طرح تدوین مصحف صوتی با تلاوت دانشجویان دانشگاه قطر
کد خبر: 4191386
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

طرح تدوین مصحف صوتی با تلاوت دانشجویان دانشگاه قطر

دانشجویان دانشگاه قطر طرحی را برای تدوین و آماده‌سازی مصحف صوتی با صدای دانشجویان این دانشگاه راه‌اندازی کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از الرای، طرحی برای ضبط کل قرآن کریم با صدای دانشجویان دانشگاه قطر در این دانشگاه راه‌اندازی شده است. دانشجویان مسئول این طرح، آن را الهام گرفته از آیه 4 سوره مبارکه المزمل: «وَرَتِّلِ الْقرآن تَرْتِيلا» عنوان کرده‌اند و نام «رَتِّل» را نیز بر آن گذاشته‌اند.

به گفته این دانشجویان هدف این طرح ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه دانشگاهی و رسالت آن برجسته کردن توانمندی‌ها و خلاقیت‌های دانشجویان دانشگاه قطر و حمایت و گسترش این اقدامات در جهت خدمت به قرآن کریم است.

به گفته مسئولان این طرح، مصحف صوتی با روایت حفص از عاصم و با شرکت 30 دانشجو ضبط خواهد شد و تیمی از ناظران فنی و همچنین تلاوت و تطبیق آن بر روند کار نظارت خواهد کرد.

عبدالله السبیعی، رئیس کانون مشکات قرآن کریم در دانشگاه قطر درباره این طرح گفت: مدیران و گروه کاری به طور کامل تعیین شده‌اند و امیدواریم که بتوانیم دانشجویانی با صوت خوب و تلاوت زیبا را جذب این برنامه کنیم، جذب داوطلبان از طریق فرم الکترونیک انتشار یافته در سایت دانشگاه صورت می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند درصورتی‌که دارای شرایط ذکر شده در فرم هستند، برای ثبت‌نام اقدام کنند. پیش‌بینی می‌شود، تعیین نهایی شرکت‌کنندگان در این طرح در نیمسال دوم سال 2025 تکمیل شده و از این زمان نیز ضبط تلاوت‌ها آغاز شود.

قطر در سال‌های اخیر شاهد رونق گرفتن فعالیت‌های قرآنی بوده است. بخش مهمی از این فعالیت‌ها شامل برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی و همچنین برخی از طرح‌های ابتکاری در زمینه آموزش حفظ و تلاوت قرآن کریم و توسعه فرهنگ قرآنی در سطوح مختلف جامعه قطر بوده است.

انتهای پیام
captcha