برنامه تایوان برای توسعه گردشگری حلال
کد خبر: 4193264
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰

برنامه تایوان برای توسعه گردشگری حلال

در راستای سیاست‌های دولت تایوان برای جذب گردشگران مسلمان از کشورهای مختلف، 8 منطقه حلال با شعبه‌های فروشگاه‌های عرضه کننده محصولات حلال در نزدیکی مقاصد گردشگری معروف تایپه، پایتخت این کشور افتتاح می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از مسلمون، شهر تایپه تایلند از سوی اجلاس جهانی گردشگری حلال به عنوان «شهر مسلمان‌پسند با ظرفیت‌های عظیم گردشگری برای سال 2023» شناخته شد.
اداره اطلاعات و گردشگری در تایپه، پایتخت تایوان، طی کنفرانسی مطبوعاتی که اخیراً در شعبه خود در تایپه برگزار کرد، اعلام کرد که با همکاری Family Mart برای ایجاد مناطق ویژه برای محصولات حلال مسلمانان‌پسند در فروشگاه‌های خود همکاری خواهد کرد.

این منطقه قرار است در هشت فروشگاه در نزدیکی مقاصد توریستی محبوب در تایپه قرار گیرد و محصولات مختلفی از جمله تنقلات، بیسکویت، نوشیدنی، نودل آماده و غیره را عرضه کند.
 
محصولات قابل عرضه در این فروشگاه‌ها توسط انجمن اسلامی چین تأیید شده است تا خدماتی امن و موردپسند را برای بازدیدکنندگان مسلمان فراهم کند و تجربه گردشگری آن‌ها را در شهر تایپه افزایش دهد.
 
بر اساس آمار وزارت گردشگری تایوان، تعداد گردشگرانی که در سال گذشته به تایوان آمده‌اند، حدود 6 میلیون نفر بوده است و گردشگران مسلمان حدود یک پنجم این رقم را تشکیل می‌دهند.

برنامه تایوان برای توسعه گردشگری حلال
 
علاوه بر این، شهر تایپه به‌عنوان «مقصد و شهر مسلمان‌پسند با ظرفیت‌های عظیم گردشگری در سال 2023» از سوی اجلاس جهانی گردشگری حلال شناخته شد.
 
دولت تایوان تأیید کرد که به توسعه و بهبود محیط مسلمان‌پسند در تایپه ادامه خواهد داد و از مقاصد گردشگری و هتل‌ها برای دریافت گواهینامه مسلمان‌پسند با هدف تبدیل تایپه به شهری مناسب برای بیشترین جمعیت بازدیدکننده مسلمان حمایت خواهد کرد.

اسلام و مسلمانان در تایوان

 تایوان که با نام‌های جمهوری چین، چین‌تایپه، چین ملی یا فُرمُز نیز شناخته می‌شود، در شرق آسیا واقع است و از جزایر تایوان، پنگو، کینمن، ماتسو و تعدادی جزیره کوچک دیگر تشکیل شده که همه این جزایر در سواحل شرقی سرزمین اصلی چین قرار دارند.

84 درصد از مردم تایوان، نژاد تایوانی و 14 درصد نیز نژاد چینی دارند. زبان رسمی این کشور ماندارین است، اما زبان‌های تایوانی و هاکا نیز رایج‌اند. دین 93 درصد از مردم تایوان، ترکیبی از بودایی، کنفوسیسوسی و تائویست و 5 درصد نیز مسیحی هستند.

حدود 3 ‌دهم درصد مردم این جزیره مسلمان هستند و در سال‌های اخیر اسلام در تایوان رو به رشد بوده است. علاوه بر مسلمانان تایوانی که بیشتر نژاد چینی دارند، مسلمانانی از کشورهای اندونزی، مالزی، تایلند، فیلیپین و بیش از 30 کشور دیگر به این سرزمین مهاجرت کرده‌اند.

با وجود این‌که تایوان کشوری بسیار مذهبی بوده و می‌توان ساختمان‌ها و زیارتگاه‌های مذاهب مختلف را در سرتاسر کشور دید، مردم محلی خیلی سریع تفاوت‌های مذهبی خارجی‌ها را بدون هیچ پرسشی می‌پذیرند. در حقیقت همه‌ شهرهای اصلی این جزیره حداقل یک مسجد، چندین کلیسا و در کل کشور ۲ کنیسه وجود دارد.

انتهای پیام
captcha