دانشجو‌معلمان در تراز جمهوری اسلامی تربیت شوند
کد خبر: 4205431
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان:

دانشجو‌معلمان در تراز جمهوری اسلامی تربیت شوند

احمد حقی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی راهبردی است و با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است، بر لزوم پرورش دانشجو معلمان در تراز جمهوری اسلامی تأکید کرد و گفت: پرورش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان به‌صورت ویژه است و کرامت این دانشگاه باید حفظ شود.

احمد حقی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام هادی گراوند، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان لرستان در آیین تکریم و معارفه سرپرست مدیریت امور پردیس‌های استان لرستان که چهارشنبه، ۲۳ اسفندماه در سالن اجتماعات پردیس علامه طباطبایی لرستان برگزار شد، با اشاره به برکات و فضائل ماه مبارک رمضان، به بیاناتی از رهبر انقلاب مبنی بر اینکه دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام جمهوری اسلامی است، اشاره کرد و بر لزوم به‌کارگیری تمام توان دست‌اندرکاران امر تعلیم و تربیت برای تربیت معلمان در تراز جمهوری اسلامی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان نیز در سخنانی به بیان نقش بی‌بدیل دانشگاه فرهنگیان در پرورش دانشجویان به عنوان تربیت کنندگان نسل‌های آینده پرداخت.

احسان یاوری، معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان نیز در این آیین از شجاع عربان، سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان لرستان به‌خاطر تلاش‌ها و زحمت‌های ایشان در زمینه طرح دغدغه‌ها و پیگیری مسائل و مشکلات مختلف دانشگاه فرهنگیان تقدیر و تشکر نمود و انتخاب به جا و شایسته احمد حقی به سرپرستی دانشگاه فرهنگیان استان را تبریک گفت. 

وی ابراز امیدواری کرد که سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان که از چهره‌های شاخص انقلابی و متعهد و متخصص در حوزه تعلیم و تربیت است،ادامه دهنده تلاش‌ها و پیگیری‌های شجاع عربان در تحقق اهداف دانشگاه فرهنگیان که مهمترین آن تربیت دانشجو معلمان به عنوان سکانداران تعلیم و تربیت باشند.

در ادامه احمد حقی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان نیز با تأکید بر لزوم پرورش دانشجو معلمان در تراز جمهوری اسلامی بر لزوم همکاری کلیه دست‌اندرکاران امر تعلیم و تربیت تعلیم و تربیت تأکید کرد.

 وی گفت: تفکر انتقادی و نگاه تحلیلگرانه به مسائل و موضوعات در ابتدای تحصیل شکل می‌گیرد و این معلم است که به آنها شکل می‌دهد که این معلم را دانشگاه فرهنگیان تربیت می‌کند.

حقی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی راهبردی است و با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است، ادامه داد: پرورش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان به صورت ویژه است و کرامت این دانشگاه باید حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین مبشری، معاون فرهنگی‌ تربیتی دانشگاه فرهنگیان کشور نیز در ادامه این آیین با بیان فضایل ماه رجب، شعبان و رمضان به لزوم بهره جستن از فیوضات ماه رمضان به ویژه در شب‌های قدر تأکید کرد و از برپا کنندگان مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه فرهنگیان لرستان تشکر کردند. 

وی از زحمات شجاع عربان جهت برپایی جشنواره قرآن و عترت مرحله کشوری و همچنین زحمات وی در جهات گوناگون فرهنگی و تحقق ساحت‌های شش‌گانه فرهنگی و کسب مقام‌های مختلف علمی و فرهنگی تقدیر نمود.

در ادامه نیز شجاع عربان، سرپرست قبلی دانشگاه فرهنگیان لرستان در سخنانی با تشکر از حضار در خصوص اقدامات انجام شده ظرف بیست ماه سرپرستی خود در دانشگاه فرهنگیان لرستان مطالبی را بیان نمود.

در پایان مراسم پس از قرائت حکم سرپرستی دانشگاه فرهنگیان لرستان به احمد حقی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان به همراه سایر مسئولان این دانشگاه با حجت‌الاسلام احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان دیدار کردند.

انتهای پیام
captcha