سال تحصیلی متفاوتی را از منظر اجتماعی و سیاسی خواهیم داشت
کد خبر: 4168755
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
حسین تاریخی:

سال تحصیلی متفاوتی را از منظر اجتماعی و سیاسی خواهیم داشت

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بیان کرد: سال تحصیلی امسال از منظر بار محتوایی و فهم از مسائل اجتماعی و سیاسی سال متفاوتی خواهد بود. سال گذشته تجربه متفاوتی را در سطح مدارس و نقش‌آفرینی دانش‌آموزان تجربه کردیم و این تجربیات نشان داد که دانش‌آموزان این نسل همانند دانش‌آموزان قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مناسبات سیاسی و اجتماعی قشری تأثیرگذار هستند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان امروز چهارشنبه، ۲۲ شهریور، در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در آستانه برگزاری اجلاسیه دوم چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان هستیم، یادآور شد: این اجلاسیه از روز ۲۷ تا 30 شهریور در اردوگاه شهید باهنر برگزار می‌شود که مسئولان انجمن‌های اسلامی منتخب سراسر کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: در این کنگره تلاش می‌کنیم تا مروری بر سیاست‌ها و برنامه‌هایی که در طول سال تحصیلی قرار است در انجمن‌های اسلامی سراسر کشور رخ دهد، داشته باشیم و نقطه نظرات دانش‌آموزان در رابطه با اتفاقاتی که در مدارس مواجه‌اند، بیان شود و نظرات، پیشنهاد‌ها و انتقادات آنها را بشنویم.

تاریخی اضافه کرد: مشخصاً در کنگره امسال موضوع نقد کتاب‌های درسی و کنکور را در دستورکار داریم و امیدواریم با حضور مسئولان‌، پیگیری‌های جدی‌‌ برای برطرف شدن دغدغه دانش‌آموزان رخ دهد.

وی با بیان اینکه موضوع دیگری که به آن خواهیم پرداخت موضوع نظم جدید جهانی است، گفت: در این رابطه به سه محور اصلیِ؛ افول ابر قدرت‌های اسمی مشخصاً آمریکا، انتقال قدرت از غرب به شرق و روحیه مقاومت و ایستادگی خواهیم پرداخت که در همین راستا حدود ۷۰مقاله در این رابطه به دبیرخانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ارسال شده است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار کرد: برنامه «نوجهان» روز سه‌شنبه، ۲۸ شهریور در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار خواهد شد ‌و چکیده مطالب دریافت شده، ارائه خواهد شد و نقطه نظرات مسئولان را در آغاز سال تحصیلی خواهیم شنید.

وی تصریح کرد: سال تحصیلی امسال از منظر بار محتوایی و فهم از مسائل اجتماعی و سیاسی سال متفاوتی خواهد بود. سال گذشته تجربه متفاوتی را در سطح مدارس و نقش‌آفرینی دانش‌آموزان تجربه کردیم و این تجربیات نشان داد که دانش‌آموزان این نسل همانند دانش‌آموزان قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مناسبات سیاسی و اجتماعی قشری تأثیرگذار هستند. با فهم درست از این مسئله در نقطه‌ای قرار داریم که دانش‌آموزان تمایل جدی دارند که بتوانند نقش و جایگاه درستی را در این مناسبات داشته باشند و این نقش را پررنگ‌تر و جدی‌تر ایفا کنند.

تاریخی اضافه کرد: پرداخت به موضوع نظم جدید جهانی، پرده‌برداری از ترسیم افق جدیدی است که دانش‌آموزان این مرزوبوم می‌توانند پرچمدار آن باشند. شواهد پیرامون کشور نشان‌دهنده این است که ما در معرض بررسی جدی افکار عمومی قرار داریم و به نظر می‌رسد که فضای سیاسی و اجتماعی دنیا در فضای تحولی جدی قرار گرفته است. هوشمندی نسل آینده ما این است که در بتوانند در این تغییر و تحولات، نقش خود را پیدا کنند و برای رسیدن به نقطه مطلوب گام‌‌های جدی و تأثیرگذاری را بردارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته تجربه اولیه‌ای بود که حاصل شد، گفت: به نظر می‌آید سال تحصیلی پیشرو می‌تواند همراه با اتفاقات بسیار متفاوتی باشد و امیدواریم که با ارائه‌هایی که صورت می‌گیرد و تصویرسازی‌هایی که اتفاق می‌افتد، نسل آینده کشور بتوانند نسبت خوبی را با اتفاقات برقرار کنند و با برنامه‌ها و اجراهایی که خواهند داشت، هم‌نسلان خود را با تحولات جدید آشنا کنند. به نظر می‌رسد نقطه تحولی خوبی را خواهیم داشت و برنامه «نوجهان» تلاش دارد تا ارتباط ویژه‌ای را بین نوجوانان و جهان جدید برقرار کند و بتواند اتفاق ویژه‌ای را رغم بزند.

انتهای پیام
captcha