک‌های امدادی از مهم‌ترین خدمات هر یک از مواکب استان است.

وی با اشاره به اینکه 21 هزار و 422 نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، که ثبت‌نام 19 هزار و 500 نفر قطعی شده است، افزود: طی سال گذشته از این استان در سامانه سماح ۲۵ هزار نفر ثبت‌نام کردند که ثبت‌نام ۲۳ هزار نفر قطعی شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌شمالی با بیان اینکه حدود دو هزار زائر نیز از این سفر معنوی به کشور بازگشته‌اند، تصریح کرد: تاکنون 18هزار نفر از مرز عبور کردند که بیشتر این افراد با خودروهای شخصی سفر کرده‌اند.

ناهیدی گفت: با توجه به شلوغی بسیار زیاد مرز مهران، توصیه می‌شود مردم خراسان‌شمالی بیشتر از مرز خسروی عبور کنند که امکانات بیشتر و مخاطرات کمتری دارد.

انتهای پیام
captcha