بیانیه وزارت کشور درباره برخی فضاسازی‌ها پیرامون عفاف و حجاب
کد خبر: 4184805
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰

بیانیه وزارت کشور درباره برخی فضاسازی‌ها پیرامون عفاف و حجاب

مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور با صدور بیانیه‌ای به برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای درباره عفاف و حجاب پاسخ داد.

وزارت کشور

به گزارش ایکنا، مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور با توجه به برخی فضاسازی‌ها درباره اظهارات احمد وحیدی، وزیر کشور، پ‍‍‍یرامون مسئله عفاف و حجاب، بیانیه‌ای منتشر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

۱- موضع وزارت کشور درخصوص عفاف و حجاب و حمایت از آمرین به معروف کاملا روشن و مشخص بوده است. رعایت حجاب و الزام به پوشش قانونی تغییرناپذیر بوده و هرگونه برداشتی بر خلاف این موضوع، ناصحیح و غیر دقیق است.

۲- ابلاغیه ضرورت مراعات حجاب توسط همگان و اعمال آن از سوی دستگاه و نهادها و حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر، تعارضی با این اظهار نظر وزیر کشور در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره عفاف و حجاب مبنی بر اینکه مجوز خاصی از سوی وزارت کشور صادر نشده است، ندارد و برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای برای دوگانه نشان دادن آن امری غیر واقعی و ناصواب است.

۳- گرچه تجربه نشان می‌دهد درگیر و دار رقابت‌های سیاسی و مناسبات و محاسبات، گروهی از رسانه‌ها با حاشیه‌آفرینی، برای جلب نظر بیشتر افکار عمومی تلاش می‌کنند، با این حال از صاحبان رسانه و ارباب جراید انتظار می‌رود با دقت بیشتر در منابع خبری و بازخوانی دقیق اظهارنظر مسئولان نسبت به انتشار تحلیل‌های ناصحیح و ابهام‌آفرین برای افکار عمومی خودداری کنند و به رعایت تقوای سیاسی و اخلاق رسانه‌ای اهتمام ورزند.

صادق الوعد بودن و صراحت بیان از مهمترین سرمایه‌های معنوی دولت انقلابی و مردمی است که وزارت کشور نیز در قول و عمل بیشترین توجه و تأکید را در انجام مسئولیت‌ها به آن معطوف داشته است.

انتهای پیام
captcha