از حمله موشکی گردان‌های قدس به سرزمین‌های اشغالی تا تظاهرات در تل‌آویو
کد خبر: 4203595
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۰
مروری بر تحولات فلسطین

از حمله موشکی گردان‌های قدس به سرزمین‌های اشغالی تا تظاهرات در تل‌آویو

گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که چندین شهرک صهیونیستی را هدف حمله موشکی قرار داده است، در حالی که در داخل اراضی اشغالی اعتراض به سیاست‌های جنگ‌طلبانه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، با گذشت ۱۵۰ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی و با وجود تمامی اقدامات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی برای از بین‌بردن مقاومت فلسطین در نوار غزه، سرزمین‌های اشغالی همچنان هدف حمله‌های موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین قرار می‌گیرد.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کرد که در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین، چندین شهرک صهیونیستی را هدف حمله موشکی قرار داده است.

بر این اساس شهرک‌های صهیونیستی «سدیروت»، «نیرعام» و چندین شهرک صهیونیستی در اطراف نوار غزه از سوی مبارزان گردان‌های قدس موشک‌باران شده است.

علاوه بر این تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «الزنه» واقع در شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه و همچنین تجمع این نظامیان در منطقه‌های شمالی نوار غزه از سوی مبارزان گردان‌های قدس هدف حمله‌های خمپاره‌ای قرار گرفت.

همچنین گردان‌های «شهدا الاقصی» اعلام کرد که تجمع نظامیان دشمن صهیونیست در شرق اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را با موشک‌های هدایت‌شونده «۱۰۷» و خمپاره‌های سنگین هدف قرار داده و شماری از این نظامیان را به هلاکت رسانده و شمار دیگری را نیز زخمی کرده است.

علاوه بر این جنگ‌افزارها و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در محورهای پیشروی شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه نیز از سوی مبارزان گردان‌های شهدا الاقصی هدف حمله خمپاره‌ای قرار گرفت.

از حمله موشکی گردان‌های قدس به سرزمین‌های اشغالی تا تظاهرت ضد نتانیاهو در تل‌آویو

انفجار در کشتی کانتینری اسراییلی

شرکت امنیت دریایی «امبری» توضیحات جدیدی را در خصوص کشتی صهیونیستِ هدف گرفته‌شده در جنوب شرق عدن منتشر کرد.

این شرکت اعلام کرد که این کشتی صهیونیست هدفِ ۲ انفجار قرار گرفته است که یکی از این ۲ انفجار در فاصله‌ای دور اتفاق افتاده است.

همچنین بر اساس توضیحات شرکت امنیت دریایی «امبری» پس از وقوع این ۲ انفجار عرشه کشتی صهیونیست آتش گرفته و دچار حریق شده است.

شرکت امبری تاکید کرد که وقوع آتش‌سوزی در عرشه این کشتی کانتینری وابسته به رژیم صهیونیستی، به زیان‌های مادی انجامیده، اما این حادثه تلفات جانی در پی نداشته است.

گفتنی است کمی پیش‌تر شرکت امنیت دریایی «امبری» از حمله به یک کشتی کانتینری وابسته به رژیم صهیونیستی در فاصله ۸۸ مایلی عدن خبر داد. بر اساس گزارش امبری این کشتیِ وابسته به رژیم صهیونیستی با پرچم لیبریا در حال حرکت در دریا بوده است. همچنین شرکت امنیت دریانوردی امبری اعلام کرد که کشتی صهیونیستِ هدف گرفته‌شده، درخواست کمک کرده است.

از حمله موشکی گردان‌های قدس به سرزمین‌های اشغالی تا تظاهرت ضد نتانیاهو در تل‌آویو

تشدید حملات صهیونیست‌ها در خانیونس

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دقایقی پیش مناطق مسکونی اطراف بیمارستان اروپایی در جنوب خان یونس را بمباران کردند و در این بمباران دست‌کم یک فلسطینی شهید و شماری هم زخمی شدند.

شبکه خبری المیادین دوشنبه شب گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌ای را در نزدیکی بیمارستان اروپایی غزه در شرق خان یونس بمباران کردند.

بر پایه این گزارش، در این حمله تا این لحظه یک نفر به شهادت رسیده و تعدادی هم زخمی شدند.

منابع پزشکی فلسطینی گزارش دادند که در بمباران اخیر منطقه‌ای مسکونی در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه تا این لحظه ۶ نفر به شهادت رسیده و تعدادی هم زخمی شدند.

در خبری مرتبط، المیادین همچنین گزارش داد که بالگردهای نظامی ارتش اسرائیل ساعاتی پیش سه منزل مسکونی در منطقه الفخاری در شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را نیز هدف قرار دادند.

به گزارش خبرنگار المیادین، در این حمله به کسی آسیبی نرسید، ولی آسیب زیادی به خانه‌ها وارد گردید.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که تعداد قربانیان حمله‌های رژیم صهیونیستی به این باریکه از تاریخ هفت اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون از مرز ۳۰ هزار و ۵۳۴ تن فراتر رفته است.

در این گزارش آمده است: حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکنون ۷۱ هزار و ۹۲۰ زخمی برجای گذاشته است.

از حمله موشکی گردان‌های قدس به سرزمین‌های اشغالی تا تظاهرت ضد نتانیاهو در تل‌آویو

حمله پهپادهای رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

رژیم اشغالگر صهیونیستی دوشنبه شب در حمله پهپادی روستای سلطانیه در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

رسانه‌های خبری به جزییات بیشتر این خبر اشاره نکردند.

در ادامه نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان همزمان با عملیات‌های مقاومت اسلامی لبنان علیه این رژیم ادامه دارد.

پیش از این، خبرنگار الجزیره گزارش داد که شهرک «العدیسه» در جنوب لبنان هدف حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

در این حمله هوایی، یک مرکز درمانی وابسته به اداره بهداشت اسلامی شهرک «العدیسه» در جنوب لبنان هدف قرار گرفت. در پی این اقدام جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی، ۳ تن از نیروهای امدادی حاضر در این مرکز درمانی به شهادت رسیدند.

علاوه بر این جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های «رب ثلاثین» و «الناقوره» در جنوب لبنان را نیز بمباران کردند.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک «کفرشوبا» در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرده است.

کمی پیش‌تر نیز منابع خبری از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به اطراف شهرک‌های «کفرشوبا»، «کفرحمام» و «عیتا الشعب» در جنوب لبنان خبر دادند. خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک «حولا» در جنوب لبنان را با گلوله‌های آتش‌زا هدف قرار داده است. شهرک‌های «مرکبا» و «الناقوره» در جنوب لبنان نیز شاهد ۲ حمله هوایی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بودند.

از حمله موشکی گردان‌های قدس به سرزمین‌های اشغالی تا تظاهرت ضد نتانیاهو در تل‌آویو

تلاش برای تحریم خرمای اسراییلی در ماه رمضان

در آستانه ماه مبارک رمضان و به دنبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و شهادت بیش از ۳۰ هزار نفر از مردم بی دفاع غزه، سازمان‌های مردم نهاد و فعالان مدنی حامی فلسطین در شبکه‌های اجتماعی با راه انداختن کارزار تحریم خرید کالاهای مصرفی رژیم صهیونیستی در ایام ماه مبارک رمضان خواستار تحریم خرمای صادراتی این رژیم در بازارهای جهانی از جمله کشورهای عربی شدند.

در همین راستا، طی چند روز گذشته، چندین سازمان مردمی و انجمن مصرف‌کنندگان مواد خوراکی در جهان عرب با صدور اطلاعیه‌هایی از مصرف کنندگان درخواست کردند که با بررسی برچسب محصولات خرما در سوپرمارکت‌ها و در حمایت از مقاومت و مردم مظلوم غزه از خرید خرمای اسراییلی خودداری کنند.

در ادامه حمایت از آرمان فلسطین، مشابه سال‌های گذشته، گروه‌های حامی فلسطینی و جنبش تحریم با راه اندازی کارزار تحریم و نه به سرمایه گذاری در اراضی اشغالی (BDS) با هدف اعمال فشار اقتصادی بر شرکت‌های اسراییلی برای پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین از مصرف کنندگان در سرتاسر جهان درخواست می‌کنند که به تحریم «خرما»، میوه صادراتی ویژه اسراییل در آستانه ماه رمضان بپیوندند.

گفتنی است خرما در ایام ماه مبارک رمضان به ویژه برای مسلمانان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و جنبش تحریم علیه اسراییل خرما را در رأس فهرست محصولات تحریمی این رژیم قرار می‌دهد.

در همین باره، گروه‌های حامی فلسطینیان در لندن تلاش کرده که محصولات صادر شده از سرزمین‌های اشغالی در ماه رمضان به همت مسلمانان در انگلیس تحریم شود.

این گروه که دوستان الاقصی نام دارد، اعلام کرده مسلمانان برای جلوگیری از افطار روزه خود با طعم آپارتاید، برچسب میوه‌ها را با دقت ببینند و از مصرف خرماهای اسراییلی در ماه رمضان خودداری کنند.

از حمله موشکی گردان‌های قدس به سرزمین‌های اشغالی تا تظاهرت ضد نتانیاهو در تل‌آویو

حمله حزب‌الله لبنان به تپه‌های اشغالی کفرشوبا

حزب‌الله لبنان از ۲ حمله جدید خود به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۱۰ عصر امروز دوشنبه چهارم مارس ۲۰۲۴ موضع السماقه در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین حزب‌الله لبنان بیان کرد که عصر امروز موضع صهیونیستی «الرمثا» واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات موشکی هدف قرار داده است.

