انقلاب اسلامی با مدرسه به قله می‌رسد + فیلم
کد خبر: 4197106
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
وزیر آموزش و پرورش:

انقلاب اسلامی با مدرسه به قله می‌رسد + فیلم

رضامراد صحرایی در مراسم آیین نواختن گلبانگ انقلاب اسلامی گفت: انقلاب با مدرسه به قله می‌رسد و اگر مدرسه‌ها قوی شوند ایران قوی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیین نواختن گلبانگ انقلاب اسلامی امروز چهارشنبه، ۱۱ بهمن‌ماه با حضور رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مدیران آموزش و پرورش در دبیرستان دخترانه  شایسته برگزار شد.

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در این مراسم بیان کرد: انقلاب اسلامی  از مدرسه شروع شد. امام خمینی(ره) وقتی وارد ايران شدند به مدرسه رفاه رفتند و شورای انقلاب از داخل مدرسه اداره می‌شد. چند روز بعد هم به مدرسه علوی رفتند و از آنجا انقلاب را تا ۹ اسفند هدایت کردند.

وی تأکید کرد: انقلاب با مدرسه به قله می‌رسد و اگر مدرسه‌ها قوی شوند ایران قوی خواهد شد. امروز اگر قوی هستیم به دلیل این است که مدرسه‌های ما قوی هستند. هر کشوری پیشرفت‌ها، چالش‌ها و کاستی‌هایی دارد، هر شهر و روستا و هر خانواده‌ای نیز به همین گونه داشته‌ها و نداشته‌هایی دارد. عقلاً انسان بر چیزی که دارد تکیه می‌کند نه آن چیزی که ندارد. بنابراین توصیه می‌کنم به اینکه خودتان را با آنچه بودیم و آنچه امروز شده‌ایم مقایسه کنید.


بیشتر ببینید: 

گزارش تصویری آیین نواختن گلبانگ انقلاب اسلامی


وزیر آموزش و پرورش افزود: یکی از توطئه‌ها در مورد کشور‌های مستقل این است که نمی‌گذارند بچه‌های آنها فکر کنند که در گذشته چه بوده‌اند و چه شده‌اند؛ پیشرفت‌های ما نسبت به گذشته حیرت‌آور است.

صحرایی تأکید کرد: قبلاً از هر دو نفر، یک نفر باسواد بود اما امروز سواد به حدی رسیده که غیرقابل مقایسه با گذشته است. دشمنان برای اینکه این پیشرفت را نبینیم ما را با کسی مقایسه می‌کنند که زودتر شروع کرده است. ما تازه سیزدهمین دولت خود را تشکیل داده‌ایم و نباید با کشوری که صد‌وپنجاهمین دولت خود را تشکیل داده است مقایسه کرد. اگرچه از آنها هم پیشی خواهیم گرفت و با این سرعت غیرممکنی مقابل ما نیست.

صحرایی در پایان از معلمان شهید یاد کرد و گفت: معلمان در انقلاب نقش کلیدی داشتند. معلمان بودند که خمودی، خستگی و خفتگی این ملت را با آگاهی بخشیدن از بین بردند. دانش‌آموزان و معلمان با هم انقلاب را پیش بردند و بعد که جنگ شد، تعداد دانش‌آموزان و معلمان شهید قابل مقایسه با گروه‌های دیگر نیست. معلم آگاهی می‌دهد و روشنی می‌بخشد و با این کار به جامعه خدمت می‌کند.  امیدوارم که پیروزی انقلاب اسلامی و  یادآوری دستاوردهای انقلاب اسلامی مایه امید ما برای حرکت به سمت آینده باشد.

در انتهای این مراسم زنگ انقلاب اسلامی توسط وزیر آموزش و پرورش و دو نفر از دانش‌آموزان مدرسه شایسته نواخته و از پوستر پویش «ماها» رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha