امیدواری به نسل باانگیزه و نواندیش در شورای توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 4189218
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
مصطفی زمانیان بیان کرد:

امیدواری به نسل باانگیزه و نواندیش در شورای توسعه فرهنگ قرآنی

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با اشاره به اینکه امروز سیاست شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسئولیت‌سپاری به یک نسل جوان، با انگیزه و نواندیش است، گفت: این نسل در فضای توسعه فرهنگ قرآنی به شیوه‌های جدید برای کار و فعالیت می‌اندیشند و بسیار امیدوارم که در این دوره اتفاقات خوبی رخ دهد.

مصطفی زمانیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری

مصطفی زمانیان، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به انتخاب دبیر جدید شورای توسعه فرهنگ قرآنی، این انتخاب را فعالان عرصه قرآنی تبریک گفت و افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی نگاهی تحول‌خواه دارد، در کنار این باید به انگیزه کافی و آگاهی کامل از فضای موجود در عرصه فعالیت‌های قرآنی نیز اشاره کرد.

وی افزود: حضور نسل جدیدی از مدیران جوان که در عین حال از تجربه کافی برخوردار هستند می‌تواند، آثار و برکات زیادی به دنبال داشته باشد، لذا من این انتصاب را هم به ایشان و هم به جامعه قرآنی تبریک می‌گویم.

زمانیان در مورد آینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی و دبیرخانه آن پس از تغییر به وجود آمده، بیان کرد: رویکردهای جدیدی که امروز در مجموعه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد بر چابکی و حرکت به سمت ایجاد یک نهاد چالاک و حذف موازی‌کاری‌ها متمرکز شده است. 

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز سیاست شورای عالی انقلاب فرهنگی واگذاری دبیرخانه‌ها به دستگاه‌های متولی و تمرکز بر موضوعات اولویت‌دار است. سیاستی که به مسئولیت‌سپاری به یک نسل جوان، با انگیزه و نواندیش که در فضای توسعه فرهنگ قرآنی به شیوه‌های جدید برای کار و فعالیت می‌اندیشند، اعتقاد دارد. بسیار امیدوارم که در این دوره این اتفاقات رخ دهد. 

وی در مورد نقش شورای توسعه و دبیرخانه آن در ارتقای فعالیت‌های قرآنی در کشور اظهار کرد: دبیرخانه می‌تواند نقش هماهنگ‌کنندگی موثری داشته باشد، با توجه به تنوع دستگاه‌های قرآنی ما به یک نهاد هماهنگ‌کننده ملی نیاز داریم. اگر این نهاد به خوبی در نقش خود بنشیند حتماً می‌تواند ظرفیت خوبی را ایجاد کند. 

زمانیان گفت: یکی از امیدها در دوره جدید این است که دبیر جدید شورای توسعه و همکاران او در این دبیرخانه در نقش درست خودشان که همان نقش تسهیل‌گری و هماهنگ‌سازی و تنظیم‌گری است، درست عمل کنند و این موضوع یک اتفاق مثبت خواهد بود. ان‌شاالله در نهایت برکاتی برای جامعه قرآنی به همراه داشته باشد. 

یادآور می‌شود از اواسط دهه نود به بعد بود که نام مصطفی زمانیان در حوزه فعالیت‌های قرآنی بیشتر شنیده شد، او در آن زمان در نگارش سند راهبردی تحول فعالیت‌های قرآنی که به همت سازمان اوقاف و امور خیریه تدوین شده بود، نقش داشت و بعد از آن نیز مسئول نگارش سند ملی مسابقات قرآن که ذیل سند راهبردی تحول بود، شد. 

تغییر و تحولات شکلی که در برگزاری مسابقات سراسری و بین‌المللی قرآن در دهه نود به وجود آمد نشئت گرفته از حضور این چهره در عرصه فعالیت‌های قرآنی بوده است. 

مصطفی زمانیان فعالیت‌هایی در عرصه پژوهش داشته و موسس پژوهشکده سیاست‌گذاری و تحلیل راهبردی آیندگان است، این مؤسسه بیشتر در زمینه‌هایی همچون اجتماعی و فرهنگی، انرژی، آموزش، حکمرانی، دفاع و امنیت، سلامت و بهداشت و علم و فناوری فعالیت دارد.

تیمور کاکایی

انتهای پیام
captcha