جشن‌های ولادت حضرت زهرا(س) در ۴۴۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 4191450
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

جشن‌های ولادت حضرت زهرا(س) در ۴۴۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: جشن ولادت حضرت زهرا(س) همراه با برنامه‌های متنوع شاد و فرهنگی در ۴۴۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

جشن روز مادر در بقاع متبرکه گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی اوقاف، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار کرد: به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر جشن و برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در 440 بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در روز ولادت حضرت زهرا(س) 14 مراسم محوری در آستان امامزادگان شاخص شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم از یک‌هزار نفر از خدام بانو، خدام افتخاری و بانوان فعال در مراکز افق امامزادگان تجلیل می‌شود.

تدینی با اشاره به همکاری 280 مبلغ بومی در جشن‌های ولادت حضرت زهرا(س) تصریح کرد: در خیمه‌های معرفت به همت خادمان مراکز افق برنامه‌های متنوعی برای اقشار مختلف به‌ویژه دختران نوجوان و جوان اجرا می‌شود.

وی از دایر شدن 14 خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص گیلان خبر داد و گفت: 50 ایستگاه صلواتی در بقاع واقع در محورهای مواصلاتی و پرتردد استان برپا خواهد شد؛ برگزاری نمایشگاه‌های پوستر ترویج عفاف و حجاب و آشنایی با سیره حضرت زهرا(س) در بقاع شاخص استان گیلان تدارک دیده شده است.

مدیرکل اوقاف گیلان به عظمت جایگاه حضرت زهرا(س) در روایات اسلامی اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه(س) در عمر پربرکت خود در حوزه‌های مختلف عبادی، همسرداری، تربیت فرزند، ولایت مداری و دفاع از اسلام چنان تجلی ایمان به خدا هستند که آثار و برکات آن تا همیشه تاریخ برای بشریت جاری و الگو خواهد بود.

انتهای پیام
captcha