تبیین ابعاد مظلومیت فلسطین رسالت محوری علمای مسلمان است
کد خبر: 4183702
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
در هم‌اندیشی «فلسطین و رسالت علما» تأکید شد؛

تبیین ابعاد مظلومیت فلسطین رسالت محوری علمای مسلمان است

شرکت‌کنندگان در نشست هم‌اندیشی «فلسطین و رسالت علمای اسلام با چشم‌انداز آینده» که در تهران برگزار شد، تبیین مظلومیت فلسطین را رسالت محوری و مهم علمای مسلمان و واجب شرعی و اخلاقی دانستند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نشست هم‌اندیشی «فلسطین و رسالت علمای اسلام با چشم‌انداز آینده» به همت مؤسسه گروه پژوهشی مطالعات تطبیقی آینده‌پژوهی دینی و با حضور علما و اندیشندان اسلامی در محل این مؤسسه برگزار شد.

 در این نشست که در محل این مؤسسه در تهران برگزار شد، «خالد قدومی»، نماینده جنبش حماس در ایران و شماری از علما و اندیشمندان اهل‌سنت داخلی و خارجی حضور داشتند.

در پایان این نشست پس از ارائه نظرات و هم‌اندیشی در مسئله فلسطین، بیانیه زیر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین صادر شد:

«بسم الله الرحمن الرحیم‌

لاتَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ
 
1- همواره مسئله قدس و بیت‌المقدس، موضوع اصلی دنیای اسلام است. حمایت و دفاع از مردم مظلوم فلسطین بر اساس اصول و قواعد شرعی از جمله اولویت مصالح علیای امت اسلامی، اصل ضرورت دفاع از حدود وثغور مسلمین، قاعده نفی سبیل و اصل کرامت انسانی، یک واجب شرعی و اخلاقی است و سکوت در قبال جنایت‌های ضد بشری رژیم صهیونیستی جایز نیست. بر این اساس همه امت اسلامی بالاخص علمای اسلام را به حمایت و دفاع از مردم مظلوم فلسطین فرا می‌خوانیم.
 
2_ در طول تاریخ مبارزات فلسطین، بخش عظیمی از علمای اسلام همواره در قضیه فلسطین، حمایت‌های لازم را داشته‌اند، برای شهدا و متوفیان طلب غفران الهی و برای آن دسته از علمایی که در سنگر دفاع از ارزش‌های انسانی، اسلامی و ملی در محافل دینی و عمومی به روشنگری  می‌پردازند، آرزوی توفیقات الهی را داریم و از آن بزرگواران فرهیخته، به سبب تحمل رنج‌ها و مشقات در راستای این اهداف تقدیر و تشکر می‌کنیم.
 
3_  با توجه به نقش و رسالت محوری و مهم علمای اسلام در حوزه اندیشه و ضرورت شناخت معیارهای دوست و دشمن، اگر تاکنون بخشی از علمای امت اسلامی در عرصه تبیین ابعاد و جوانب اجمالی و تفصیلی فلسطین عزیز کوتاهی و قصوری داشته‌اند، واجب است بر اساس اصول و قواعد شرعی در قبال جنایت‌های آشکار و پنهان گروه نیابتی غرب یعنی رژیم صهیونیستی، به اصل اندیشه  مقاومت برگشته و در راستای تقویت همه‌جانبه مردم مظلوم فلسطین و جبهه  مقاومت گام بردارند.
 
4_  قضیه فلسطین در تقابل با رژیم غاصب صهیونیستی است ونه پیروان یهود. صهیونیست‌ها از دین یهود برای گمراه کردن جامعه جهانی بهره‌برداری کرده‌اند. لذا وظیفه نخبگان و عالمان دینی است که در سطح رسانه، حساب صهیونیست‌ها را از پیروان دین یهود جدا کنند.
 
5_  از مجامع حقوقی و بین‌المللی می‌خواهیم در راستای حفظ کرامت انسانی و حمایت از  حقوق بشر با تشکیل دادگاه‌های عادلانه جهت محاکمه سران رژیم صهیونیستی و نیز نظامیان و خلبانان جنایت‌کار، اقدامات قانونی لازم و مناسب را انجام دهند.
 
6_ از نظام جمهوری اسلامی ایران‌‌ که از بدو انقلاب تاکنون از مقاومت مردم مظلوم فلسطین، حمایت‌های مادی و معنوی داشته اند، تقدیر و سپاسگزاری ویژه داریم.

وَ قُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللهُ‌ عَمَلَكُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ».
 
انتهای پیام
captcha