جشن ختم قرآن در مسجد صدوق شهر ری برگزار شد
کد خبر: 4172843
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

جشن ختم قرآن در مسجد صدوق شهر ری برگزار شد

جشن ختم قرآن کریم، هم‌زمان با شب ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) در مسجد صدوق شهر ری برگزار شد.

به گزارش ایکنا، جشن ختم قرآن کریم، هم‌زمان با شب ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) تحت نظارت حجت‌الاسلام سیدمحمد‌جواد موسوی‌درچه‌ای، مدرس و قاری بین‌المللی کشورمان در مسجد صدوق شهر ری برگزار شد.

این مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشا آغاز شد و سپس تلاوت آخرین صفحه از قرآن کریم به صورت ترتیل قرائت شد و سوره مبارکه فاتحه‌الکتاب و آیات ابتدایی سوره بقره به دلیل آغاز دور جدید ختم قرآن، تلاوت شد.

در ادامه سعید عبدی، نفر اول جشنواره تلاوت‌های مجلسی کشور به تلاوت آیات پایانی سوره مبارکه بقره و سوره‌های شمس و کوثر پرداخت. محمدرضا صلحجو، پیشکسوت قرآنی کشورمان، پیرامون اعجاز علمی در آیات قرآن، سخنرانی کرد و در ادامه خاطراتی از سفرهای تبلیغی خود بیان کرد. سپس مبتهل و ذاکر اهل‌بیت(ع) محمدرضا غلامرضازاده، مولودی‌خوانی کرد.

حسن ختام این برنامه قرائت دعای ختم قرآن سیداحمد نجف، مجری عرب‌زبان صدا و سیما بود.

یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد موسوی‌درچه‌ای، امام جماعت مسجد صدوق، هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در قالب یک برنامه ۱۵ دقیقه‌ای، علاوه بر بیان یک مسئله‌ شرعی و حدیث کوتاه، یک‌ صفحه از قرآن را به صورت ترتیل تلاوت می‌کند و هم‌زمان نمازگزاران، آیات را تکرار و زمزمه می‌کنند. همچنین یک نکته کوتاه تجویدی و شرح مختصری از مفاهیم آیات همان صفحه ارائه شده و ثواب تلاوت به اموات یکی از اهالی محله شیخ‌ صدوق نثار می‌شود. پس از ختم یک دوره کامل از مصحف شریف، طبق سنت گذشتگان، مراسم جشن ویژه‌ای برپا می‌شود.

جلسات هفتگی مجمع قاریان شهرری به مدیریت حجت‌الاسلام سیدمحمد‌جواد موسوی، مدرس و قاری ممتاز کشورمان هرهفته صبح‌های جمعه از ساعت ۸ تا ۱۲ در مسجد صدوق برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha