سرمایه‌های معنوی به جامعه شناسانده شود
کد خبر: 4196602
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
امام جمعه شاهرود:

سرمایه‌های معنوی به جامعه شناسانده شود

حجت‌الاسلام عباس امینی با بیان اینکه شیخ ابوالحسن خرقانی، بایزید بسطامی و ابن یمین فریومدی سرمایه‌های ارزشمندی هستند که به خوبی در جامعه معرفی نشده‌اند، گفت: سرمایه‌های معنوی به جامعه شناسانده شود.

حجت الاسلام امینی امام جمعه شاهرود

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود، امروز، 9 بهمن‌ماه در نشست همایش احیا و پاسداشت مواریث فرهنگی و تمدن اسلام و ایران در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با بیان اینکه  سرمایه‌های فرهنگی باید حفظ شود از عدم معرفی در خور شأن داشته‌های فرهنگی و معنوی این شهرستان انتقاد کرد.

وی ادامه داد: در شهرستان شاهرود سرمایه‌داری فقیر هستیم، چراکه این همه سرمایه معنوی را در این شهر داریم، اما درست به جامعه معرفی نشده است؛ سال‌هاست در مورد شیخ ابوالحسن خرقانی و بایزید بسطامی صحبت شده، اما از یک برنامه مدون اثر نیست.

امینی با تأکید بر اینکه باید شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه مدون و مستمری برای داشته‌های ارزشمند داشته باشد، یادآور شد: در شناسایی این گنجینه‌های ارزشمند شیخ ابوالحسن و بایزید را نباید به اقتصاد یا توریست محدود کنیم که لازمه حفظ و صیانت از این داشته‌ها سرمایه‌گذاری مادی و معنوی توسط مسئولان کشور، استان و شهرستان و نیز مردم است و در این مورد ما هم از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

امام جمعه شاهرود افزود: تقاضای داریم که این‌گونه نشست‌ها مثل یک موجی نباشد که بعد از این موج حرکت تمام شود که در این راستا در دفتر امام جمعه و کمیته‌ای به همین منظور ایجاد شده که از ظرفیت‌های این دفتر برای کمک به این امر دریغ نمی‌کنیم.

به گفته وی بعضی از ما هنوز شخصیت‌ها و دانشمندان فرهنگی این سرزمین را به‌درستی نمی‌شناسیم در حالی که بسیاری از چهره‌های عالم را می‌شناسیم، اما سرمایه‌های خودمان را هنوز در دانشگاه‌ها هم به‌درستی نشناخته‌ایم، هنوز ابوالحسن، بایزید و ابن یمین فریومدی را آن‌طور که حقشان است، نمی‌شناسیم. شخصیت این افراد باید به زبانی ساده و عامه‌پسند معرفی شود.

امینی خواستار دقت نظر در مورد معرفی چهره‌هایی از این دست شد و گفت: باید مواظب باشیم از این نوع حرکت‌ها دیگران سوء‌استفاده نکنند، چراکه بحث عرفای ما از مدعیان جداست.

خبرنگار- سید محمد علی شاهمیری

انتهای پیام
captcha