نصرت الهی در گرو اتحاد امت زیر پرچم ولایت است
کد خبر: 4168473
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
حجت‌الاسلام ماندگاری:

نصرت الهی در گرو اتحاد امت زیر پرچم ولایت است

سخنران حرم بانوی کرامت دعوت امت اسلامی به وحدت و اتحاد را نخستین اصل اثبات ولایت‌مداری و حرکت در مسیر گفتمان اهل بیت(ع) دانست و گفت: اعتماد مردم به وعده الهی و اتحاد ایشان زیر پرچم ولایت، نصرت الهی را به دنبال داشته و تمام دشمنان این امت را سرافکنده و ناامیدانه مجبور به فرار می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری، استاد حوزه علمیه، شب گذشته، 20 شهریورماه در مراسم سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت، با بیان اینکه ایده‌ها و برنامه‌هایی که پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) از طرف خدا برای ما آورده‌اند، مشکلات انسان و جامعه را حل می‌کند، اظهار کرد: ایده و طرح‌هایی که وجود نازنین پیامبر اعظم(ص) برای بشریت آورده، تعالی‌بخش و مشکل‌گشاست و می‌تواند از امت اسلام امتی نمونه و الگو بسازد.

وی در ادامه ضمن اشاره به فراز‌هایی از آیه پنجم سوره قصص، با بیان اینکه پیروان پیامبر اکرم(ص) تا قبل از ظهور باید به امت نمونه تبدیل شوند، ادامه داد: عظمت پیاده‌روی اربعین که در سالیان اخیر شکوه وصف‌ناپذیری یافته، پرتویی از ویژگی امت نمونه است که وجود نازنین رسول‌الله(ص) برنامه‌های آن را ابلاغ کردند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: اربعین نشان داد که ایده‌های اسلام و پیامبر اعظم(ص) عملیاتی شدنی است، چراکه در اربعین اتحاد و اتفاق کثیری میان تمام آزادگان جهان اعم از پیروان ادیان وجود دارد و به عشق امام حسین(ع) دور هم جمع شده، تجلی امت‌ الله هستند.

ماندگاری با تأکید بر اینکه شور اربعینیان بشارتی بر زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت است، یادآور شد: خداوند متعال وعده داده است که اگر امتی متحد شوند، هیچ اتحادی توان شکستن آن را نخواهد داشت؛ اگر حول محور حبل‌الله دور هم جمع شویم شکست‌ناپذیر خواهیم شد، حبل‌الله یعنی ولایت‌الله که تجلی آن در سطوح مختلف عینیت می‌یابد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به موفقیت‌های نظام اسلامی در عصر کنونی اظهار کرد: امت اسلام با اتحاد و وفاق وصف‌ناپذیری بر حول محور ولایت‌الله به حبل الهی چنگ زده در مقابل تمام دشمنی‌ها و توطئه‌های پرحجم دشمنان اسلام و انقلاب ایستادگی کرده‌اند؛ این مردم به وعده‌های الهی و برنامه رسول‌الله(ص) توجه کردند.

ماندگاری با اشاره به آیه سوم سوره مائده و با بیان اینکه روز غدیر، روزی است که مردم به ریسمان ولایت‌ الله، ولایت رسول‌الله و ولایت اهل بیت(ع) چنگ می‌زنند، گفت: وقتی امت اسلام به طرح و برنامه الهی لبیک گفته، حول ولایت متحد می‌شوند، وعده «الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ دِینِکُمْ» عینیت می‌یابد.

وی ضمن تبیین فراز‌هایی از آیه هفتم سوره محمد «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ» با تأکید بر اینکه اگر با اتحاد خویش دین الهی را یاری کنید خدا شما را یاری خواهد کرد، اظهار کرد: ۴۵ سال است که ملت متحد و سرافراز ایران اسلامی زیر پرچم الهی ایستاده و در این میان، همواره دشمن دودمان پهلوی و حامیان مستبد و مستکبرش، صدام و تمام پشتیبانان آن، منافقان کور دل، داعشیان سنگ دل و نیز فتنه‌گران رسانه‌ای و جنگجویان عملیات روانی و ضدفرهنگی را ناامید کرده است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: اعتماد مردم به وعده الهی و اتحاد ایشان زیر پرچم ولایت، نصرت الهی را به دنبال داشته و تمام دشمنان این امت را سرافکنده و ناامیدانه مجبور به فرار می‌کند؛ نقشه شوم داعشیان، باعث شد تا جبهه مقاومت زیر پرچم ولایت الله متحدتر از پیش شوند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت دعوت امت اسلامی به وحدت و اتحاد را نخستین اصل اثبات ولایت‌مداری و حرکت در مسیر گفتمان اهل بیت(ع) دانست و گفت: خداوند متعال در آیات الهی وعده داده است؛ اگر امتی متحدانه پای پرچم ولایت الله بایستد تمام توطئه‌های دشمنان نقش بر آب خواهد شد.

وی به فراز‌هایی از آیه ۱۷۸ سوره آل عمران اشاره کرد و افزود: اگر امت اتحاد خود را برهم زده و متفرق شوند، دشمن این امت متفرق را در هم خواهد کوبید، چراکه براساس آموزه‌های الهی امتی که متحدانه پای امامش نباشد از نصرت الهی محروم خواهد شد.

ماندگاری در پایان تصریح کرد: نگذارید دشمن به بهانه‌های مختلف امت را متفرق کرده به بهانه اختلاف سلیقه‌های سیاسی، قومی و مذهبی، شجره طیبه انقلاب اسلامی را که بشارت‌دهنده ظهور منجی عالم بشریت است را دچار چالش کند.

انتهای پیام
captcha