رسیدن به اهداف انقلابی تمدن‌ساز، زمان‌بر است
کد خبر: 4187390
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۴
آیت‌الله دژکام:

رسیدن به اهداف انقلابی تمدن‌ساز، زمان‌بر است

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه رسیدن به اهداف انقلابی که می‌خواهد تمدن نوین ایجاد کند، زمان می‌برد، گفت: علوم اجتماعی در بررسی تحولات یک‌ جامعه می‌گوید چند نسل زمان می‌برد تا به نتیجه برسد و صبر انقلابی می‌خواهد؛ صبر انقلابی به معنی این نیست که کار نکنیم بلکه باید پای کار بایستیم تا به نتیجه برسیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس شامگاه دوشنبه، 20 آذرماه در مراسم سالروز شهادت شهید آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب، امام جمعه فقید شیراز که با حضور پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در مسجد عتیق برگزار شد، با اشاره به کتاب «بندگی راز آفرینش» شهید دستغیب گفت: نامگذاری این کتاب هم جایزه دارد و جایزه‌اش را خدا می‌دهد.

وی با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه حرف هر چه می‌خواهد ارزشمند باشد و محتوا هر چه می‌خواهد، بالا باشد تا در قالب هنری ریخته نشود، تأثیرگذار نیست، افزود: نام‌گذاری کتاب قالب شاعرانه دارد، هم حرف اساسی است و هم در قالب ادبی ارزشمند است، بندگی راز آفرینش که دو جلد است و شرح خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) است که این ایام تعلق به آن ‌حضرت دارد.

آیت‌الله دژکام به بیان دو جمله از خطبه حضرت زهرا(س) از کتاب مذکور پرداخت و افزود: حضرت زهرا(س) در بخشی از این خطبه فرمودند «وَ الصَّبْرَ مَعُونَةً عَلَى اسْتِیجابِ الْأَجْرِ وَ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ مَصْلَحَةً لِلْعامَّةِ؛ و صبر را وسيله‌ای برای استحقاق اجر و پاداش و امر به معروف را برای اينكه مصلحت اجتماع در آن است.» خدای متعال برای چه صبر را بر ما واجب کرده است؟

امام جمعه شیراز ادامه داد: صبر واجب است و اگر صبر اهمیت نداشت چرا هر هفته حضرت علی(ع) می‌خواند و ما به تقلید از حضرت هر هفته می‌خوانیم؟ برای اینکه اگر صبر نباشد، هر چه تلاش کرده‌ایم، بی‌فایده است. ۳۰۰ هزار شهید در کشور و ۱۵ هزار شهید در استان داده‌ایم و بدون صبر همه زحمات به هدر می‌رود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه انقلاب کردیم و مزد می‌خواهیم اما حضرت زهرا(س) فرمود باید صبر کنید و کسی که بی‌صبری می‌کند اجر خود را ضایع می‌کند، گفت: اگر از بنده خدا مزد زحمات را می‌خواهید، باخته‌اید و در نهایت باید بگذارید و بروید، اما اگر مزد را از خدا می‌خواهید حضرت زهرا(س) فرمود باید صبر کنید، نتیجه از انقلاب می‌خواهید باید صبر کنید.

وی تأکید کرد: رسیدن به اهداف انقلابی که می‌خواهد تمدن نوین ایجاد کند، زمان می‌برد. علوم اجتماعی در بررسی تحولات یک‌ جامعه می‌گوید چند نسل زمان می‌برد تا به نتیجه برسد و صبر انقلابی می‌خواهد و صبر انقلابی به معنی این نیست که کار نکنیم بلکه باید پای کار بایستیم تا به نتیجه برسیم.

پیام شهید آیت‌الله دستغیب، صبر است

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه پیام شهید دستغیب به ما صبر است، گفت: صبر نتیجه می‌دهد. از زندان ساواک رسیدیم به جایی که امروز جبهه مقاومت در هر گوشه‌ای دلش به ایرانی‌ها و شما ‌گرم است و اسلام چه عزتی پیدا کرده است و این نتیجه صبر است و بقیه مسیر را باید با صبر طی کنیم.

وی با یادآوری آیات قرآن کریم مبنی بر توصیه به صبر بیان کرد: امام زمان(عج) بیش از ۱۲۰۰ سال است که صبر کرده است. امروز مشاهده می‌کنیم کودکان مسلمان زیر بمب فسفری می‌سوزند و ولی و آقای ما صبر می‌کند و ما منتظران امام زمان(عج) هم باید صبر کنیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه دشمن، شیطان جن و انس با هم برنامه‌ریزی کرده است، گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که دشمنان برنامه‌ریزی کرده‌اند که اگر امت اسلامی از یک طرف پیروزی به دست می‌آورند از طرف دیگر شهر و کشورشان را از نظر اخلاقی خراب کنیم. این تجربه را از نظر تاریخی داشته‌اند و رومیان اسپانیا را با فساد و هرزگی مجبور به تسلیم کردند، لذا امروز کوچه و خیابان ‌ما نباید مظهر فساد و هرزگی شود و این کار را شما مردم باید انجام دهید.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: اگر این کار را از یک گروه خاص بخواهیم دشمن همین را می‌خواهد و به نتیجه نمی‌رسیم، اما مردم در هر عرصه‌ای وارد میدان می‌شوند، قوی عمل می‌کنند و جلوی دشمن را می‌گیرند. باید به‌گونه‌ای باشد که آمر به معروف احساس تنهایی نکند و حمایت مردم را پشت خود ببیند. این قضیه با عمومی کردن حل می‌شود البته مدیریت لازم است، اما کار را باید به دست خود مردم سپرد و جلوی این فتنه‌ها را باید ‌گرفت.

مقابله با منکرات نیاز به مشارکت همگانی دارد

وی با بیان اینکه آمر به معروف خلیل‌الله است و این ‌چیزی است که نیاز به همکاری همگانی دارد، ابراز امیدواری کرد: مانند همه توطئه‌هایی که دشمن کرده و شکست خورده در این توطئه به فساد کشیدن جامعه و لطمه زدن به عفاف و حجاب مردم مسلمان ما هم شکست خواهد خورد و ملت ایران در امر به معروف و نهی از منکر پیروز خواهند شد و شر این دشمنان از سر همه امت اسلامی کوتاه خواهد شد.

آیت‌الله دژکام در ادامه ضمن گرامیداشت یاد شهدا گفت: در آبان‌ماه سال آینده بزرگداشت ۱۵ هزار شهید استان فارس را خواهیم داشت که ستاد یادواره شهدا در این زمینه کار خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: چهره شهید آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب به‌عنوان سیدالشهدای استان فارس باید در طول سال بیشتر به جامعه دینی ما و به‌خصوص نسل جوان برخاسته در سال‌های اخیر معرفی شود. طبیعتاً کار بزرگی به عهده ماست.

آیت‌الله دژکام یادآور شد: به تصریح روایاتی که در باب مؤمنان وارد شده است از شناخت مقامات شهدا دستمان کوتاه است، اما آن‌ها به‌عنوان کسانی که چراغ راه شده‌اند تا امتی که ۲۰۰ سال از دشمنان اسلام عقب‌ماندگی کشیده است و ۲۰۰ سال اجازه ندادند زیر بار ظلم و استکبار قد راست‌ کنند، چراغ شده و مسیر را روشن کرده و مردم را به میدان آوردند و خودشان خون دادند و تکه تکه شدند، اما مسیر عزت مسلمانان را باز کردند.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: از روزی که انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها در همین شهرهای استان فارس درس می‌دادند و در فیش حقوقی آن‌ها موردی به نام حق توحش داشتند، به جایی رسیده‌ایم که هر چه رنگ و بوی کفر دارد نه تنها از ایران که به برکت خون شهدا از منطقه غرب آسیا بیرون‌ می‌کنیم و طلوعش را در طوفان‌الاقصی می‌بینیم.

وی با بیان اینکه این حرکت را شهدا آغاز کردند و ادامه دادند و به پایان خواهند رساند، افزود: امروز مسیر شهادت باز است و در گوشه گوشه جبهه مقاومت هر روز عزیزی به شهادت می‌رسد تا پرچم اسلام پایین نیاید. این عظمت را که ما از شهدا به دست آورده‌ایم قدر می‌دانیم.

آیت‌الله دژکام در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه مسجد جامع عتیق شیراز، سنگر شهید آیت‌الله دستغیب و مکانی بود که با خدا عشق‌بازی می‌کرد، به مناجات‌های عاشقانه این شهید سعید اشاره کرد و افزود: خانه نفس و خودخواهی را کنار بگذاریم و لحظاتی با او باشیم نه با خودمان تا تبدیل به فردی از خودوارسته و به خداپیوسته شویم که امام راحل فرمود آقای همه از خود وارستگان و مولا و سرور همه به خدا پیوستگان امیرالمؤمنین علی(ع) است و امام خمینی(ره) در وصیت خود فرمودند که ما مفتخریم که علی‌ ابن ابیطالب(ع) آن بنده از خود رسته و به خدا پیوسته و به خدا پیوسته بود.

وی ادامه داد: این سید اولاد پیامبر و علی(ع) هم در سطح وجودی خودش از خود وارسته و به خدا پیوسته بود و این است که هنوز جملات این بزرگمرد جاذبه دارد و دل‌ها را به آن سمت می‌برد. این مغناطیسی که قلب‌ها را به سمت خدای متعال جذب می‌کند، در شخصیت شهید دستغیب عجیب جلوه می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه شیراز شهری است‌ که هیچ‌گاه نباید از عشاق خالی شود، درد دل حافظ را تکرار کنیم و حالی در این فضا باید دمیده شود که شهر خالی از عشاق نماند، گفت: اینکه شبانه‌روز در هر محفل و مجلسی بنشینیم و از نداشته‌ها و مسائل و مشکلات دنیایی گلایه کنیم، این گلایه خماری است و سفره‌ای از معنویت باید پهن کنیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه باید سیره و سبک زندگی شهید آیت‌الله دستغیب را بار دیگر به یاد مردم بیاوریم، افزود: همه می‌دانیم که شاگردان و پامنبری‌های شهید دستغیب از نظر سطح زندگی به نسبت امروز وضع پایین‌تری داشتند اما از آن جمع شهید برخاست، چون چشم‌ها را می‌شست و طور دیگری دیدن را به همه می‌آموخت و ما عینک‌های رنگارنگ دنیوی به چشم می‌زنیم و نمی‌بینیم.

وی بیان کرد: این مرد باور به معاد و قیامت داشت و باید تلاش کنیم که این نوع تفکر و نوع بینش را نگذاریم در کتاب‌های شهید خاک خورد و در عرصه اجتماع بیاوریم و ادامه انقلاب اسلامی در این نوع تفکر است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه برای این کار باید هزاران کار چند رسانه‌ای باید انجام دهیم، گفت: کتاب مناسب است اما کافی نیست. جوانان در فضای مجازی باید کار کنند. چرا این گنج را پنهان می‌کنیم. این یک واجب بر همه ماست و هر کس به اندازه خودش اقدام کند.

انتهای پیام
captcha