حضور اساتید کرمانشاهی در نشست تخصصی «اثرگذاری تلاوت بر مخاطب»
کد خبر: 4189574
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱

حضور اساتید کرمانشاهی در نشست تخصصی «اثرگذاری تلاوت بر مخاطب»

در همجدهمین نشست تخصصی اساتید، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم که با موضوع «اثرگذاری تلاوت بر مخاطب» برگزار خواهد شد دو تن از اساتید کرمانشاهی حضور می‌یابند.

کیوان حسینی از اساتید برجسته قرآن کرمانشاهی

کیوان حسینی، از اساتید برجسته قرآن کرمانشاهی در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، اظهار کرد: هجدهمین نشست تخصصی اساتید، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم ۶ تا ۸ دی‌ماه با موضوع «اثرگذاری تلاوت بر مخاطب» برگزار می‌شود در این نشست دو تن از اساتید قرآن کرمانشاهی حضور می‌یابند.

وی افزود: برگزاری نشست تخصصی مذکور با تأکید بر سه محور اساسی و پرداختن به چند مؤلفه خواهد بود.

حسینی تصریح کرد: جایگاه اثرگذاری ترجمه و تفسیر در تلاوت تأثیرگذار، نقش قرائت‌های مختلف در تلاوت اثربخش، شناخت محدوده مطلوب صدا و ارتباط آن با تلاوت اثرگذار، جایگاه لحن بیانی در تلاوت اثرگذار، نقش قطع و وصل عبارات قرآنی در تلاوت اثربخش، تکرار فراز‌های تلاوت و نقش آن در تلاوت اثرگذار و مخاطب‌شناسی از مؤلفه‌هایی است که در این نشست به آن پرداخته خواهد شد.

این استاد قرآنی گفت: محور دوم این نشست پرداختن به مقتضیات اجرای اثرگذار، نقش صدا و سیما در تأثیرگذاری تلاوت بر مردم، جایگاه مسجد، محافل عمومی و مسابقات در اثرگذاری تلاوت، نقش فضای مجازی در تأثیرگذاری تلاوت بر مخاطب و وظایف مراکز و نهاد‌های مسئول در فراهم کردن زمینه ارائه تلاوت‌های اثرگذار خواهد بود.

وی در پایان به میزگرد‌های تخصصی این نشست نیز اشاره کرد و گفت: وظایف قاریان قرآن در عرصه‌های مختلف اخلاق، اجتماع، فرهنگ و سیاست همچنین نقد و بررسی برنامه تلویزیونی (محفل) بدان پرداخته خواهد شد.

انتهای پیام
captcha