بازارچه محصولات «طرح شمیم خدمت» در قم برپا شد
کد خبر: 4198828
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
با حضور 120 کارآفرین مشاغل خانگی

بازارچه محصولات «طرح شمیم خدمت» در قم برپا شد

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان قم گفت: نمایشگاه و بازارچه شمیم خدمت با محوریت فروش محصولات تولیدی خانگی و صنایع دستی، از 20 بهمن‌ماه آغاز شده و تا 27 بهمن در جوار حرم علی بن جعفر(ع) ادامه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عطاءالله جباری، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عطاءالله جباری، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان قم با اشاره طرح سراسری شمیم خدمت در مجموعه اوقاف اظهار کرد: آموزش رایگان، توانمندسازی به معنای برگزاری دوره‌های کارآفرینی منظم و مداوم، همراهی و کمک برای خرید تجهیزات و راه‌اندازی کارگاه و برپایی نمایشگاه و بازارچه‌های مناسبتی برای بازاریابی و فروش محصولات، چهار فاز این طرح هستند که در استان قم، فازهای اول و دوم اجرایی شده و فازهای سوم و چهارم در حال حاضر در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: حقیقت این است که در دوره‌های مختلف، مشاغل خانگی ایجاد شده ولی در استان قم جایگاه برای فروش ندارند و از سوی دیگر، بازارچه‌های فصلی و موقت هم با هزینه سنگین در دسترس است بنابراین اداره اوقاف با امکانات موجود نسبت به راه‌اندازی بازارچه و در اختیار قرار دادن غرفه با مبالغ پایین اقدام کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در نمایشگاه و بازارچه شمیم خدمت که از بیستم تا بیست و هفتم بهمن ماه در جوار حرم علی بن جعفر(ع) برگزار می‌شود، 120 غرفه با مبلغ 500 هزار تومان در اختیار زنان کارآفرین قرار می‌گیرد گفت: هزینه ایجاد غرفه‌ها و تبلیغات هم بر عهده اداره کل اوقاف است.

وی ادامه داد: ثبت نام برای شرکت در این بازارچه در فضای مجازی فراخوان شد و 400 نفر ثبت نام کردند که به قید قرعه، 120 نفر برای شرکت در این نمایشگاه انتخاب شدند.

جباری ضمن تشکر از سازمان فرهنگی و هنری شهرداری به خاطر کمک‌های فراوان در زمینه غرفه‌سازی و تبلیغات محیطی گفت: مدیریت شهری همچنین هفت جایگاه تبلیغی را در سطح شهر، در اختیار اوقاف گذاشت تا اطلاع‌رسانی کاملی درباره بازارچه شمیم خدمت صورت بگیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: مراکز افق امامزادگان علی بن جعفر(ع)، شاه احمد بن قاسم(ع)، موسی مبرقع(ع)، شاه سید علی(ع)، ابراهیم و محمد(ع)، امامزاده جمال غریب(ع) در برپایی این نمایشگاه همکاری داشته‌اند.

وی گفت: بازارچه دیگری هم در شهرستان کهک و در جوار آستان مقدس زینب(س) و هاشم(ع) با حضور 16 کارآفرین مشاغل خانگی از روستاهای کهک و با همکاری کمیته امداد امام خمینی برپا شده که بیشتر محصولات شامل پوشک و مواد غذایی است.

جباری افزود: نمایشگاه و بازارچه شمیم خدمت با محوریت فروش محصولات تولیدی خانگی و صنایع دستی و به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب، در جوار آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) برپا می‌شود و در حاشیه این نمایشگاه، مسابقات فرهنگی گوناگونی هم برگزار و به قید قرعه به برگزیدگان جوایز ارزنده‌ای اهدا شود.

یادآور می‌شود، این بازارچه از روز گذشته، 20 بهمن‌ماه در مجتمع امام خمینی(ره) جنب گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) در خیابان شاهرودی آغاز می‌شود و تا 27 بهمن ماه است و در این مدت هر روز از ساعت 15 تا 22 پذیرای شهروندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

یادآور می‌شود، از جمله اقلامی که در این نمایشگاه عرضه می‌شوند می‌توان به انواع صنایع دستی، پوشاک زنانه و مردانه، کودک و نوجوان، ملزومات عفاف و حجاب، داروها و محصولات بهداشتی گیاهی، دارو و عرقیجات گیاهی، مواد غذایی خانگی، مواد غذایی صنعتی و لوازم التحریر اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha