تخریب مسجد کهن 118 ساله در اردن
کد خبر: 4190124
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰

تخریب مسجد کهن 118 ساله در اردن

وزارت اوقاف اردن از تخریب یک مسجد کهن 118 ساله در منطقه صویلج خبر داد و تصریح کرد: عملیات بازسازی این مسجد بلافاصله در همان مکان آغاز خواهد شد.

تخریب مسجد کهن 118 ساله در اردن

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عمون، علی الدقامسه، سخنگوی وزارت اوقاف و امور و مقدسات اسلامی اردن گفت: این وزارتخانه مسجد قدیمی چچنی متعلق به 1925 میلادی در منطقه صویلح در امان پایتخت اردن را با هماهنگی نهادهای مورد نظر تخریب کرد.

وی افزود: عملیات تخریب براساس گزارش‌های کمیته ایمنی عمومی مبنی بر وجود «چشمه»  زیر این مسجد انجام شد، زیرا منجر به ایجاد شکاف در زیرساخت آن شده است که همین مسئله سلامت نمازگزاران در این مسجد را تهدید می‌کند.

الدقامسه تأکید کرد: این وزارتخانه عملیات بازسازی این مسجد را بلافاصله در همان مکان آغاز خواهد کرد. این وزارتخانه در ساخت این مسجد کمک خواهد کرد، علاوه براینکه نیکوکاران نیز در این امر سهیم خواهند بود.

 وی با بیان اینکه وزارتخانه با هماهنگی مقامات ذیربط تخریب مسجد را انجام داده است تصریح کرد: طراحی جدید این مسجد براساس طراحی‌های اسلامی مدرن انجام خواهد شد.

این مسجد در سال 1905 میلادی توسط مهاجران چچنی تأسیس و در سال 1947 بازسازی شد. این مکان به مسجد جامع صویلح معروف است و گلدسته آن توسط ابوناصر الکیلانی ساخته شد.

انتهای پیام
captcha