پیروی از ولایت؛ مهمترین دلیل مشارکت مردم سمنان در انتخابات
کد خبر: 4205907
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
استاندار سمنان بیان کرد:

پیروی از ولایت؛ مهمترین دلیل مشارکت مردم سمنان در انتخابات

سیدمحمدرضا هاشمی گفت: طبق نتایج نظرسنجی مرکز افکار سنجی جهاددانشگاهی استان سمنان، ولایت‌مداری و حمایت از نظام مهمترین دلیل مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات بوده است.

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در سخنانی ضمن تقدیر از فعالیت‌های تأثیرگذار مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی استان جهت اجرای طرح نظرسنجی میزان مشارکت مردم استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: نتایج این نظرسنجی تأمل‌برانگیز است زیرا میزان مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفند هم با اختلاف چند دهم درصد در این نظرسنجی برآورد شده بود و به همین دلیل می‌توان به سایر مصادیق این نظرسنجی نیز اعتماد کرد.

وی ادامه داد: طبق داده‌های این نظرسنجی، مهمترین دلیل مردم استان سمنان برای شرکت در انتخابات پیروی از ولایت و حمایت از نظام اعلام شده که نشان‌دهنده ولایت‌مداری و پشتیبانی قوی مردم استان از نظام است.

استاندار سمنان با بیان اینکه نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی استان در مقوله امنیت موجود در کشور نیز نشان‌دهنده رضایت کامل مردم استان است، یادآور شد: نزدیک به ۸۳ درصد مردم استان امنیت موجود در کشور را رضایت‌بخش دانسته که این نشان می‌دهد مردم این استان از حیث امنیت موجود در کشور و استان سمنان خیالی آسوده دارند.

هاشمی بیان کرد: پاسخ مردم استان سمنان به این گزاره که در شرایط فعلی مهمترین مسئله کشور را چه می‌دانید؟ غالباً مسائل اقتصادی را در اولویت دانسته‌اند و وضعیت نامناسب اقتصادی از نظر مردم مهمترین مسئله اصلی کشور در شرایط فعلی است، این در حالی است که شیوع مسائل و آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، بزه‌کاری، همچنین اختلافات گروه‌های سیاسی و تنش بین ایران و آمریکا در رده‌های بعدی قرار دارند.

به گفته وی اغلب مردم استان سمنان در این نظرسنجی اعلام کرده بودند که اگر شرایط اقتصادی کشور بهتر شود ممکن است تا روز انتخابات جهت مشارکت در انتخابات تصمیم قطعی بگیرند، گفت: تعدادی نیز مهمترین دلیل عدم شرکت در انتخابات را عدم تأثیرگذاری انتخابات در بهبود وضعیت کشور دانسته‌اند و بهبود وضعیت اقتصادی را در پرشور شدن انتخابات مهمترین علت معرفی کردند.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه در این نظرسنجی مردم استان مهمترین معیار برای رأی دادن به نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را کارایی و عملکرد نامزدها اعلام کردند، افزود: این در حالی است که پاکدستی و مبارزه با فساد و جهت‌گیری‌های سیاسی و قومی و طایفه‌ای در رده‌های بعدی انتخاب مردم قرار دارد.

هاشمی با اشاره به اقبال خوب مردم استان سمنان به رسانه ملی و صدا‌وسیمای مرکز سمنان گفت: در نظرسنجی مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی استان، نزدیک به نیمی از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که اخبار انتخابات را از صدا‌وسیما پیگیری می‌کنند، سایت‌های خبری و خبرگزاری‌های داخلی، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و اخباری که از دوستان و آشنایان می‌شنوند در رده‌های بعدی قرار دارند و رسانه‌های بیگانه از طریق ماهواره نیز در رده آخر اقبال و انتخاب مردم قرار دارد.

انتهای پیام
captcha