نیازمند گفتمان‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستیم
کد خبر: 4189374
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

نیازمند گفتمان‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستیم

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان دالاهو گفت: امروز نیازمند گفتمان‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستیم تا آن را به باور عمومی تبدیل کنیم.

حجت‌الاسلام کریمی تبلیغات اسلامی دالاهو

حجت‌الاسلام ارسلان کریمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی دالاهو در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با بیان اینکه گفتمان امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه تبدیل به باور عمومی شود، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید احیا و در این مسیر همه در قبال آن مسئول هستیم چرا که امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین زیرساخت‌های حرکت‌های اجتماعی جامعه است.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر حوزه‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها مسئولیت مردم نسبت به یکدیگر و دعوت به خیر است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر برای تحقق کامل و نهادینه شدن ارزش‌های دینی، اخلاقی و انسانی در جامعه تعریف شده است.

حجت‌الاسلام کریمی تصریح کرد: این فریضه الهی باید در جامعه به باور عمومی و گفتمان مبدل شده چرا که ضامن عدالت اجتماعی و رسیدن به سعادت و کمال است.

رئیس تبلیغات اسلامی دالاهو به آثار این فریضه مهم در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر تنها برای افراد مذهبی نیست بلکه آثار و برکاتی دارد که اگر با زبان نرم برای مردم بازگو شود همه آن را می‌پذیرند و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر برای جامعه ضرورت دارد و در آیات و روایات مورد تأکید قرار گرفته و به این موضوع نیز در اندیشه‌های اسلامی و اندیشه‌های غربی با عنوان‌های مختلفی پرداخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه گفتمان‌سازی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر راه اول است تا مردم به باور عمومی برسند، گفت: باید از تمامی ظرفیت‌ها به ویژه نخبگان و دانشگاهیان در احیا و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه استفاده کنیم.

رئیس تبلیغات اسلامی دالاهو افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک مسئولیت اجتماعی است که همه باید به آن عمل کنیم.

حجت‌الاسلام کریمی اظهار کرد: آموزش این واجب الهی باید مورد توجه قرار گیرد و امر به معروف و نهی از منکر یعنی کمک به یکدیگر برای شروع خوبی‌ها و مبارزه با بدی‌ها.

وی در پایان گفت: تولید فکر و ایده‌پردازی در راستای امر به معروف و نهی از منکر باید متناسب با زمان و مکان باشد همچنین تولید و محتوا با رویکرد دینی و توجه به فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha