عزاداری یکپارچه مردم فارس در سوگ نبی
کد خبر: 4168937
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

عزاداری یکپارچه مردم فارس در سوگ نبی

همزمان با فرا رسیدن 28 صفر، سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، مراسم سوگواری در بیش از 100 شهر استان فارس با حضور گسترده هیئات مذهبی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

عزاداری 28 صفر، حرم شاهچراغ(ع)امروز، جان جهان از پیکر هستی جدا شد و شمع محفل نورالهدی، خاموش و ملک خدا غرق در اندوه شد. روزی که عالم پر از ماتم و رنج شد و گرد غم بر سر هر محفل و انجمن پاشید. روزی که بهترین مخلوق خدا به عرش اعلی پیوست و زمینیان را در فراق او به سوگ نشستند.

خاتم انبیا، برگزیده‌ترین آن‌ها بود به طوری که قرآن کریم ویژگی‌های خاصی را برای پیامبر گرامی اسلام (ص) برشمرده است که با مطالعه آن برتری وجود مبارک ایشان از دیگر انبیای الهی به وضوح دیده می‌شود. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به علم، عصمت، اخلاق عظیم، اخلاص، هدایت به صراط مستقیم، مقام شهادت و جایگاه والای اهل بیت پیامبر(ص) و همچنین امانت‌داری ایشان اشاره کرد.

امانت‌داری پیامبر مکرم اسلام(ص) چنان بزرگ بود که به محمد امین، ملقب و مشهور شد. او رازپوش و بخشنده و مردم‌دوست و بردبار و مهمان‏دار و کریم و درست‏کار بود. به همین دلیل در سالروز عروج ایشان، سوگی عظیم کل دنیا را فرا می‌گیرد و دل مسلمانان و حق‌طلبان عالم را دربرمی‌گیرد.

از صبح امروز، 23 شهریورماه همزمان با سراسر کشور، مراسم سوگواری متعددی به‌مناسبت سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) و شهادت سلاله پاکشان، امام حسن مجتبی(ع) در بیش از 100 شهر و شهرستان استان فارس برگزار شد که این برنامه‌ها با حضور گسترده هیئات مذهبی، اقشار مختلف مردم و نیروهای نظامی همراه بوده است.

در شیراز این مراسم از ساعت 9 صبح امروز از میدان شهدا آغاز شد و به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ادامه داشت و در نهایت در این حرم مطهر، سوگواری یکپارچه و متحد هیئات مذهبی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد و در پایان این مراسم به اقامه نماز جماعت ظهر و عصر ختم شد.

در این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی، خطیب برجسته کشورمان سخنرانی کرد و مداحان اهل بیت(ع) به مرثیه‌سرایی و مداحی پرداختند. همچنین امشب نیز مراسم قرائت دعای روح‌بخش کمیل همراه با سوگواری و عزاداری در این حرم مطهر برگزار خواهد شد.

در روز و شام شهادت حضرت شمس‌الشموس، حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) مراسم سوگواری همراه با لاله‌گردانی خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در این حرم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha