طرح ویژه سازمان حج و عمره عراق در سالروز رحلت پیامبر(ص)
کد خبر: 4168756
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

طرح ویژه سازمان حج و عمره عراق در سالروز رحلت پیامبر(ص)

سازمان حج و عمره عراق از اختصاص بیش از 200 اتوبوس برای حمل و نقل زائران حرم مطهر حضرت علی(ع) در سالروز وفات پیامبر(ص) خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از میدل ایست نیوز، سامی المسعودی، رئیس سازمان کل حج و عمره عراق در همین راستا با ماجد الوائلی، استاندار نجف اشرف و هاشم الکرعاوی، معاون استاندار دیدار کرد.
در این دیدار سازوکار حمل و نقل زائران و کاهش ازدحام جمعیت برای موفقیت‌آمیز بودن مراسم سالروز وفات پیامبر اکرم(ص) بررسی شد.
المسعودی در این دیدار تأکید کرد که سازمان حج و عمره عراق به دستور محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق بیش از 200 اتوبوس برای حمل و نقل زائران حرم مطهر امام علی(ع) در سالروز وفات پیامبر اکرم (ص) اختصاص داده است.
پیش از این دبیرخانه عتبه مقدس علوی اعلام کرد که این عتبه در آستانه سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) در حالت آماده‌باش قرار دارد.
فرمانده ستاد عملیات فرات مرکزی الحشد الشعبی نیز اعلام کرد که طرح ویژه تأمین امنیت زیارت رحلت پیامبر اکرم (ص) در نجف اشرف آغاز شد.
علی الحمدانی، اظهار کرد که این طرح در چند محور و با پشتیبانی و حمایت همه معاونت‌ها و ادارات الحشد الشعبی آغاز شده است.
این فرمانده الحشد الشعبی بر اهمیت بهره‌برداری از موفقیت قابل توجه زیارت اربعین برای تقویت امنیت در سالروز رحلت پیامبر(ص) تأکید کرد.
وی تصریح کرد که نیروهای ذخیره و نیروهای ویژه در این طرح همکاری دارند.

فردا 23 شهریور و 28 صفر سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) است، زائران زیادی در این روز به حرم امام علی(ع) در نجف مشرف شده و به عزاداری و زیارت می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha