شب خاطره انقلاب اسلامی در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4197391
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹

شب خاطره انقلاب اسلامی در یزد برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری یزد از برگزاری شب خاطره انقلاب اسلامی و بزرگداشت چهره پیشکسوت انقلاب، معلم و هنرمند متعهد سید محمد فقیهی به همراه رونمایی از تازه‌های نشر این نهاد خبر داد.

شب خاطره انقلاب اسلامی در یزد برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، حسام سالکی، رئیس حوزه هنری یزد در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با دهه مبارک فجر و سالگرد چهل و پنجمین بهار انقلاب، محفل شب خاطره انقلاب اسلامی و آیین بزرگداشت یکی از چهره‌های پیشکسوت انقلاب در استان حاج سید محمد فقیهی به همراه رونمایی سه عنوان کتاب نویسندگان استان، شنبه 14 بهمن‌ ساعت 19 در سالن شهید منتظرقائم استانداری یزد برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان یزد با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات سید محمد فقیهی بیان کرد: این معلم و هنرمند متعهد از مجاهدان و مبارزان قبل از انقلاب و از فعالان سیاسی و اجتماعی بعد از انقلاب و پدر شهید سید مصطفی فقیهی است که در این مراسم از این پیشکسوت انقلاب تقدیر خواهد شد.

وی با اشاره به تازه‌های نشر حوزه هنری استان گفت: کتاب «عکس آخر» شامل خاطرات سید محمد فقیهی است که در 268 صفحه به قلم احسان عابدی نوشته شده است.

سالکی افزود: «درباره یک تسخیر» نوشته محمدهادی شمس‌‍‌الدینی نیز در 304 صفحه به ماجرای تسخیر و تصرف ساختمان ساواک یزد به دست مردم انقلابی دارالعباده در 18 دی‌ماه 1357 می‌پردازد.

وی بیان کرد: کتاب «مرد شماره یک» نوشته محمد بلوچی دیگر اثر تولیدی این نهاد است که در 220 صفحه، فرماندهی شهید اکبر آقابابایی فرمانده تیپ 18 الغدیر یزد در دو سال آخر جنگ را روایت می‌کند.

رئیس حوزه هنری استان با بیان اینکه این آثار در حوزه هنری، انتشارات سوره مهر و بازار کتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، ادامه داد: این آثار به همت واحد مطالعات فرهنگ و ادب پایداری حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.

سالکی افزود: در این مراسم که با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران، فجر آفرینان انقلاب، مسئولان و قشرهای مختلف مردم برگزار می‌شود از نویسندگان این آثار تجلیل خواهد شد.

یادآور می‌شود این محفل با همکاری استانداری یزد، حوزه هنری استان یزد و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار می‌‎شود.

انتهای پیام
captcha