مبارزه با فساد اداری دغدغه اصلی مردم کردستان است
کد خبر: 4188588
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵

مبارزه با فساد اداری دغدغه اصلی مردم کردستان است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با اشاره به اینکه مبارزه با فساد اداری دغدغه اصلی مردم استان کردستان است، گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر به صورت محسوس و نامحسوس بر ادارات استان نظارت دارد و هدف از این نظارت به طور قطع ایجاد تعامل برای کاهش آسیب‌های اداری است.

دیدار رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با مسئولان دادگستری کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی اصغر حسینی، دبیر ستاد امر‌ به‌ معروف و نهی‌ از‌ منکر کردستان امروز، 27 آذرماه در دیدار با مسئولان دادگستری کردستان، رویکر اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان را فرهنگی ذکر کرد و گفت: در این راستا بیشتر برنامه‌های اجرایی ستاد در استان به صورت فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد اداری دغدغه اصلی مردم استان کردستان است، افزود: ستاد امر‌ به‌ معروف و نهی‌ از‌ منکر به صورت محسوس و نامحسوس بر ادارات استان نظارت دارد و هدف از این نظارت به طور قطع ایجاد تعامل برای کاهش آسیب‌های اداری است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان به ناهنجاری‌های حوزه ورزش و جوانان و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره و بیان کرد: علی رغم همسو بودن و دغدغه‌مند بودن مدیران حوزه ورزش و گردشگری استان کردستان وجود ناهنجاری‌هایی در آن‌ها نمایان است.

حجت‌الاسلام کیومرث امیرخانی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کردستان در ادامه این دیدار با قول مساعدت و همکاری در اجرای برنامه‌های ستاد امر‌ به‌ معروف‌ و‌ نهی‌ از‌ منکر گفت: دادگستری کردستان در این بخش وظایف خود را به نحو احسن پیگیری خواهد کرد.

وی بر لزوم ایجاد شعبات ویژه در دادگستری برای رسیدگی به پرونده‌های امر‌ به‌ معروف‌ و‌ نهی‌ از‌ منکر اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه دستگاه قضا از مدعیان امر به معروف‌ و‌ نهی از منکر است لذا تمام موارد ارجاعی به دستگاه قضا از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اسرع وقت پیگیری خواهد شد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کردستان با تأکید بر نتیجه‌بخش بودن اقدامات اجرایی بیان کرد: اگر پیگیری یک موضوع به نتیجه برسد، بسیار بهتر از پیگیری چند موضوع بی‌نتیجه است و برای این امر باید اولویت‌بندی انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مسئله حجاب بین اصناف، افزود: اصناف در خصوص حجاب باید مکلف به رعایت قانون شوند و نباید کشف حجاب کنند و ستاد امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر و دستگاه قضا باید مطابق قانون با این موارد رفتار کنند.

حجت‌الاسلام امیرخانی، آموزشگاه‌های آزاد را مرکز ترویج فرهنگ غربی دانست و گفت: سر منشأ کنترل حجاب، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها هستند.

محمد جباری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان در ادامه این دیدار، مسئله بی‌حجابی و کشف حجاب افراد در جامعه را در سه گروه دسته‌بندی کرد و افزود: دسته اول افرادی که کشف حجاب می‌کنند از سوی کشورهای مقدم شبیخون فرهنگی علیه نظام اسلامی خط می‌گیرند.

وی بیان کرد: دسته دومی که اقدام به بی‌حجابی می‌کنند، نقش جهت‌دهی و ارزش‌زدایی ندارند اما کار آن‌ها از روی تعمد و عقده است. هرچند که تعمد آنها غیرعقلانی و غیرمنطقی است اما خباثت گروه اول را ندارند. گروه سوم مردم عادی جامعه هستند که اینها فریفته شده و اغلب هم از قشر نوجوان هستند.

دادستان کردستان یادآور شد: در بدبینانه‌ترین حالت ممکن، تنها 30 درصد جامعه اقدام به بی‌حجابی می‌کنند و این‌ها باید دسته‌بندی و دسترسی به آنها تعریف شود.

وی با تأکید بر اینکه دشمن در حوزه ضدفرهنگی هوشمندانه عمل می‌کند، افزود: یکی از شگردهای شیطان خود ضعیف پنداشتن در مقابل حربه‌های دشمن است.

دادستان کردستان با تأکید بر اینکه ستاد امر به معروف‌ و‌ نهی از منکر باید از ظرفیت مردمی استفاده کند، گفت: بزرگترین کمک ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دستگاه قضا، اطلاعات افزایی است.

انتهای پیام
captcha