حجاج سمنانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
کد خبر: 4202727
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

حجاج سمنانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند

سرپرست حج و زیارت استان سمنان با اشاره به تکمیل ظرفیت کاروان‌های هشت‌گانه استان در حج سال آینده گفت: حجاج استان ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند.

حجاج سمنانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت استان سمنان، قدرت‌الله چتری، سرپرست حج و زیارت استان سمنان، عصر روز گذشته، 10 اسفندماه در همایش تبیین انتخابات با حضور کارگزاران و مسئولان حج و زیارت استان در امامزاده یحیی(ع) درباره آخرین وضعیت اعزام حجاج استان گفت: حجاج استان ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه سهمیه حج ۱۴۰۳ استان تکمیل و فرایندهای ثبت‌نام حج سال از حدود ۲۰ روز قبل آغاز و مدیران کاروان‌ها مشخص شده اظهار کرد: امسال در حج، رویه قدری با سال‌های قبل متفاوت است چرا که دولت عربستان در سیاست‌های ترویج توریست خود قدری تغییرات داده و طبق اسناد بالادستی خود بیشتر به دنبال توریست است در نتیجه فرایند انعقاد قراردادها برای حج دو ماه قبل‌تر نسبت به سنوات قبل صورت گرفت.

چتری با بیان اینکه در این نوع جدید زائر پذیری در عربستان سعودی، نیاز به پیش‌پرداخت است، یادآور شد: در شورای‌عالی حج کشور مقرر شد که زائران خانه خدا ۱۴۰ میلیون تومان پیش‌پرداخت را در ثبت‌نام اولیه داشته باشند و مابقی وجوه را زمان اعزام بپردازند و خوشبختانه فرآیندها انجام و کاروان‌ها نیز مشخص شده است.

به گفته وی؛ خوشبختانه فرآیندها انجام شده و کاروان‌ها نیز مشخص شده  که در این راستا هشت کاروان امسال حجاج استان سمنان را به سرزمین وحی اعزام می‌کنند که همه کاروان‌های استان تکمیل شده است.

سرپرست حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه سهمیه اولیه اعزام حجاج ما در حج آتی ۹۲۵ نفر در قالب هشت کاروان بود، متذکر شد: یکی دیگر از مسائلی که نسبت به قبل تغییر کرده این است که زائران در همان زمان ثبت‌نام موعد مشخص شده اعزام خود را متوجه می‌شوند همچنین زائران می‌توانند از همین حالا هتل‌های خود در مدینه و مکه را نیز مشاهده و شرایط آن را نیز لحاظ کنند که این به آگاهی بیشتر زائران از شرایط حج و کاروان‌ها کمک می‌کند.

چتری تصریح کرد: زائران حتی با مراجعه به وبسایت حج و زیارت می‌توانند تصاویر هتل‌های خود را نیز مشاهده کنند در نتیجه همه چیز برای رفاه بیشتر زائران اندیشیده شده است.خانواده حج و زیارت استان سمنان علاوه بر حضور در انتخابات، دیگران را نیز با مشارکت حداکثری دعوت می‌کند.

انتهای پیام
captcha