نصب سیستم گرمایشی جدید در مسجد جامع آستانه
کد خبر: 4193495
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

نصب سیستم گرمایشی جدید در مسجد جامع آستانه

مسجد جامع آستانه، بزرگترین مسجد در منطقه آسیای مرکزی، با سیستم گرمایشی جدیدی مجهز شده است که علاوه بر کاهش انتشار کربن و مصرف انرژی، راحتی نمازگزاران را در زمستان‌های سرد و برفی این کشور تضمین می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از الوسط، شرکت دانفوس، گروه مهندسی چند ملیتی دانمارکی، اعلام کرد: مسجد جامع آستانه را با راه حل جدید گرمایش حرارتی دانفوس مجهز کرده است که با استفاده از کنترل دقیق دمای داخلی، گرما را به طور موثر در سراسر ساختمان وسیع مسجد پخش می‌کند.

این سیستم گرمایشی مدرن، نه تنها انتشار کربن را کاهش می‌دهد، بلکه به دستیابی به آیندهای پایدارتر کمک می‌کند. برخلاف سیستم‌های گرمایشی قدیمی که برای گرم کردن مسجد از گاز طبیعی استفاده می‌کردند، این سیستم از انرژی الکتریکی بهره می‌برد و انتظار می‌رود صرفه‌جویی سالانه گرمایش به ۵۵ هزار دلار آمریکا برسد.

«زیاد البوالیس» رئیس منطقه ای دانفوس در ترکیه، خاورمیانه و آفریقا، گفت: مسجد جامع آستانه یکی از بزرگترین و زیباترین مساجد جهان است که گنبد اصلی آن، بزرگ ترین گنبد در نوع خود در جهان است.

گرمایش دانفوس کاهش مصرف گرما را حتی زمانی که مسجد خالی باشد از طریق کنترل دقیق دمای داخلی فراهم می کند. این مسئله باعث افزایش بهره وری انرژی و کاهش هزینه‌های گرمایش می‌شود. این پروژه نمونه‌ای از استفاده از فناوریهای پیشرفته برای حفاظت از محیط زیست و کاهش اثرات گلخانه‌ای است.

 

 

انتهای پیام
captcha