فعالیت‌های اقتصادی در مرز مهران متأثر از امنیت مطلوب است
کد خبر: 4199313
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام:

فعالیت‌های اقتصادی در مرز مهران متأثر از امنیت مطلوب است

محمد سبحان حسنی گفت: امنیت یکی از نیازهای اساسی در جامعه است، تمام فعالیت‌های اقتصادی در استان و مرز مهران متأثر از امنیت مطلوب است. البته مرز مهران رتبه اول در بین گمرکات هم مرز با عراق را از نظر صادرات کالا دارد.

محمدسبحان حسنی، معاون استاندار ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، محمدسبحان حسنی، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام روز گذشته، ۲۲ بهمن ماه در گفت‌وگوی زنده برنامه میدان انقلاب با اشاره به اینکه در حوزه مسائل امنیتی و تأمین امنیت اقدامات زیادی انجام می‌شود، اظهار کرد: خاصیت کارهای امنیتی این است که خیلی از آنها گفته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در واقع امنیت ایجاد شده جزو نعمت‌های مجهول است، یعنی تا زمانی که امنیت برقرار است شاید خیلی احساس نشود، افزود: امنیت و آرامش ایجاد شده در جامعه حاصل زحمات افراد بسیاری است که در حوزه‌های مختلف نظامی، انتظامی اطلاعاتی، شورای تأمین استان و...کار می‌کنند و بیشتر اقدامات هم پیشگیرانه و پیش دستانه است.

حسنی با اشاره به اینکه در مسائل امنیتی، پیشگیری است، افزود: ۲۲ کارگروه، شورا، کمیسیون و... در حوزه امنیت فعال است که بیشتر فعالیت‌های این حوزه‌ها قابلیت رسانه‌ای شدن ندارند. البته باید گفت با وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز، استان ایلام جزو امن‌ترین مرزهای کشور است.

حسنی اضافه کرد: کلیت فضای استان یک فضای امن است که حاصل تلاش و همکاری همه نهادها و مردم است. به طور مثال حضور عشایر در مرزهای استان خود عاملی برای امنیت است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با تأکید بر اینکه نقش عشایر در امنیت استان و به خصوص دفاع مقدس پررنگ بوده است، افزود: یک هماهنگی بسیار خوبی بین نهادهای امنیتی و اطلاعاتی استان و شورای تامین وجود دارد.

حسنی با اشاره به اینکه طرح‌های بسیار خوبی در حوزه عمرانی مرزهای استان به خصوص در حوزه راهسازی و هوشمندسازی انسداد مرزها در حال اجرا است، گفت: در بحث دیپلماسی مرزی جزو اولویت‌های استان است و با توجه به هم مرز بودن با سه استان، برای توسعه روابط اقدامات خوبی انجام شده است.

حسنی مطرح کرد: کاملاً بر مرزهای استان اشراف اطلاعاتی وجود دارد و موارد قاچاق به خصوص اسلحه در کمترین زمان کشف شده است. همچنین تأمین امنیت در مرز مهران در زمان اربعین با این حجم زوار باعث شده این مرز به عنوان مرز اول کشور برای تردد زوار شناخته شود.

وی افزود: امنیت یکی از نیازهای اساسی در جامعه است، تمام فعالیت‌های اقتصادی در استان و مرز مهران متأثر از امنیت مطلوب است. البته مرز مهران رتبه اول در بین گمرکات هم مرز با عراق را از نظر صادرات کالا دارد. در همین دولت ۲۰ میلیارد تومان به روستاهای در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز استان ناشی از فروش سوخت در استان پرداخت شده است و به زودی فاز دوم سوخت مرزی به روستای مرزی در استان پرداخت می‌شود. 

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه در حوزه مشارکت‌های اجتماعی، نقش سازمان‌های مردم نهاد مهم و تاثیرگذار است، افزود: در استان ایلام شاهد بیش از ۲۲۰ سازمان مردم نهاد فعال در بخش‌های مختلف هستیم که ما با این سازمان‌ها در ارتباط هستیم

وی ادامه داد: در موضوع آموزش گروه‌های فعال از بین روانشناسان اجتماعی و جامعه شناسان با همکاری روان‌پزشکان با اجرای برنامه‌های آموزشی و محله محور است، و همواره استفاده از ظرفیت نخبگان تجربی و دانش محور جهت ارائه ایده‌ها و راهکارهای کاربردی، توانمندسازی مشاورین مدارس در راستای شناسایی دانش آموزان در معرض خطر و برگزاری کارگاه آموزشی مربوط به نقش رسانه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مطرح و یا انجام گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: با توجه به اینکه رسیدگی به صلاحیت داوطلبین در شورای نگهبان به پایان رسیده است آخرین وضعیتی که به لحاظ تغییرات در روزهای اخیر صورت گرفته است، ۶ نفر عدم تأیید و ۴ نفر هم تأیید و ۷ نفر هم در دو حوزه انصراف دادند که با این تغییرات الان وضعیت آماری در ایلام به اینصورت است که در حوزه انتخابیه ایلام ۸۹ نفر و در حوزه انتخابیه دهلران کماکان آمار ۳۱ نفر را داریم که در روزهای اخیر ۲ نفر انصرافی و ۲ نفر تأیید شده در این حوزه داشته‌ایم‌.

وی اظهار کرد: در مجموع در دو حوزه انتخابیه ما ۱۲۰ نفر داوطلب داریم که به رقابت خواهند پرداخت، ممکن است برخی از کاندیدها حوزه انتخابیه خود را هم تغییر دهند که ان‌شاءالله مردم عزیز با مشارکت حداکثری یک بار دیگر باعث سربلندی استان و با حضورشان در پای صندوق‌های رأی پیام روشنی به دشمنان نظام خواهند داد.

انتهای پیام
captcha