نتایج نهایی انتخابات مجلس در گلستان اعلام شد
کد خبر: 4203150
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳

نتایج نهایی انتخابات مجلس در گلستان اعلام شد

با اتمام شمارش آرا و پس از تأیید و ابلاغ شورای نگهبان، نتایج رسمی انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه‌های انتخابیه گلستان مشخص و اعلام شد.

اعلام نتایج نهایی انتخابات مجلس در گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، نتایج شمارش آرای حوزه‌های انتخابیه استان گلستان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پس از نهایی شدن اعلام شد.

بر این اساس، در حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا رمضانعلی سنگدوینی با کسب 53 هزار رأی و عبدالغفور امان‌زاده با کسب بیش از 51 هزار رأی به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه سیدنجیب حسینی با کسب بیش از 53 هزار رأی، بیشترین رأی را از مردم حوزه انتخابیه شرق استان گلستان کسبکرد  و به دلیل عبور از حد نصاب ۲۰ درصد آرا مستقیماً وارد مجلس شورای اسلامی شد.

پیشتاز حوزه انتخابیه علی‌آبادکتول رحمت‌الله نوروزی با کسب ۳۲ هزار و ۷۸۷ رأی منتخب حوزه انتخابیه علی‌آبادکتول در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.

در حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان عبدالجلال ایری با کسب بیش از ۲۸ هزار رأی از رقیبانش جلو زد و بیشترین رأی را از مردم حوزه انتخابیه غرب استان گلستان کسب و به دلیل عبور از حد نصاب ۲۰ درصد آرا مستقیماً وارد مجلس شورای اسلامی شد.

جمشید قائم مقام در حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر با کسب بیشترین رأی موفق شد به عنوان منتخب مردم به بهارستان راه پیدا کند.

در حوزه انتخابیه گنبدکاووس قرجه طیار با کسب بیش از ۲۱ هزار رأی و عبدالحکیم آق ارکاکلی با کسب بیش از  ۱۹ هزار رأی به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راه یافتند که باید پس از ماه مبارک رمضان و در حدود ۴۰ روز دیگر مجددا با یکدیگر به رقابت بپردازند.

انتهای پیام
captcha