اجرای دقیق چهار راهبرد مقام معظم رهبری در انتخابات یازدهم اسفند
کد خبر: 4204128
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
خطیب جمعه تهران مطرح کرد:

اجرای دقیق چهار راهبرد مقام معظم رهبری در انتخابات یازدهم اسفند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با بیان اینکه چهار راهبرد مقام معظم رهبری در انتخابات یازدهم اسفند به طور دقیق اجرایی شدند، گفت: البته تخلفات اندکی صورت گرفت که شورای نگهبان باید به این تخلفات رسیدگی کند تا حق به حق‌دار برسد.

حجت الاسلام خاتمی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌اسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در خطبه اول نماز جمعه هجدهم اسفندماه تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با دعوت نمازگزاران به در پیش گرفتن تقوای الهی گفت: نبی گرامی اسلام(ص) در بحار الانوار، جلد 96 صفحه 340 ذکر کرده‌اند ماه رمضان را مانند ماه‌های دیگر نبینید، خدا یک حساب ویژه‌ای برروی ماه رمضان باز کرده است و روزی که روزه‌ هستید با روزی که روزه نیستید متفاوت باشد.

وی افزود: در ماه رمضان باید مراقب زبان، گوش و چشم بود چون دعوتنامه ماه رمضان را خدای متعال صادر کرده است. ماه رمضان شهرالله اکبر است و این ماه برترین ماه‌هاست و همچنین آغاز سال نو اولیاءالله محسوب می‌شود. در این ماه به ما دعوتنامه داده شده و باید از مهمانی خداوند استقبال کرد و این مهمانی، مهمانی ویژه است. در مهمانی‌های دنیوی شکم سیر می‌شود ولی در مهمانی ماه رمضان جان و روح سیر می‌شود. در این ماه گرسنگی می‌کشیم تا به یاد گرسنگی و تشنگی قیامت بیفتیم.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه امام رضا(ع) فرمودند بهشت و جهنم باطن این جهان است، گفت: با گرسنگی و تشنگی باید یاد قیامت بود، روزی که قطعی است و اتفاق می‌افتد. وقتی حضرت یوسف(ع) حاکم بود و کلید همه گنجینه‌ها در اختیارش بود هیچگاه تا حد سیری غذا نمی‌خورد و گاهاً گرسنه می‌ماند و می‌گفت می‌ترسم سیر شوم و گرسنگان را رها کنم.

خاتمی با اشاره به وضعیت مردم مظلوم غزه ادامه داد: در غزه اطفالی هستند که از گرسنگی جان می‌دهند و باید به یاد مظلومان قهرمان غزه هم بود.

ماه رمضان؛ ماه بهار قرآن

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان با قرآن از ما پذیرایی می‌کنند، گفت: ماه مبارک رمضان بهار قرآن است و آفرین بر کسانی که در این ماه جلسات قرآنی را برگزار می‌کنند و به حق این جلسات بوستان بهشتی است. قرآن را باید مجالس‌الذکر دانست و مؤمنان باید در همین مجالس قرآنی شرکت کنند و همچنین باید وقتمان را با قرآن بگذرانیم چون وقتی قرآن می‌خوانیم در اصل خود خداوند با ما سخن می‌گوید. در سحرِ ماه مبارک رمضان باید دو سفره پهن شود؛ سفره اول سفره سحری است که مستحب است پهن شود و سفره دیگر سفره نماز شب، دعای سحر و دعای ابوحمزه است. اینها سفره‌های نور و معنویت هستند به ویژه نباید نماز شب را فراموش کنیم.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: کسی که سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگیرد این سه روز روزه مانند آن است که دو ماه پیاپی روزه گرفته‌اید.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران تأکید کرد: وقتی روزه هستید تمام وجودتان باید روزه باشد؛ مراقب گوشتان باشید تا غیبت نشنوند، چشمانتان را مراقب باشید تا نگاه به نامحرم نداشته باشند، مراقب زبان باشید تا غیبت نکند و لذا باید تلاش کرد روز ماه رمضان با روز غیرماه رمضان متفاوت باشد.

