همایش «طلایه‌داران ساخت صحن و سرای حضرت زینب(س)» در خرم‌آباد برگزار شد
کد خبر: 4182801
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
ویژه بانوان

همایش «طلایه‌داران ساخت صحن و سرای حضرت زینب(س)» در خرم‌آباد برگزار شد

همایش «طلایه‌داران ساخت صحن و سرای حضرت زینب‌ کبری(س)» ویژه بانوان، امروز، 28 آبان‌ماه در حسینیه حبیب بن مظاهر خرم‌آباد برگزار شد.

همایش طلایه‌داران ساخت صحن و سرای حضرت زینب(س)»به گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب‌ کبری(س)، همایش «بانوان طلایه‌داران ساخت صحن و سرای حضرت زینب‌ کبری(س)»، امروز، ۲۸ آبان‌ماه با حضور اصغر حقی‎پور، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان، زهرا سعیدی، رئیس امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و بانوان خیر استان لرستان در حسینیه حبیب بن مظاهر خرم‌آباد برگزار شد.

بانوان شرکت‌کننده در این همایش با اعطای هدایا و نذورات خود، ستاد بازسازی عتبات عالیات استان لرستان را برای توسعه و بازسازی صحن و سرای حضرت زینب(س) در کربلای معلی یاری می‌کنند.

در ادامه اصغر حقی‎پور، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان به بیانات رهبر معظم انقلاب و جمعی از مراجع تقلید در رابطه با کمک به بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات طرح توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) مزین به نام صحن حضرت زینب(س) در حال اجراست که استان لرستان نیز در این طرح مشارکت دارد.

وی ایجاد فضای مناسب زیارتی و امکانات رفاهی و خدماتی برای زائران را از اهداف اصلی اجرای این طرح برشمرد و افزود: صحن حضرت زینب(س) در حد فاصل خیمه‌گاه حسینی با حرم مطهر قرار دارد که تل زینبیه نیز در آن واقع شده است.

حقی‌پور با بیان اینکه براساس این طرح، ساختمان جدید تل زینبیه با معماری زیبا و در خور شأن زائران در کنار تپه‌ای نمادین، در حال احداث است، اضافه کرد: در دوران حکومت صدام بسیاری از حرمین شریفین امامان در کربلای معلی و نجف اشرف تبدیل به خرابه‌هایی شده بود که خوشبختانه ستاد عتبات عالیات طی سال‌های اخیر اقدام به بازسازی و نوسازی تمامی این حرم‌ها کرده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان با اشاره به ساخت صحن عقیله بنی‎هاشم با مساحت 38 هزار هکتار که فاز اول آن اجرا شده و فاز دوم که صحن امام حسن‌ مجتبی(ع) است نیز در حال ساخت است، گفت: لرستانی‌ها به‌ویژه بانوان همواره مشارکت خوبی در بازسازی عتبات عالیات داشته‌اند که امید است در کمک به ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم نیز شاهد مشارکت خوبی از سوی مردم استان باشیم.

در بخشی از این همایش دکلمه‌ای در رابطه با شخصیت حضرت زینب(س) توسط ضُحا حسنی‌مقدم، دانش‌آموز مدرسه معارف شهید مطهری خرم‌آباد قرائت شد و مولودی‎خوانی نیز به‌مناسبت ولادت با سعادت حضرت زینب(س) توسط یکی از بانوان مداح لرستانی اجرا شد.

انتهای پیام
captcha