آغاز مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی مجازی قرآن الجزایر
کد خبر: 4188429
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

آغاز مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی مجازی قرآن الجزایر

مرحله نهایی نخستین دوره مسابقات بین‌المللی مجازی قرآن الجزایر از دیروز، 25 آذرماه، با مشارکت 70 متسابق آغاز شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری الشروق، این مسابقات با شعار «آموزش الکترونیک قرآن الجزایر از تأسیس تا توسعه» و در چارچوب فعالیت‌های نخستین نشست ملی آموزش قرآن از راه دور این کشور در حال برگزاری است.

«یوسف بلمهدی»، وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر طی سخنانی در این رابطه گفت: تعداد شرکت‌کنندگان در مرحله مقدماتی این مسابقات که در نوع خود برای نخستین بار برگزار می‌شود، به حدود 800 شرکت‌کننده از 19 کشور رسید که از آن جمله می‌توان به متسابقینی از کشورهای تونس، لیبی، استرالیا و انگلستان اشاره کرد.

وی اظهار کرد: 800 شرکت‌کننده از ملیت‌های مختلف به مدت دو ماه و با نظارات اساتید دارای اجازه‌نامه قرائات دهگانه و سایر قرائات از طریق پلتفرم «مقرأة الجزائر الإلكترونية: آموزش الکترونیک قرآن الجزایر» و به صورت از راه دور در این مسابقات شرکت کردند که در نهایت 70 متسابق واجد شرایط شرکت در مرحله نهایی رقابت‌ها شدند.

بلمهدی افزود: شرکت‌کنندگان به صورت مجازی و در رشته‌های مختلف حفظ کامل قرآن با تجوید، حفظ نیمی از قرآن با تجوید، ترتیل و تجوید قرآن بدون حفظ و.. به رقابت می‌پردازند که نفرات برتر فردا، 27 آذرماه، طی مراسمی معرفی خواهند شد.

به گفته وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر، پلتفرم آموزش الکترونیک قرآن این کشور در سال 2020 میلادی و در شرایط همه‌گیری کرونا با هدف آموزش حفظ قرآن و احکام ترتیل و تجوید کلام وحی به علاقه‌مندان راه‌اندازی شد و هم‌اکنون 30 هزار نفر از ملیت‌های مختلف از طریق این پلتفرم به صورت مجازی(از راه دور)، به یادگیری قرآن و احکام آن مشغول هستند.

انتهای پیام
captcha