روز چهره‌های آشنای مسابقات قرآن + فيلم و عكس
کد خبر: 4186554
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۸
گزارش ایکنا از آخرین مراحل چهل‌وششمین دوره رقابت‌های قرآنی

روز چهره‌های آشنای مسابقات قرآن + فيلم و عكس

مرحله نهایی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن نیز به روزهای پایانی خود در بجنورد نزدیک می‌شود. امروز اسامی فینالیست‌های رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن اعلام می‌شود، افرادی که احتمال فینالیست بودن‌‌شان در میان چهره‌های نام‌آشنای شب گذشته زیاد است.

شب چهره‌های آشنای مسابقات قرآنبه گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به بجنورد، بخش آوایی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن نیز رو به پایان است. پنجشنبه، 16 آذرماه در نهایت همه متسابقان در این بخش اجراهای خود را انجام دادند. حال همه منتظرند که نام چه افرادی برای رفتن به مرحله فینال رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل نام آورده می‌شود. متسابقان رشته‌های حفظ بیست جزء و قرائت ترتیل نیز در انتظارند که بدانند در این رقابت‌های فشرده، چه رتبه‌ای دریافت کرده و آیا رتبه اول تا سوم را به دست ‌آورده‌اند؟

این بار هم به نام مردم

شب چهره‌های آشنای مسابقات قرآن

مثل هر روز یعنی از 9 آذر که بجنورد درهای شهر را برای شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن باز کرده است و آئین آغازین این رویداد برگزار شد و مانند روز‌های بعد آن، در این روز حضور مردمی، در اوج خود بود. جای برای ایستادن در سالن مسابقات هم نبود. همه قومیت‌های این استانِ رنگارنگ، آمده بودند. صداهای جمعیت در همراهی با مجری مراسم بلند بود، همه با هر مذهبی، با تمام وجود یا حیدر یا حیدر می‎‌گفتند و حسین علیه السلام را از عمق جان صدا می‌کردند. در این مسابقه قرآنی، بارها از عترت نبوی سخن گفته شد.


بیشتر ببینید؛

فیلم | اجرای مرتلان در آخرین روز رقابت‌های مسابقات سراسری قرآن

فیلم | اجرای حافظان کل در آخرین روزهای مسابقات سراسری قرآن کریم

فیلم | قرائت قاریان در آخرین روزهای مسابقات سراسری قرآن کریم

فیلم | اجرای حافظان ۲۰ جزء در هشتمین روز مسابقات سراسری قرآن


سیدوحید مرتضوی، که اجرای برنامه را به عهده دارد، هر لحظه با برقراری ارتباط زنده تصویری با هر مرکز صدا و سیما به یک خطه کشور سلام می‌کند و در هر فاصله زمانی بین اجرای شرکت‌کنندگان با اشعاری ناب، گریزی زیبا به عترت می‌زند. این بار هم همانند شب‌های دیگر از غزه گفت و دل‌ها را به سوگ نشاند.

اینجا، در بجنورد، دیار اَترَک و استان خراسان شمالی و اطلس قومیت‌ها، مرحله نهایی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم برقرار است، رقابتی که متولی آن سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است، اما سالیان سال است که سازمان اوقاف بر اینکه این رویداد، ملی است و به نظام جمهوری اسلامی ایران تعلق دارد، تأکید دارد.

شب چهره‌های آشنای مسابقات قرآن

تا اینجای کار رقابت‌های بخش نغماتی در رشته‌های اذان، دعا، همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی در دو بخش بانوان و آقایان پشت سر گذاشته شده و رتبه‌های برتر معرفی و طی مراسمی تجلیل و به سوی دیارشان عازم شدند.

بخش آوایی از دوشنبه، 13 آذر آغاز شده است، همه متسابقان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ بیست جزء، اجرای خود را داشته‌اند و حال منتظرند که نتایج را بشوند.

رقابت حفاظ و قاریان در بخش بانوان

و اما شب گذشته در سالن مسابقات بخش بانوان چه کسانی اجرا داشتند؟

در رشته قرائت ترتیل، ندا مرادی از تهران، فهیمه فاضلی از خراسان رضوی، رقیه حسنلو از زنجان، الهه اعتمادی‌نژاد از بوشهر، مرضیه پورتیمور از ایلام و سیده‌معصومه حسینی از خراسان رضوی، در رشته حفظ بیست جزء سیده‌ یاسمین‌پیرا از خوزستان، زهرا غلامیان از تهران، رقیه حسینخانلو از زنجان، حمیده خوش‌سیرت از خراسان شمالی و مریم سیاهکلی از قزوین، در رشته قرائت تحقیق زهرا جاویدی‌صباغیان از خراسان رضوی، فاطمه قدرتی از خراسان شمالی، عاطفه ناصح از گیلان و نصیبه کرمی‌پارسا از قم در حضور هیئت داوران اجرای برنامه داشتند.

