از افزایش شمار شهدای غزه تا موافقت رژیم صهیونیستی با طرح آمریکا برای آتش‌بس
کد خبر: 4206986
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
با تحولات فلسطین

از افزایش شمار شهدای غزه تا موافقت رژیم صهیونیستی با طرح آمریکا برای آتش‌بس

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه آمار شهدای فلسطینی به بیش از 32 هزار و 220 نفر افزایش یافته، این درحالی است که یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم با پیشنهاد آمریکا برای توافق با حماس موافقت کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی و جنگ غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۳۲ هزار و ۲۲۶ نفر خبر داد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که شمار مجروحان نوار غزه هم به ۷۴ هزار و ۵۱۸ نفر رسیده است.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت نوار غزه، رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف این باریکه مرتکب ۸ جنایت کشتار جمعی شد که در آن ۸۴ نفر شهید و ۱۰۶ نفر هم زخمی شدند.

از افزایش شمار شهدای غزه تا موافقیت رژیم صهیونیستی با طرح آمریکا برای آتش بس

درخواست دوباره دبیرکل سازمان ملل برای آتش‌بس فوری

دبیرکل سازمان ملل متحد بار دیگر برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه را خواستار شد.

آنتونیو گوترش در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: وحشت و گرسنگی مردم غزه را آزار می‌دهد.

وی افزود: هر گونه حمله بیشتر به نوار غزه، اوضاع را برای غیرنظامیان فلسطینی، اسیران (اسرائیلی) و مردم منطقه بدتر خواهد کرد.

دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد: بیش از هر زمان دیگری وقت آتش‌بس فوری بشردوستانه و آزادی همه گروگان‌ها فرا رسیده است.

گفتنی است که گوترش روز شنبه برای بازدید از گذرگاه رفح و روند امدادرسانی به آوارگان فلسطینی به مصر سفر کرد.

از افزایش شمار شهدای غزه تا موافقیت رژیم صهیونیستی با طرح آمریکا برای آتش بس

حمله خمپاره‌ای حزب الله به پایگاه «جل العلام» رژیم صهیونیستی

 حزب الله لبنان از حمله خمپاره‌ای به یکی از پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

در بیانیه حزب الله درباره این حمله آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت دلاور و شریف آن، مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۱۱:۱۰ امروز یکشنبه به وقت محلی پایگاه «جل العلام» رژیم صهیونیستی را به صورت مستقیم هدف حمله خمپاره‌ای قرار دادند.

این خبر در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از وقوع انفجار در «الجلیل غربی» و برخاستن دود از نزدیک دو قایق نظامی این رژیم در منطقه اشغالی «نهاریا» در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

این خبر در حالی است که آژیرهای خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در منطقه الجلیل غربی به علت هراس از نفوذ پهپاد از جنوب لبنان به صدا درآمد.

رسانه‌ها نیز از پرواز گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز کل مناطق مرزی با لبنان خبر دادند.

از افزایش شمار شهدای غزه تا موافقیت رژیم صهیونیستی با طرح آمریکا برای آتش بس

مقام ارشد رژیم صهیونیستی: با پیشنهاد آمریکا برای توافق با حماس موافقت کردیم‌

یک مقام ارشد صهیونیست با بیان اینکه تل‌آویو با پیشنهاد آمریکا برای دستیابی به «توافق میانه» با جنبش حماس موافقت کرده، اعلام کرد که پیش‌بینی‌ها بر این است که جنبش حماس تا ۴۸ ساعت آینده به این پیشنهاد پاسخ دهد.

این مقام صهیونیست در گفت‌وگو با سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل تأکید کرد که می‌توان به راه‌حلی درباره مناطق شمالی نوار غزه دست یافت و درباره موضوع بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه که مانع از دستیابی به توافق می‌شد، خوش‌بینی وجود دارد.

وی ادامه داد: هیئت مذاکره‌کننده اسرائیلی به ریاست «دیوید بارنیا» رئیس موساد دیشب از دوحه به تل‌آویو بازگشته است تا مقامات اسرائیلی را در جریان روند مذاکرات غیرمستقیم با حماس در پایتخت قطر قرار دهد.

مقام صهیونیست افزود: یوآف گالانت وزیر دفاع اسرائیل امروز به واشنگتن سفر می‌کند و قرار است با رئیس سیا دیدار کند. هیئت امنیتی به ریاست گالانت در واشنگتن درباره هماهنگی ادامه جنگ، حمله به رفح، تلاش‌های بشردوستانه و بندر کمک‌رسانی در سواحل غزه گفتگو خواهد کرد. انتظار می‌رود که گالانت در واشنگتن در مورد ارسال مهمات به اسرائیل که برای ادامه جنگ حیاتی است، گفتگو کند.

از افزایش شمار شهدای غزه تا موافقیت رژیم صهیونیستی با طرح آمریکا برای آتش بس

لاپید: کابینه نتانیاهو، فجیع‌ترین کابینه تاریخ است

یائیر لاپید نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی و رئیس مخالفان کابینه کنونی این رژیم گفت: دولت نتانیاهو دروغگو است و از مسؤولیت شانه خالی می‌کند.

لاپید در ادامه اظهاراتش که در حساب کاربری او در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، افزود: دولت فعلی به ریاست بنیامین نتانیاهو می‌خواهد ده‌ها هزار تن از «حریدی‌ها» را از سربازی معاف کند و این ننگی برای اسرائیل است و هر کسی باعث تداوم فعالیت دولت نتانیاهو شود، در این ننگ و عار شریک است.

وی همچنین تأکید کرد: قانون نظام وظیفه که قرار است این هفته ارائه شود، چهره فجیع‌ترین دولت تاریخ اسرائیل است.

لاپید اذعان کرد: پس از گذشت نزدیک به ۱۷۰ روز کامل از جنگ در غزه، اسرائیل از کمبود شدید تعداد سربازان ارتش رنج می‌برد.

گفتنی است که چند وقت پیش «اسحاق یوسف» خاخام ارشد یهودیان شرقی (سفاردیم) تهدید کرده بود که اگر حریدی‌ها مجبور شوند به خدمت سربازی بروند، آنها سرزمین‌های اشغالی را ترک خواهند کرد.

از افزایش شمار شهدای غزه تا موافقیت رژیم صهیونیستی با طرح آمریکا برای آتش بس

حماس خواستار اقدام بین‌المللی برای توقف جنایات دربیمارستان شفا شد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در بیانیه‌ای خواستار پایان دادن به سکوت بین‌المللی و اقدام برای توقف جنایات میدانی و سرکوب محاصره شدگان در مجتمع درمانی شفا و مناطق اطراف آن شد.

در ادامه بیانیه خود افزود: سکوت کامل بین‌المللی در سطوح رسمی در برابر فاجعه انسانی کنونی که توسط اشغالگران وحشی در بیمارستان الشفا و مناطق اطراف آن ایجاد شده و برای ششمین روز متوالی ادامه یافته کاملاً محکوم است. این در حالی است که ما شاهد هیچ واکنشی از سوی جامعه بین‌المللی و نهادهای مسئول سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی در برابر اینگونه اقدامات وحشیانه نیستیم.

این جنبش فلسطینی تأکید کرد: امت عربی و اسلامی، آزادگان جهان و ملت فلسطین درکرانه باختری و قدس اشغالی باید اقدامی فوری در تمام سطوح انجام دهند تا بیشترین فشارها را بر اشغالگران و حامیان آنها وارد نموده و تمام تلاش خود را برای حمایت از مردم فلسطین در نوار غزه مبذول دارند.

حماس ادامه داد: این جنایات وحشیانه اراده، ایستادگی و ثبات ملت فلسطین برای باقی ماندن در سرزمین‌شان را خدشه‌دار نکرده و همچنان به حق خود برای آزادی و تعیین سرنوشت پایبند خواهند ماند.

از افزایش شمار شهدای غزه تا موافقیت رژیم صهیونیستی با طرح آمریکا برای آتش بس

یورش نیروهای اشغالگر به مصلای «القبلی» در مسجد الاقصی

صفحات مجازی فلسطینی در تلگرام صحنه‌هایی از یورش نیروهای اشغالگر به مصلای «القبلی» همزمان با یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی در قدس اشغالی را پخش کردند.

این تصاویر سربازان اشغالگر را در مصلا و ده‌ها شهرک نشین را در حال پرسه زنی در صحن‌های مسجد الاقصی نشان می‌داد.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد شهرک‌نشینان به یورش به مسجد الاقصی تحت حراست شدید نیروهای اشغالگر ادامه می‌دهند.

نیروهای اشغالگر از ورود مردان جوان به مسجد الاقصی برای اقامه نماز صبح جلوگیری کردند و در کوچه پس کوچه‌های شهر قدیم قدس اشغالی به حالت آماده باش درآمدند و اعضای خود را در دروازه‌های مسجد الاقصی مستقر کردند و از ورود جوانان به صحن‌های مسجد جلوگیری کردند.

مسجدالاقصی شاهد یورش مرکزی شهرک نشینان برای برگزاری جشن پوریم است و یورش‌ها تا روز دوشنبه ادامه دارد و هدف اشغالگران این است که از اعتکاف مسلمانان در مسجد الاقصی جلوگیری کنند تا تردد شهرک‌نشینان در داخل آن تسهیل شود.

اشغالگران از رسیدن ده‌ها هزار فلسطینی از استان‌های کرانه باختری به بیت المقدس برای اقامه نماز در مسجد الاقصی، با توجه به ایست‌های بازرسی نظامی در اطراف شهر اشغالی جلوگیری می‌کنند.

نیروهای رژیم صهیونیستی از طریق اقدامات نظامی و موانعی که در اطراف شهر قدیمی و دروازه‌های مسجد الاقصی ایجاد می‌کنند، مانع دسترسی فلسطینیان از بیت‌المقدس و از داخل سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ به مسجد می‌شوند.

صبح روز یکشنبه، شمار زیادی از شهرک نشینان در اولین روز موسوم به جشن پوریم به صحن‌های مسجد الاقصی که توسط پلیس اشغالگر تحت حراست شدید قرار گرفته بود، یورش بردند.

اداره اوقاف اسلامی اعلام کرد که ده‌ها شهرک نشین از سمت دروازه المغاربه، تحت حراست شدید پلیس اشغالگر، در روز اول عید پوریم، به مسجد یورش بردند. شهرک‌نشینان گروه‌های معبد در لباس «کشیشان معبد» در مراسم دینی یهودی در مسجد الاقصی حضور یافتند.

از زمان شروع تجاوز به غزه، اشغالگران محدودیت‌های شدیدی را برای ورود به مسجد الاقصی اعمال کرده‌اند، برای مردان سن ۵۵ سالگی و برای زنان سن ۵۰ سالگی را شرط ورود به مسجد الاقصی قرار داده‌اند و در عین حال ساکنان کرانه باختری باید مجوز قبلی اسرائیل را برای رفتن به قدس اشغالی جهت اقامه نماز در مسجد‌الاقصی در جمعه ماه رمضان دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha