عضویت ایران در شانگ‌های و بریکس آغاز ورود به دروازه‌های پیشرفت است
کد خبر: 4165920
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷

عضویت ایران در شانگ‌های و بریکس آغاز ورود به دروازه‌های پیشرفت است

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس گفت: عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی شانگ‌های و بریکس، آغاز ورود به دروازه‌های پیشرفت در بخش‌های مختلف است.

سیدمحمد حسینی معاون رئیس‌جمهور در امور مجلسبه گزارش ایکنا، به نقل از استانداری اردبیل، سیدمحمد حسینی، معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس، هفتم شهریورماه، در آیین آغاز عملیات اجرایی مرتفع‌ترین برج دوقلوی استان اردبیل(دکوسنتر)، بیان کرد: طی ماه‌های اخیر، رویه و نگاه متفاوت و خاص دولت سیزدهم منجر به عضویت در سازمان‌های بین‌المللی شانگ‌های و بریکس شد.

وی افزود: عضویت جمهوری اسلامی ایران در شانگ‌های و بریکس منجر به تحولات قابل توجهی در حوزه سیاسی و اقتصادی کشورمان خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس ادامه داد: موضوع اتصال راه‌آهن شمال جنوب کشورمان علاوه بر اینکه برای ایران یک امر مهم و استراتژیک است، برای کشور‌های منطقه هم یک مسئله مهمی محسوب می‌شود که منجر به سرمایه‌گذاری کشور‌های مذکور در این ابرپروژه خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: فاز ۱۱ پارس جنوبی پس از تعلل ۲ دهه‌ای، با روی کار آمدن دولت سیزدهم به‌شکل ویژه در دستور کار دولت و متخصصان ایرانی وزارت نفت قرار گرفت و روز گذشته این پروژه با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار کرد: برای بسیاری از کشور‌ها و متخصصان حوزه نفت و گاز، بهره‌برداری پروژه با همت نخبگان ایرانی قابل توجه است چراکه در گذشته بهره‌برداری و فعالیت این پروژه را در گره رفع تحریم‌ها و ورود شرکت‌های خارجی می‌دانستد.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس گفت: علی‌رغم مشکلات و تنگنا‌های موجود، طی ۲ سال اخیر اقدامات بسیار گسترده‌ای در سطح کشور انجام شده و در حوزه عمرانی، استان‌ها به کارگاه‌های کوچک و بزرگ تبدیل شده است.

انتهای پیام
captcha