انتخابات یازدهم اسفند؛ رأی آری به جمهوری اسلامی

وی در ادامه خطبه دوم با اشاره به انتخابات یازدهم اسفند ماه گفت: از مردم عزیز ایران به خاطر حضور مجاهدانه و هدفمند تشکر می‌کنم و مردم با حضور خود با امام راحل و شهدا بیعت کردند و بار دیگر رأی آری به جمهوری اسلامی دادند. همچنین از عزیزانی که در قصه انتخابات زحمت کشیدند نهایت تشکر را دارم و از صداوسیمای جمهوری اسلامی هم که واقعاً سنگ تمام گذاشت قدردانی می‌کنم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه الحمدالله انتخابات در فضای امن برگزار شد و چهار راهبرد مقام معظم رهبری به طور دقیق اجرا شدند، افزود: از سوی دیگر سلامت انتخابات هم تأمین شد البته تخلفاتی گزارش شده و شورای نگهبان باید به این تخلفات عادلانه رسیدگی کند تا حق به حق‌دار برسد. از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند انتخابات باید رقابتی باشد و خدا را شکر که از همه سلایق در این انتخابات حضور داشتند.

خاتمی ادامه داد: مشارکت 41 درصدی مردم در انتخابات مشارکت قابل قبولی است. با وجود اینکه در چند ماه منتهی به انتخابات بمباران تبلیغاتی دشمن را شاهد بودیم ولی با این همه بمباران تبلیغاتی این میزان از مشارکت قابل قبول است. دشمن برآورد می‌کرد 10 تا 25 درصد مردم مشارکت خواهند داشت ولی ملت ایران با رأی 41 درصدی مشت محکمی بر دهان دشمن زدند. این مردم نظام را دوست دارند و برای اینکه اجازه ندهند دشمن شاد شود حضور قابل قبولی را رقم زدند.

وی با بیان اینکه در ایران حضور مردم در انتخابات اجبار نیست، گفت: در برخی کشورها اگر مردم در انتخابات مشارکت نداشته باشند جریمه می‌شوند ولی در ایران انتخابات کاملاً آزاد برگزار شد و اجباری هم وجود نداشت و لذا در شرایط عدم اجبار همین مشارکت 41 درصدی هم رقم خورد و قابل قیاس با کشورهایی که در آنجا اجبار وجود دارد، نیست.

ملت ایران؛ برنده واقعی انتخابات

خطیب جمعه تهران بیان کرد: برنده واقعی انتخابات، مردم عزیزمان هستند و آنهایی که رأی آورده‌اند و آنهایی هم که رأی نیاورده‌اند همگی پیروز هستند ولی بازنده واقعی معاندان و دشمان ایران اسلامی هستند، اینها به دنبال انتخابات سرد بودند که این خواست آنها محقق نشد.

خاتمی با بیان اینکه مردم حق خود را به جا آوردند و اکنون نوبت مسئولان است که حق خود را به جا آورند، گفت: مسئولان باید جلوی گرانی‌های افسارگسیخته را بگیرند، بر قیمت‌ها نظارت کنند و اجازه ندهند هرکه هرچه را خواست با هرقیمتی بفروشد، حداقل به قیمتی که خودتان اعلام می‌کنید پایبند باشید!

وی با اشاره به هزینه تبلیغات برخی کاندیداها گفت: آنهایی که هزینه‌های میلیاردی برای انتخابات صرف کرده‌اند مشخص کنند از کجا این پول‌ها را آورده‌اند و در این رابطه شفاف‌سازی کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مجلس جدید باید به نشاط اجتماعی منجر شود، گفت: با جنجال‌سازی و حاشیه‌سازی شور و نشاط اجتماعی را تلخ نکنیم و اجاز دهیم مجلس دوازهم تشکیل شود و در ریل اصلی خود قرار گیرد.

آیت‌الله امامی کاشانی؛ انقلابی در عرصه علم و تقوا

خاتمی درباره مرحوم آیت‌الله امامی کاشانی گفت: ایشان انقلابی بودند و تا آخر هم ولایی باقی ماندند و زحمات بسیاری در عرصه علم و تقوا کشیدند.

وی از مردم خواست که در عید امسال احسان و نیکوکاری بیشتری انجام دهند به ویژه اینکه حجم کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان افزایش یابد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اهمیت جایگاه شهدا اظهار کرد: به شهید نباید مرده گفت و باید برای شهدا و خانواده‌هایشان حریم نگاه داشته شود.

خاتمی درباره تحولات غزه گفت: در غزه شاهد وحشی‌گری رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا از این رژیم هستیم و از سوی دیگر مقاومت مردم غزه حیرت همه جهان را برانگیخته است. در غزه جنگ ایمان و کفر در جریان است و جنایتکاران می‌خواهند کفر را تقویت کنند ولی مردم غزه اجازه آن را نداده‌اند.

انتهای پیام
captcha