ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان با محوریت مردم اجرا می‌شود
کد خبر: 4206179
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
در کاشان

ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان با محوریت مردم اجرا می‌شود

شهردار کاشان گفت: به‌مناسبت ماه مبارک رمضان، برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت اقشار گوناگون مردم در این شهر اجرا می‌شود.

کیومرث محمدپور شهردار کاشانبه گزارش ایکنا از اصفهان، کیومرث محمدپور، شهردار کاشان با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی از ماه مبارک رمضان برای ترویج معنویت و فرایض دینی، از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در این ماه به اهتمام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با محوریت مردم خبر داد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و معنوی ماه رمضان برای کودکان، نوجوانان، خانواده‌ها و بانوان در نظر گرفته شده است، جلسه جزءخوانی قرآن کریم با عنوان «محفل هل‌ أتی» در فرهنگسرای علامه فیض کاشانی با همکاری هیئت فرهنگی مهتدون و جلسه جزءخوانی با عنوان «خانوادگی قرآن بخوانیم» در فرهنگسراهای معراج و خانواده با همکاری مجمع فرهنگی الغدیر همراه سخنرانی و برنامه‌های متنوع قرآنی ویژه خانواده‌ها را از جمله این برنامه‌ها معرفی کرد. 

شهردار کاشان با بیان اینکه فرصت مغتنمی ایجاد شد تا بتوانیم در ماه رمضان برای تعمیق و گسترش فعالیت‌های قرآنی و تربیتی، زمینه رشد و بالندگی معرفتی و معنوی را برای کودکان و نوجوانان فراهم آوریم، نخستین رویداد فرهنگی قرآنی «شیعه‌ کوچولو» ویژه کودکان ۵ تا ۷ سال و ۷ تا ۱۳ سال در فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ سازمان، کانون‌های فرهنگی و جلسات قرآنی را یکی دیگر از برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برشمرد. 

وی گفت: گالری‌ شهری تبریک رمضان، جلسه جزءخوانی قرآن کریم با عنوان «آیه آیه زندگی» با همکاری مؤسسه قرآنی نور علی نور با حضور سخنرانان برجسته کشوری و برنامه‌های متنوع قرآنی ویژه بانوان و مبلغان شهر کاشان، ویژه‌برنامه «دعـوت» با ابتهال‌‌خوانی، تواشیح قرآنی و قرائت قرآن از سوی گروه صراط در میادین و جشن روزه‌اولی‌ها از دیگر برنامه‌های ماه رمضان است. 

محمدپور یادآور شد: در ماه رمضان علاوه بر تبجیل از پیشکسوتان جلسات قرآنی شهر کاشان و استادان بالای ۷٠ سال جلسات قرائت‌ قرآن‌ این شهر، ویژه‌برنامه «ایلیا» با توجه به تقارن ماه رمضان و عید نوروز تدارک دیده شده است که با برنامه‌های فرهنگی، هنری و نمایشی ویژه مهمانان نوروزی در اماکن تاریخی تحت نظارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، بوستان‌ها و مراکز اسکان مهمانان اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha