یادواره شهید مفقودالاثر «محمود رسولی‌» در فریدونکنار برگزار شد
کد خبر: 4175546
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

یادواره شهید مفقودالاثر «محمود رسولی‌» در فریدونکنار برگزار شد

یادواره شهید مفقودالاثر «محمود رسولی» و شهدای هم‌رزمش با حضور خانواده شهدا، ایثارگران، هم‌رزمان شهید، فرماندار و معاونان فرماندار و مردم شهیدپرور در فریدونکنار برگزار شد.

حجت الاسلام والسلمین میثم رضایی، دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت و مسئول کانون های فرهنگی تبلیغی مازندران

به گزارش ایکنا از مازندران، یادواره شهید مفقودالاثر محمود رسولی و شهدای همرزمش، روز گذشته، 23 مهرماه ساعت 18:30 با حضور خانواده شهدا، ایثارگران، همرزمان شهید، فرماندار و معاونان فرماندار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی و مردم شهید پرور فریدونکنار در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاداسلامی فریدونکنار برگزار شد.

در این یادواره شهدایی، پس از خاطره گویی چند تن از همرزمان شهید رسولی و اجرای گروه سرود موسسه فرهنگی شهیدان رسولی فریدونکنار، حجت‌الاسلام والسلمین میثم رضایی، دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت و مسئول کانون‌های فرهنگی تبلیغی مازندران در این یادواره شهدا گفت: علامه شهید مطهری در کتاب فلسفه اخلاقش آورده است که خداوند عالم در وجود انسان‌ها ضمیری قرار داده است.

وی افزود: بعضی از انسان ها این ضمیر را به سوی نور روانه می کنند و بعضی‌ها به سمت و سوی ظلمت و تاریکی روانه می‌سازند.

رضایی تصریح کرد: بعضی از انسان ها خدایی زندگی می کنند، حرف می زنند، تجارت می کنند، خدایی ازدواج می کنند و تمامی اصول و قواعدی را که دارند طبق اصول خدا هست، که این دسته از انسان ها، همانند شهدا شاگردان مکتب نور محسوب می شوند و عده ای هم ضمیرشان را به سوی ظلمت و تاریکی روانه می سازند.

دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت مازندران با بیان اینکه شهید مطهری چقدر زیبا فرموده‌اند که سه عامل به انسان کمک می‌کند که انسان به نور و حقیقت الهی برسد، خاطرنشان کرد: سه عامل هم انسان را از خدا دور می‌کند و به تاریکی و ظلمت می‌کشاند.

وی اظهار کرد: عقل، وجدان و فطرت  سه عاملی است که انسان را به خدا نزدیک و به حقیقت و نور الهی می‌رساند. این سه عامل به من و شما کمک می‌کند که مسیر نورانی را در زندگی خود انتخاب کنیم.

رضایی ادامه داد: سه عامل شیطان، هوای نفس و غریزه جنسی،  انسان را از خدا دور کرده و به سمت تاریکی می کشاند.

مسئول کانون‌های فرهنگی تبلیغی مازندران بیان کرد: هردو این ها به یک کلمه بند است  و آن کلمه انتخاب است که من و شما انتخاب کنیم که نورانی و یا اینکه ظلمانی باشیم، انتخاب کنیم که در مسیر حقیقت الهی قدم برداریم و یا  اینکه در مسیر شیطان و هوای نفس قدم برداریم، این موضوع به خودمان ربط دارد که چگونه قدم برداریم.  

وی ادامه داد: خداوند این مسیر و ضمیر را در وجود انسان ها قرار داده است که یکی به سوی مسیر درست گام برمی دارد و دیگری در مسیر اشتباه گام می گذارد. خوشا به حال کسانی که همانند شهدا مسیر درست را انتخاب می کند، که در نزد خدا روزی می خورند و زنده و جاودانه هستند.

شهید جاوید‌الاثر محمود رسولی‌کناری در نوزدهم آذرماه 1326 در یک خانواده مذهبی در شهر فریدونکنار چشم به جهان گشود.

وی هم‌چون غالب مردم این منطقه و به واسطه شغل کشاورزی پدرش با رنج و سختی آشنا شده و در کنار آن به صورت سنتی که مرام، مسلک و اعتقاد قلبی این مردم زحمت‌کش و ضعیف جامعه آن روز بود با آداب و سنت‌های دینی انس پیدا کرد که بعدها به خوبی به این سفارش حضرت رسول که امت خود را به پیروی از قرآن و اهل بیت(ع) توصیه کرد، جامه عمل پوشانید.

شهید رسولی در بیشتر مسائل اجتماعی در بین جوانان و دوستان خویش جزء افراد کارآمد بود و چند سال بعد از دریافت دیپلم و کار در یکی دو اداره، در هلال احمر فریدونکنار مشغول به کار شد و از نکات جالب و صفات بارز کاری‌اش، دستگیری از ضعیفان و کمک به افراد نیازمند بود.

همزمان با شروع جریانات انقلابی، شهید محمود رسولی نیز به واسطه فطرت ظلم ستیزی، ولایتمداری، عشق به امام خمینی (ره) و مظلوم نوازی که در وجود خود داشت، با انقلابیون همراه شد و با تشکیل هیئت‌های قرآنی، به همراه دیگر فعالان انقلابی سنگ‌بنای مبارزات انقلابی در شهر فریدونکنار را پایه‌ریزی کرد و به مرور بر شدت فعالیت‌های خود افزوده و از مبارزان سرسخت علیه رژیم ستمشاهی شد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت او در تشکیل کمیته‌های مردمی برای ایجاد امنیت در شهر فریدونکنار و حتی شهرهای همجوار نیز چمشگیر بود تا اینکه با آغاز جنگ تحمیلی و هجوم دشمن بعثی به آب و خاک میهن اسلامی، ایشان بی‌تاب حضور در جبهه‌ها شده و بلافاصله با تهیه مقداری آذوقه و اجناس مورد نیاز، به مناطق جنگی برای کمک و دفاع از مردم شتافت.

آن مرد بزرگ، در نوزدهم مهر 1359 در جاده آبادان ـ مارد به دست نیروهای بعثی به اسارت رسید تا اینکه پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق، از سوی سازمان جهانی صلیب سرخ به عنوان شهید جاویدالاثر معرفی شد.

 

یادواره شهید مفقودالاثر محمود رسولی در فریدونکنار یادواره شهید مفقودالاثر محمود رسولی در فریدونکنار یادواره شهید مفقودالاثر محمود رسولی در فریدونکنار یادواره شهید مفقودالاثر محمود رسولی در فریدونکنار یادواره شهید مفقودالاثر محمود رسولی در فریدونکنار یادواره شهید مفقودالاثر محمود رسولی در فریدونکنار یادواره شهید مفقودالاثر محمود رسولی در فریدونکنار یادواره شهید مفقودالاثر محمود رسولی در فریدونکنار یادواره شهید مفقودالاثر محمود رسولی در فریدونکنار یادواره شهید مفقودالاثر محمود رسولی در فریدونکنار یادواره شهید مفقودالاثر محمود رسولی در فریدونکنار یادواره شهید مفقودالاثر محمود رسولی در فریدونکنار یادواره شهید مفقودالاثر محمود رسولی در فریدونکنار یادواره شهید مفقودالاثر محمود رسولی در فریدونکنار یادواره شهید مفقودالاثر محمود رسولی در فریدونکنار یادواره شهید مفقودالاثر محمود رسولی در فریدونکنار
انتهای پیام
captcha