روز چهره‌های آشنای مسابقات قرآن + فيلم و عكس

در رشته حفظ کل، فاطمه تقی‌نژاد از آذربایجان شرقی، فاطمه دلیری از قم، فاطمه پنبه‌دانه‌زاده از خوزستان، فرشته صباغیان از اصفهان و سوگند رفیع‌زاده از گیلان، محفوظات خود را ارائه کردند و دو نفر از ادامه مسیر انصراف دادند.

در بخش آقایان که تصاویر آن به صورت زنده از شبکه استانی خراسان شمالی، شبکه قرآن و معارف سیما، شبکه اینترنتی اقرأ، هیئت آنلاین، تکیه‌آنلاین و ... پخش می‌شد، مسابقات با حضور چهره‌هایی اغلب پایتخت‌نشین که سابقه حضور چندین و چندباره در این رقابت‌ها را داشتند طی شد.

افرادی که در این روز اجرا داشتند در رشته قرائت ترتیل محمد عربان از هرمزگان که سابقه آهنگسازی برای گروه‌های تواشیح را دارد، محمدمهدی بیگی از استان تهران رتبه اول مسابقات ترتیل کشوری اوقاف سال 98، محمدامیر کسمایی از قم دارای مدرک دکتری علوم قرآن، مفسر و پژوهشگر، علی کوثری‌پور از خراسان شمالی دارای چندین رتبه اول قرائت ترتیل در مسابقات مدهامتان، ابوالفضل زیبایی مریدانی از گیلان، معلم قرآن و دارای رتبه اول رشته ترتیل جشنواره ملی دانشجویان و مسعود صفری از استان همدان دارای رتبه دوم ترتیل مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) اجرا داشتند.


بیشتر ببینید؛

فیلم | تلاوت افتخاری «علیرضا بیژنی»

فیلم | تلاوت افتخاری «سهیل لنگری»

فیلم | تلاوت افتخاری «محمدجواد کاشفی»


در رشته حفظ بیست جزء، امین امینی‌فرد از استان خراسان شمالی دارای رتبه اول مسابقات حفظ بیست جزء بیست‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن، مسعود نوری از استان تهران، مدرس قرآن و نماینده ایران سال گذشته در مسابقات مالزی، حمیدرضا نصیری از استان تهران دارای رتبه اول نیروهای مسلح در سال 96، حمید حق‌طلب، نفر اول قرائت فرهنگیان خراسان رضوی محفوظات خود را ارائه کردند.

ابوالفضل چمنی، ابتهال و مرثیه‌سرایی برای حضرت فاطمه سلام الله علیها داشت که با استقبال خوب حضار رو‌به‌رو شد. علی شکفته، قاری خراسان شمالی، سهیل لنگری، محمدجواد کاشفی و علیرضا بیژنی‌اول از خراسان رضوی نیز به عنوان قاری افتخاری اجرا داشتند.

روز چهره‌های آشنای مسابقات قرآن + فيلم و عكس

در رشته حفظ کل، محمدرضا زاهدی از استان تهران، علیرضا سامری از خوزستان، احمد معتمدی از قم، محمد خاکپور از خراسان رضوی و حسن جعفرپور از گیلان محفوظات خود را ارائه دادند.

یادآور می‌شود، رقابت‌های بخش آوایی آقایان و بانوان این دوره از مسابقات سراسری قرآن تا ۱۸ آذرماه در بخش آقایان در محل هتل داریوش و در بخش بانوان در مجتمع پتروشیمی ادامه دارد.

همچنین، خبرگزاری ایکنا در راستای تسهیل در امر اطلاع‌رسانی به مخاطبان قرآنی، اخبار، گزارش‌ها، مصاحبه با متسابقان و کارشناسان قرآنی در پرونده‌ای مستقل به اخبار این رویداد بزرگ قرآنی پرداخته است.

صدیقه صادقین

انتهای پیام
captcha