امروز قرآن دوای دردهای بشریت است
کد خبر: 4185041
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
حجت‌الاسلام نوری:

امروز قرآن دوای دردهای بشریت است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: با توجه به ظلم و ستم، فساد و بی عدالتی‌های موجود در جهان، امروز قرآن دوای دردهای بشریت است.

حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنوردبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌ شمالی در آیین افتتاحیه چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در محل  سالن آمفی تئاتر هتل داریوش بجنورد در حال برگزاری است، اظهار کرد: با توجه به وجود بیماری‌های روحی روانی، ظلم و ستم، فساد و بی‌عدالتی، آدم‌کشی و کودک‌کشی در جهان، امروز دوای درد‌های بشریت قرآن است.
 
وی با بیان اینکه قرآن کتابی برای هدایت بشر است، افزود: در جهان کنونی برخی قرآن این کتاب هدایت الهی را فراموش کرده‌اند که آن را آتش زده یا انسان‌های بیگناه، کودکان و زنان را با بمب‌های فراوان از بین می‌برند.
 
نوری با تاکید بر عمل به دستورات قرآن کریم و اینکه پیامبر اکرم(ص) قرآن مجسم است، افزود: با نگاه به قرآن و دستورات آن می‌توان تحول را در همه موارد مشاهده کرد.
 
وی با بیان اینکه قرآن نور است و صرفا قرائت آن در هر خانه‌ای آن محل را نورانی می‌کند، گفت: قرائت قرآن در منازل نزاع و اختلاف‌ها را از بین می‌برد، و این در حالی ست که اگر معانی و الفاظ آن را هم بخوانیم قطعا با قرآن مانوس می‌شویم.
 
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه خداوند خالق قرآن، جبرئیل آورنده و پیامبر اکرم(ص) گیرنده و مخاطبش تک تک انسان‌ها هستند، گفت: با قرائت، درک و نگرش در آیات این کتاب آسمانی متوجه بزرگی و عظمت این آیات الهی می‌شویم.
 
وی با تاکید بر اینکه قرآن کریم کتاب هدایت برای همه انسان‌ها اعم از متقین و محسنین است، گفت: همه انسان‌ها برای رستگاری و برخورداری از زندگی سالم نیاز به این دارند تا بر سر سفره قرآن قرار بگیرند.
 
نوری با تاکید بر اینکه قرآن کتاب و قانون اساسی همه مسلمانان است، افزود: هنگامی که منجی آخر زمان ظهور کند تمامی قانون‌های اساسی ملت‌ها و حکومت‌ها چه شرقی و چه غربی باطل می‌شود و تنها قرآن کریم باقی می‌ماند.
 
وی با اشاره به اینکه میزبانی مسابقات قرآن کریم توفیقی برای خراسان‌شمالی است، یادآور شد: از همه مسئولان استان، صنایع و کارخانجات بخش خصوصی و سازمان اوقاف و امور خیریه تقدیر می‌کنیم تا سبب شدند چنین مراسم باشکوهی برای قرآن در این منطقه برگزار شود.
 
براساس این گزارش، چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۳۵۶ شرکت‌کننده ممتاز کشوری، ۴۰ داور مسابقات بین‌المللی و برگزاری ۷۰ محفل انس با قرآن در سراسر شهرستان‌های استان و مراکز علمی و صنایع بزرگ، مدارس، مساجد، امامزادگان و دارالقرآن‌ها از 9 تا ۱۸ آذر در بجنورد در بخش‌های آوایی انفرادی شامل حفظ (کل و ۲۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha