حضور قاریان مصری در خراسان‌شمالی
کد خبر: 4186293
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

حضور قاریان مصری در خراسان‌شمالی

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور قاریان مصری در خراسان‌شمالی همزمان با دهه فجر خبر داد.

نشست خبری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز، ۱۵ آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در بجنورد اظهار کرد: با توجه به برپایی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی خراسان‌شمالی تلاش می‌کنيم موج قرآنی ایجاد شده در استان قطع و کمرنگ نشود، در این راستا همزمان با دهه فجر قاریان مصری در این استان حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه اولویت برنامه‌ها تقویت حوزه روستایی است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا ترتیل‌خوانی ماه مبارک رمضان با همت صداوسیمای خراسان‌شمالی از روستاهای استان پخش شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم و همدلی موجود در بین مسئولان خراسان‌شمالی گفت: متوجه شدیم که مسئولان استان در حال رایزنی به‌منظور برپایی اجلاس سراسری نماز در این منطقه هستند که اقدامی بسیار شایسته است.

وی با اشاره به اینکه جوایز مسابقات، حق‌الزحمه داوران و عوامل اجرایی از افزایش ۱۰۰ درصدی برخوردار بوده است، افزود: برای برپایی مسابقات از اعتبارات دولتی استفاده نمی‌کنيم و این در حالی است که معتقدیم افزایش جوایز سبب ایجاد انگیزه در جوانان و متسابقان می‌شود.

مجیدی‌مهر با اشاره به شرکت ۵۸ هزار نفر در مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه یادآور شد: مخاطبان مسابقات اوقاف عام هستند، اما مخاطب عام تخصصی، زیرا رشته‌های برپایی این مسابقات کاملا تخصصی هستند.

وی از همدلی بین مسئولان و حضور بی‌نظیر مردم خراسان‌شمالی به‌ویژه بجنورد قدردانی کرد و گفت: انتخاب خراسان‌شمالی با وجود کمبودهایی که در بخش زیرساختی داشت از بین پنج استان متقاضی میزبانی صورت گرفت زیرا همدلی در این منطقه امور را به سرانجام می‌رساند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به حضور پرشور مردم در اجراهای مختلف این مسابقات در قالب گردشگری مذهبی با حضور اعضای خانواده بیان کرد: به‌طور واقع حضور و استقبال مردم خراسان‌شمالی نسبت به دیگر استان‌های کشور بی‌نظیر بود.

وی با بیان اینکه روز شنبه هفته آینده مراسم اختتامیه مسابقات برپا می‌شود، گفت: تا به امروز حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین قطعی بوده و طبق برنامه‌ریزی‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ نفر از مسئولان و مدیران ارشد قرآنی کشوری از جمله حجت‌الاسلام خاموشی و دبیر شورای انقلاب فرهنگی در این مهم شرکت می‌کنند.

مجیدی مهر با بیان اینکه در اين دوره از مسابقات محكم‌ترين حلقه مردم بود،افزود :در این روزها که میهمان بجنورد بودیم، کوچکترین تخاصمی مشاهده نکردم و اين نشان از همدلی دارد و همه جمع شدند تا سر سفره قرآن متنعم شوند و اين بزرگ ترين سرمايه در مسابقات قرآن كريم است.
 
وی ادامه داد: به شخصه سالن‌ها و دکورهای متعددی دیده‌ام، ولی برای من حتی دل کندن از دکور این مسابقات نیز بسیار سخت است، زيرا خاطره خوشی از این حضور و استان دارم.
 
این مقام مسئول از مردم بجنورد به واسطه حس خوبی كه  ايجاد كردند تقدير كرد و گفت: هر رويداد فرهنگی كشور را پايه ريزی كنيد اگر مردم در آن حضور نداشته باشند به طور قطع به سرمنزل مقصود نخواهد رسيد.

 

انتهای پیام
captcha