تشریح برنامه‌های ستاد اقامه نماز شهرستان گناباد
کد خبر: 4184382
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹

تشریح برنامه‌های ستاد اقامه نماز شهرستان گناباد

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان گناباد، برنامه‌های اقامه نماز این شهرستان را تشریح کرد.

ستاد اقامه نمازحجت‌الاسلام رحمانی، دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان گناباد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، درباره مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این ستاد در سال جاری اظهار کرد: با برگزاری گردهمایی‌‌های توجیهی ویژه ائمه جماعات و مبلغینی که به روستاها اعزام می‌شوند، نکاتی از جمله اقامه نماز، بیان احکام و مسائل مربوط به آن را مطرح کردیم، علاوه بر آن در کارگاه‌های تخصصی نماز ویژه ائمه جماعات بر شیوه‌های ترغیب به نماز از جمله سواد رسانه‌ای تأکید داریم.   

وی با اشاره به برگزاری جلسات تفسیر در مساجد و توسط ائمه جماعات در ماه رمضان بیان کرد: از موضوعات دیگر مورد تأکیدمان برگزاری جلسات تفسیر قرآن در ماه رمضان از میان آیات مربوط به نماز و اهمیت آن است، همچنین برنامه حضور و بازدید امام جمعه شهرستان گناباد را در روزهای دوشنبه از نماز جماعت مدارس داریم که با گفتمان دینی همراه است.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان گناباد افزود: تأکید بر برگزاری نماز جماعت مدارس را در دستور کار قرار داده‌ایم و هم‌اکنون در 85 مدرسه شهرستان گناباد نماز جماعت با حضور روحانی داریم و در 65 مدرسه نماز جماعت به علت کمبود امام جماعت توسط همکاران فرهنگی برگزار می‌شود، علاوه بر آن 106 مدرسه در شهرستان گناباد، دارای نمازخانه هستند و در 46 مدرسه که نمازخانه ندارند، نماز در راهروها و یا حیاط مدرسه برگزار می‌شود.

وی درباره برگزاری نماز جماعت در مساجد این شهرستان بیان کرد: در 40 مسجد نماز صبح برگزار می‌شود، همچنین در 45 مسجد نماز ظهر و عصر و 80 نماز مغرب و عشاء در مساجد با حضور حدود 90 تن از ائمه جماعات برگزار می‌شود. معمولاً هر هفته حضور و بازدید امام جمعه را از نماز جماعت مساجد در برنامه داریم که در آن نقاط قوت و ضعف بیان می‌شود، همچنین تقدیر و خداقوت از فعالان مسجد، به‌ویژه جوانان را در اولویت این بازدیدها قرار داده‌ایم.

برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس

رحمانی به برگزاری اجلاس نماز شهرستان اشاره کرد و گفت: این اجلاس را با حضور حجت‌الاسلام موسوی، استاد مرکز تخصصی نماز مشهد برگزار کردیم، همچنین برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس را در دستور کار قرار داده‌ایم، چنین گفتمان‌هایی مفید واقع می‌شوند، چرا که در آن علاوه بر سخنان خطیب برای نقطه نظرات دانش‌آموزان و سؤالات آنها نیز وقت گذاشته می‌شود و دانش‌آموزان سؤالات و شبهات خود را بدون محدودیت بر روی کاغذ به‌صورت بی‌نام مطرح می‌کنند.

وی درباره نماز جماعت در ادارات بیان کرد: کلاس‌هایی ضمن خدمت با موضوع نماز برای کارکنان ادارات برگزار کرده‌ایم، علاوه بر آن با کمک اصناف، برنامه‌ای را برای بازاریان اجرا می‌کنیم که در آن دعوت اساتید بر عهده ما و دعوت از کسبه بر عهده اتاق اصناف است و در این جلسات، توضیح آنچه شرع مقدس گفته صورت می‌گیرد.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان گناباد در پاسخ به این پرسش که کدام‌یک از برنامه‌های اجرایی این ستاد با استقبال بیشتری از سوی مخاطبان روبه‌رو شده است، گفت: برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس با استقبال بسیار خوبی از سوی دانش‌آموزان مواجه شده و بدان علت است که محور این برنامه آن چیزهایی است که ذهن دانش‌آموزان را به خود مشغول و دچار ابهام کرده است.

انتهای پیام
captcha