تمام مناطق فارس سوگوار حضرت رسول(ص) می‌شوند
کد خبر: 4168674
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

تمام مناطق فارس سوگوار حضرت رسول(ص) می‌شوند

رئیس شورای هماهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی فارس از برگزاری مراسم سوگواری سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و قرائت زیارت از بعید حضرت رسول(ص) در تمام مناطق این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارسحجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای هماهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: مراسم سوگواری و قرائت زیارت از بعید حضرت رسول(ص) همزمان با سراسر کشور در بیش از 100 شهر و شهرستان استان فارس با حضور امت حزب‌الله، هیئت‌های مذهبی، اقشار مختلف مردم، نیروهای نظامی و انتظامی برگزار خواهد شد.

وی زمان برگزاری این مراسم را صبح روز پنج‌شنبه، 23 شهریورماه جاری اعلام کرد و افزود:‌ در شهر مقدس شیراز این مراسم از ساعت 9 صبح از میدان شهدا آغاز خواهد شد و به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس شورای هماهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی فارس اضافه کرد: مراسم سوگواری متحد و یکپارچه هیئت‌های مذهبی و اقشار مختلف مردم در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) تا هنگام اذان ظهر ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص)، آخرین پیامبر الهی و خاتم‌النبیین است که امتش گسترده‌ترین امت، دین آن یک دین جهانی و آخرین دین الهی و  دین فراگیر جهانی است، گفت: بهترین، کامل‌ترین و با معنویت‌ترین دستورات زندگی در دین مقدس اسلام وجود دارد و از این جهت بسیار قابل اهمیت است.

ملک‌مکان اظهار کرد: در روایات آمده است که در آخرالزمان، تمام پیروان ادیان دیگر به دین اسلام می‌گروند، لذا اسلام یک دین جهانی است، چراکه در زمینه‌های مختلف زندگی بشری دارای برنامه است.

رئیس شورای هماهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی فارس با تأکید بر اینکه پیامبر مکرم اسلام(ص) اشرف انبیاست که باید اهمیت خاصی برای سالروز رحلت ایشان داشته باشیم، گفت: در روایات آمده است که پیامبر اسلام(ص) نسبت به امتش دلسوزترین پیامبر است و در قیامت نگران امتشان هستند، لذا جا دارد برنامه‌های سوگواری را در شأن آن حضرت برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha