مصلی سمنان به قطب فرهنگی تبدیل خواهد شد
کد خبر: 4205937
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
نماینده ولی فقیه در سمنان:

مصلی سمنان به قطب فرهنگی تبدیل خواهد شد

حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی گفت: مصلی بزرگ سمنان در آینده‌ای نزدیک به قطب فرهنگی شهرستان و استان تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان

به گزارش ایکنا، به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، ۲۶ اسفندماه در دیدار با اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان و هیئت مدیره مصلی سمنان ضمن تقدیر از مسئولان و دست‌اندرکاران ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان سمنان و اعضای هیئت مدیره مصلی امیرالمؤمنین(ع) سمنان گفت: آغاز فعالیت هیئت مدیره جدید مصلی سمنان عامل تسریع در تکمیل این پروژه بزرگ است که در این راستا باید زمینه مشارکت آحاد مردم سمنان در تکمیل مصلی امیرالمؤمنین(ع) فراهم شود.

امام جمعه سمنان ادامه داد: موضوع «انفاق» بارها در قرآن کریم مطرح شده که بر این اساس قرآن کریم کتاب هدایت همگان است، اما در این امر برخی افراد قابلیت هدایت را از دست می‌دهند، همان‌طور که قرآن کریم نیز می‌فرماید افراد ظالم، فاسق و کافر هدایت‌شدنی نیستند. 

وی متقین را مشمول هدایت قرآن کریم دانست و افزود: مطابق آیات قرآن کریم، متقین افرادی هستند که از آنچه خدا به آنها داده است انفاق می‌کنند. 

مطیعی با تأکید بر اینکه موضوع انفاق الزاما مالی نیست و مواردی مانند استفاده کردن از علم و دانش و اختصاص وقت برای اعتلای کلمه الله و نیز گذاشتن آبرو برای کار خدا را نیز شامل می‌شود، اظهار کرد: قدرت بیان و سخنوری یکی از مواردی است که می‌توان آن را در راه خدا مصرف کرد و هزینه کردن هر آنچه خداوند به ما عطا فرموده در راه خدا، انفاق محسوب می‌شود. 

امام جمعه سمنان به منزلت خدمت در مصلی‌ها و مساجد اشاره کرد و گفت: براساس آیات قرآن کریم دو پیامبر الهی یعنی حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) با خداوند عهد بستند تا خانه خدا را از شرک و گناه و آلودگی پاکیزه کنند. 

وی ضمن تقدیر از پیشکسوتان و افرادی که عمر خود را در راه خدمت به مساجد و مصلی‌ها صرف کرده‌اند، افزود: آنان که چشم بصیرت دارند عظمت خدمت به مسجد را درک می‌کنند. 

نماینده ولی فقیه در سمنان خدمت به مساجد را توفیقی کم‌نظیر برای مؤمنان و بندگان صالح خدا دانست و گفت: براساس آیات قرآن کریم مادر حضرت مریم(س) نذر کرده بود که فرزندش را خادم مسجد قرار دهد. 

به گفته وی کمک‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به توسعه مصلی‌ها و مساجد توسط خداوند متعال به بهترین وجه جبران خواهد شد که امیدواریم خدمات خالصانه شما به مصلی سمنان مورد رضایت امام عصر(عج) قرار گیرد. 

امام جمعه سمنان با بیان اینکه مصلی سمنان در آینده‌ای نزدیک به قطب فرهنگی شهرستان و استان تبدیل خواهد شد افزود: دست‌اندرکاران برگزاری نماز جمعه سمنان باید زمینه حضور کودکان و نوجوانان در نماز جمعه را فراهم کنند.

مطیعی یادآور شد: باید به موازات پیش‌بینی فضای بازی برای کودکان و نوجوانان در مصلی نماز جمعه، برای انتقال مفاهیم دینی و اسلامی به این عزیزان نیز برنامه‌ریزی شود. 

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام ابراهیم قاسم‌پور، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، حجت‌الاسلام محسن پهلوانی‌فر، مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه سمنان و عباس کاشیان، مسئول و عضو هیئت مدیره مصلی حضرت امیرالمؤمنین امام علی(ع) سمنان در سخنانی به تشریح برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در خصوص نماز جمعه شهرستان و نیز مصلی سمنان پرداختند.

در پایان احکام مسئولیت اعضای هیئت مدیره مصلی حضرت امیرالمؤمنین امام علی(ع) سمنان توسط حجت‌الاسلام مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان اعطا شد.

انتهای پیام
captcha