رسانه‌های عبری زبان نیز گزارش دادند که آژیر هشدار در شمال و جنوب سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمده است. این رسانه‌ها اعلام کردند که بیم رخنه پهپادی در شمال سرزمین‌های اشغالی وجود دارد.

کمی پیش‌تر نیز حزب‌الله لبنان اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۳:۲۰ عصر امروز دوشنبه چهارم مارس ۲۰۲۴ تجهیزات جاسوسی مستقر در موضع رویسات العلم را با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

از حمله موشکی گردان‌های قدس به سرزمین‌های اشغالی تا تظاهرت ضد نتانیاهو در تل‌آویو

نگرانی سازمان بهداشت جهانی اوضاع بیمارستان العوده

«تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) سخنانی را پیرامون وضعیت ۲ بیمارستان نوار غزه بیان کرد.

آدهانوم در رابطه با بیمارستان «العوده» نوار غزه گفت: به شکل ویژه اوضاع در بیمارستان العوده غزه هولناک است، چرا که یکی از ساختمان‌های آن ویران شده است.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در خصوص اوضاع بیمارستان «کمال عدوان» نوار غزه نیز اعلام کرد: کمبود برق در بیمارستان کمال عدوان تهدیدی خطرناک برای بیماران به ویژه در بخش مراقبت‌های ویژه است.

آدهانوم با تاکید بر فوریت در رسیدن کمک‌های بشردوستانه به دست ساکنان نوار غزه گفت: غیرنظامیان به ویژه کودکان و کارکنان بخش بهداشت و درمان به کمک‌های فوری نیاز دارند.

کمی پیش‌تر نیز «احمد جبریل» سخنگوی هلال احمر فلسطین در غزه اعلام کرد: سیستم بهداشت و درمان در غزه به طور کامل از هم فروپاشیده است.

وی افزود: نظامیان اشغالگر غیرنظامیان و کادر امدادرسانی را هدف قرار می‌دهند. کادر بهداشت و درمان به علت تداوم بمباران و حمله‌های دشمن صهیونیست از انجام مأموریت‌های خود ناتوان هستند.

سخنگوی هلال احمر فلسطین تاکید کرد: تجهیزات لازم برای بیرون کشیدن پیکر قربانیان از زیر آوار وجود ندارد.

از حمله موشکی گردان‌های قدس به سرزمین‌های اشغالی تا تظاهرت ضد نتانیاهو در تل‌آویو

درخواست وزیر افراطی صهیونیست برای توقف مذاکرات

ایتمار بن گویر وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی همچنان بر مواضع ضدفلسطینی و جنگ‌طلبانه خود پافشاری می‌کند.

بن گویر در اظهارنظری جدید گفت: باید دستورات فوری برای توقف گفت‌وگوها صادر شود و وارد مرحله شدیدتری از نبرد بشویم.

در ادامه اختلافات داخلی میان مقامات رژیم صهیونیستی نیز وزیر تندرو دیگر کابینه این رژیم یعنی بتسییل اسموتریچ وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به سفر بنی گانتز به آمریکا بیان کرد: گانتز ضعیف‌ترین حلقه کابینه است.

اسموتریچ ادامه داد: گانتز در راستای منافع دولت بایدن اقدام می‌کند و برای طرح برپایی کشور فلسطین تبلیغ و ترویج می‌کند.

از سوی دیگر یاییر لاپید رئیس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: دشمنان ما آرزو دارند نتانیاهو در پستش باقی بماند. نتانیاهو پویش علیه فرماندهان سرویس‌های امنیتی را با هدف تحمیل مسؤولیت به آنان اداره می‌کند.

از حمله موشکی گردان‌های قدس به سرزمین‌های اشغالی تا تظاهرت ضد نتانیاهو در تل‌آویو

تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان در تل‌آویو

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از برگزاری تظاهرات اعتراضی در «تل‌آویو» خبر داد.

این شبکه تلویزیونی عبری زبان اعلام کرد که خانواده‌های اسرای صهیونیست نزد مقاومت فلسطین در غزه، خیابان روبه‌روی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در «تل‌آویو» را مسدود کرده‌اند.

شهرک‌نشینان معترض در این تظاهرات خواهان آزادی اسیران صهیونیست نزد مقاومت فلسطین در غزه، از طریق امضای توافق مبادله اسیران با مقاومت شدند.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است. مخالفان نتانیاهو وی را به خریدن وقت برای باقی‌ماندن در قدرت جهت فرار از محاکمه در پرونده‌های قضائی اقامه‌شده علیه او متهم می‌کنند. علاوه بر این خانواده‌های اسیران صهیونیست خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی بدون اتلاف وقت و به هر قیمتی اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در جریان توافق با مقاومت فلسطین آزاد کند و از ادامه حمله‌های بی‌فایده به نوار غزه که علاوه بر کشتار فلسطینیان کشتار این اسیران را نیز در پی دارد دست بردارد.

انتهای پیام
captcha