گزارش ایکنا از ششمین روز مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4186140
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۲

گزارش ایکنا از ششمین روز مسابقات سراسری قرآن

در ششمین روز از مرحله نهایی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری در مجموع 39 آقا و خانم در رشته‌های مختلف بخش آوایی اجرا داشتند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا، بجنورد، روز سرد پاییزی 14 آذر 1402 را با ششمین روز برپایی مرحله نهایی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم پشت سر گذاشت. 

در این روز نیز همانند روزهای قبل، حرف اول را در سالن‌های مسابقات، مردم زدند. اهالی خونگرم بجنورد و دیگر شهرهای خراسان شمالی چند هفته‌ای است، زمزمه برپایی رویداد مهم قرآنی را شنیده‌ و پرشور و حرارت حضور یافته‌اند، و چه خوب میزبانانی هستند.

طبق زمان‌بندی، 21 آقا در سالن اجتماعات هتل داریوش و 18 خانم در مجتمع پتروشیمی بجنورد و در رشته‌های حفظ کل، حفظ بیست جزء، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل اجرا داشتند.


بیشتر ببینید؛

ششمین روز مسابقات سراسری قرآن در بخش بانوان

هیئت داوران بخش بانوان مسابقات سراسری قرآن کریم


یکی از بخش‌های مهم هر شب مسابقات قرآن، تلاوت قاری افتخاری است که از جای جای کشور به شهر میزبان می‌آیند. ‌در این شب‌ها قاریان ممتاز بجنورد و دیگر شهرستا‌ن‌های خراسان شمالی نیز فرصتی مغتنم یافته‌اند که برای همشهری‌های خود قرآن بخوانند و در این میان، دیگر قرآن‌دوستان نیز با این افراد آشنا می‌شوند و از جمله مجید رجبی که تلاوتی دلنشین و در عین حال پرصلابتی داشت.

1

اجراها در بخش آقایان با تلاوت حجت‌الاسلام علی رهایی از استان اصفهان در رشته قرائت ترتیل آغاز شد و جواد رشیدتولایی از استان خراسان رضوی، که از حافظان قرآن است، پس از علی رهایی به جایگاه دعوت شد.

سیدوحید مرتضوی، مجری شبکه قرآن، روح‌الله آقایی از استان قم را که پیش از این موفق شده بود، رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب جهان اسلام را در سال 1398 دریافت کند به جایگاه فرا خواند. محمد محمدی از استان مرکزی و مجتبی قدبیگی از استان تهران که پیش از این رتبه اول رشته ترتیل مسابقات سراسری قرآن کریم را دریافت کرده‌اند نیز دو شرکت‌کننده رشته قرائت ترتیل بودند.

هادی تکیه، شرکت‌کننده حفظ بیست جزء از استان تهران دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا دیگر شرکت‌کننده بود.


بیشتر ببینید؛

فیلم | محفوظات حافظان کل در ششمین روز مسابقات قرآن کریم

فیلم | تلاوت مرتلان ششمین روز مسابقات سراسری قرآن کریم

فیلم | اجرای حافظان ۲۰ جزء در ششمین روز مسابقات قرآن کریم

فیلم | قرائت قاریان در ششمین روز مسابقات قرآن کریم


نماینده استان گلستان در رشته حفظ بیست جز حسین دهقان است. او رتبه دوم رشته حفظ کل مسابقات قرآن نیروهای مسلح ایران و عمان را دریافت کرده است.

رشته حفظ بیست جز دو شرکت‌کننده دیگر با نام‌های، سیدقاسم سیدیان از مازندران و مهدی محمدی از استان تهران داشت. محمدی دارای مدرک دکترای مدیریت دولتی است. او به دلیل فقدان حس بینایی در اغلب موارد به کمک همسرش به این قبیل مسابقات می‌آید و محفوظات خود را در جمع داوران به خوبی ارائه داد.

1

عباس هاشمی از استان بوشهر دیگر قاری افتخاری امروز بود که پیش از اذان مغرب به افق بجنورد، تلاوت داشت.

به دلیل پخش سراسری از شبکه قرآن سیما، احمد ابوالقاسمی نیز در مقام قاری افتخاری در موعد اذان به وقت تهران تلاوت داشت.

پس از اقامه نماز جماعت، همگی به سالن اصلی مسابقات بازگشتند و شاهد اولین اجرا در این نوبت از سوی وحید براتی از استان تهران بودند او در چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در رشته قرائت تحقیق شرکت کرده است‌. براتی در مسابقات نیروهای مسلح در سال 1400 رتبه دریافت کرده است.

مصطفی قاسمی از مازندران، کارشناسی ارشد الهیات فرهنگی آموزش و پرورش دارد و رتبه سوم قرائت مسابقات ملی دانشجویان را دریافت کرده است، او نیز تلاوت خوبی ارایه کرد.

سیدجاسم موسوی از خوزستان، مدیر دارالقرآن آموزش و پرورش است و رتبه چهارم مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان را دارد و در رشته قرائت تحقیق شرکت کرده است.

قاری بعدی یوسف جعفرزاده از هرمزگان بود که او را به دلیل کسب رتبه در مسابقات دانش‌آموزی و دانشجویی می‌شناسیم. مهدی عبرتی از گیلان دیگر قاری قرآن این دوره از مسابقات بود که تلاوت داشت.

محمدرضا اکبری از مرکزی، رتبه اول مسابقات مدهامتان را دارد و او آخرین فرد در این نوبت بود که قرائت خود را انجام داد.

یکی از قدیمی‌ترین معلمان قرآن شهر بجنورد در سالن حضور داشت که در مراسم از فعالیت‌های قرآنی‌اش به نیکی یاد شد.

نوبت به اجرای حافظان کل قرآن رسید. امیرحسین زرگری از استان مازندران دارای رتبه اول مسابقات قرآن فرهنگیان، حمید رحمتی از خراسان شمالی و ابراهیم ربیهاوی از خوزستان به پرسش‌های داوران پاسخ دادند.

در رشته حفظ کل تا پایان اجراهای شب ششم، علی غلام‌آزاد از زنجان دارنده رتبه سوم حفظ کل قرآن کشور کرواسی، محمدرسول تکبیری از تهران دارای رتبه دوم حفظ کل مسابقات سراسری قرآن کریم و حسین خانی‌بیدگلی از اصفهان اجرا داشتند.

سيداحمد مقیمی، از پیشکسوتان قرآنی، به عنوان قاری افتخاری با تلاوتش به روز ششم مسابقات پایان داد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha