استان سمنان برای میزبانی از زائران در ایام فاطمیه آمادگی کامل دارد
کد خبر: 4187892
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

استان سمنان برای میزبانی از زائران در ایام فاطمیه آمادگی کامل دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان از آمادگی کامل برای میزبانی از مسافران و زائران در این استان خبر داد.

امیر کرم زاده مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی استانداری، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان، عصر روز گذشته، 22 آذر در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران استان  ویژه ایام فاطمیه اظهار کرد: با اقدامات و نظارت‌های انجام‌شده، زمینه خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران و زائرانی که در ایام فاطمیه به مشهد سفر می‌کنند، فراهم‌ شده است.

وی افزود: در راستای خدمات‌رسانی شایسته به زائران و مسافران در استان، اقداماتی مانند ساماندهی سرویس‌های بهداشتی، نظارت و بررسی از جایگاه‌های خدماتی و رفاهی، رستوران‌های بین‌ راهی انجام‌ شده است.

کرم‌زاده با تأکید بر اینکه با توجه به شروع مسافرت‌ها در ایام فاطمیه، نظارت بر تأسیسات گردشگری، رستوران‌ها و مجتمع‌های بین‌ راهی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شده متذکر شد: ضمن تأکید بر رعایت نرخ‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تا خروج آخرین مسافر از استان به‌طور مستمر انجام و با متخلفان برخورد می‌شود.

به گفته کرم‌زاده؛ بالاترین افتخار مردم استان قرار گرفتن در مسیر زائران حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) است که در این راستا باید تلاش شود تا مدت‌ ماندگاری مسافران افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه برای پذیرش مسافران و زائران و ارائه خدمات با کیفیت بالا، تأسیسات گردشگری، هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی در آمادگی کامل هستند.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز از تشویق واحدهایی که خدمات‌رسانی مطلوب دارند و پلمب واحدهای متخلف خبر داد و گفت: نظارت و بازدید میدانی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی از تأسیسات گردشگری اهمیت زیادی در ارتقای کیفیت ارائه خدمات به مسافران و زائران دارد.

هاشمی با بیان اینکه خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران و زائران علی ابن موسی‌الرضا (ع) از اهداف ستاد اجرایی خدمات سفر استان است، گفت: اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان در خدمات‌رسانی به مسافران و زائران قابل‌ تقدیر است.

وی بر لزوم حل مشکل نقاط حادثه‌خیز و افزایش مدت ماندگاری مسافران و زائران در استان تأکید کرد و گفت: برای کاهش تصادف‌های جاده‌ای در محورهای مواصلاتی، اقدامات لازم انجام شود.

مقام عالی استان با اشاره به سرمای هوا، افزود: استان در طول سال میزبان زائرانی از کشور عراق است که بر این اساس باید دهیاری‌ها برای اسکان و رفاه حال زائران در مساجد اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha