فعالیت ۵۰۰ جلسه خانگی قرآن در لرستان
کد خبر: 4210687
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳

فعالیت ۵۰۰ جلسه خانگی قرآن در لرستان

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان با بیان اینکه ۵۰۰ جلسه خانگی قرآن در استان لرستان مشغول فعالیت هستند که ۴۰۰ مورد آن ثبت شده است، گفت: از بانیان جلسات خانگی انتظار داریم نسبت به ثبت جلسه خود در سامانه جلسات خانگی قرآن کریم اقدام کنند.

روح‌الدین بلواسی، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستانروح‌الدین بلواسی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه در سال 1386 به همراه چند نفر از فعالان قرآنی لرستان نسبت به ثبت اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان اقدام کردم، گفت: در حال حاضر 100 مؤسسه قرآنی در استان مشغول فعالیت هستند که مجوز فعالت خود را از اداره‌کل تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده‌اند و در اتحادیه مؤسسات قرآنی استان عضو هستند.

وی با بیان اینکه مؤسسات قرآنی در زمینه برپایی کلاس‌های آموزش قرائت، مفاهیم، حفظ قرآن کریم فعالیت دارند، افزود: از قاریان و حافظان استان که توانایی لازم را دارند درخواست می‌کنم نسبت به تأسیس مؤسسه و خانه قرآن اقدام کنند که در این راستا می‎توانند با مراجعه به کارشناسان قرآنی ادارت تبلیغات و ارشاد اسلامی محل سکونت خود نسبت به راه‌اندازی مؤسسه اقدام کنند.

بلواسی با اشاره به مشکلات مؤسسات قرآنی و ضرورت حمایت متولیان قرآنی به‌ویژه تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی از این مؤسسات، اضافه کرد: یکی از مهمترین مشکلات مؤسسات قرآنی استان نداشتن مکان مستقل و مناسب و بالا رفتن بی‌رویه اجاره و رهن ساختمان‌هاست و همین موضوع باعث شده بعد از کرونا بسیاری از مؤسسات قرآنی استان نیمه فعال و تعطیل شوند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان با اشاره به اینکه دو سوم از مؤسسات قرآنی استان در مکان‌های استیجاری فعالیت دارند، ادامه داد: مؤسسات قرآنی از نظر جذب مخاطب نیز با مشکل مواجه هستند و می‎طلبد مردم با حمایت از مؤسسات قرآنی و شرکت در کلاس‌های قرآن به فعالیت این مؤسسات رونق ببخشند.

این فعال قرآنی با بیان اینکه در برهه‌ای از زمان یکصد مؤسسه قرآنی که مجوز فعالیت خود را از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده بودند منحل شدند که این موضوع نیازمند آسیب‌شناسی است، همدلی و همراهی متولیان قرآنی را گامی در راستای حمایت از مؤسسات قرآنی دانست و افزود: لازم است متولیان طرح‌‌های قرآنی را به مؤسسات قرآنی واگذار کنند چراکه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی ظرفیت خوبی هستند و می‌طلبد با حمایت از این مؤسسات، تشکل‌ها و خانه‌های قرآنی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش کنیم.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان در ادامه به فعالیت خانه‌های قرآن شهری و روستایی و تشکل‌های قرآنی نیز اشاره کرد و گفت: خانه‌های قرآن شهری و روستایی و تشکل‌های قرآنی نیز زیر نظر اداره‌کل تبلیغات اسلامی فعالیت دارند.

وی در ادامه به فعالیت جامعه قرآنی عصر در استان اشاره کرد و افزود: توانمندسازی فعالان و مربیان جلسات خانگی قرآن از اهداف راهبردی جامعه قرآنی عصر است.

بلواسی با بیان اینکه هدف جامعه قرآنی عصر این است که تلاوت و آموزش قرآن را به خانه‌های مردم ببرد، اظهار کرد: جامعه قرآنی عصر در زمینه کارهای فرهنگی، هنری، دینی و اقدامات خیرخواهانه نیز فعالیت دارد.

بلواسی با بیان اینکه بیش از 500 جلسه خانگی قرآن در استان لرستان وجود دارد که 400 مورد آن ثبت شده است، گفت: این جلسات خانگی قرآن در سطح روستاها، شهرها، محلات، مساجد و منازل فعالیت دارند و از بانیان جلسات خانگی انتظار داریم نسبت به ثبت جلسه خود اقدام کنند تا از مزایایی همچون بیمه مربیان قرآن بهره‌مند شوند.

خبرنگار: مهناز عالی نژادیان

انتهای پیام
captcha