میزبانی رویدادهای ملی معرف پتانسیل‌های خراسان‌شمالی است
کد خبر: 4183335
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
/بجنورد میزبان مسابقات ملی قرآن کریم/

میزبانی رویدادهای ملی معرف پتانسیل‌های خراسان‌شمالی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی با اشاره به برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات ملی قرآن کریم جمهوری اسلامی در این استان اظهار کرد: میزبانی رویدادهای ملی، معرف پتانسیل‌های استان است و می‌تواند به تامین زیرساخت‌های استان یاری رساند‌.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی امروز سه‌شنبه، ۳۰ آبان ماه، در نشست کمیته مدعوین چهل و ششمین دوره مسابقات ملی قرآن کریم جمهوری اسلامی که به میزبانی خراسان‌شمالی برگزار می‌شود، با بیان اینکه این استان در حوزه قرآنی پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد، افزود: میزبانی برنامه‌های ملی در معرفی ظرفیت‌های مجامع قرآنی به سراسر کشور موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه خراسان‌شمالی سرمایه‌های خوبی دارد اما ناشناخته است، اظهار کرد: باید به شایستگی رویدادهای ملی را میزبانی و از این فرصت‌ها به بهترین نحو بهره‌برداری کنیم.

حجت‌الاسلام آسوده از عموم مردم، فعالان قرآنی، هیات‌های مذهبی، جامعه مداحان، فعالان مساجد، دانشجویان، دانش‌آموزان، طلاب، خانواده شهدا و ایثارگر، بسیج، اصناف و اقشار مختلف جامعه دعوت کرد تا در این رویداد ملی قرآنی شرکت نمایند.

حجت‌الاسلام علی پرهیزگار، سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی نیز در این نشست گفت: در این سال‌های اخیر که متاسفانه به قرآن اهانت و اعمال شنیعی همچون آتش زدن قرآن انجام شد، برگزاری مسابقات قرآنی، بازخورد بسیار خوبی برای مقابله با این اهانت‌ها داشت.

وی افزود: استان خراسان‌شمالی ظرفیت خوبی در حوزه‌های قرآنی دارد و امسال نیز جهش بسیار بالایی در ثبت‌نام در مسابقات داشت.

وی اظهار کرد:  خراسان شمالی رتبه‌های خوبی در مسابقات داشت چنانکه در مسابقات معارفی جزو رتبه‌های نخست کشور بود و در این حوزه ۹ نفر به مرحله مقدماتی کشوری راه یافتند که متناسب با جمعیت استان و مقایسه با تعداد برگزیدگان استان‌های پرجمعیت، رتبه خوبی است. 

حجت‌الاسلام پرهیزکار تاکید کرد: مسیر مسابقات یکی از راه‌های آشناکردن مردم با قرآن است و باید از این فرصت به خوبی بهره برد.

وی ادامه داد: در چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم بیش از ۳۵۰ شرکت‌کننده ممتاز کشوری و حدود ۴۰ داور مسابقات بین‌المللی در استان حضور می‌یابند.

چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۹ تا ۱۸ آذرماه ۱۴۰۲ به میزبانی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha